أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۹۳۳۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۲۸ دی ۱۳۹۵
واقعا نمیدانم درباره اظهارات آقای روحانی در حوزه اقتصاد چه بگویم. کل شغلهایی که دولت روحانی در سه سال اخیر ایجاد کرده ۹۰۰ هزار شغل است
به گزارش پایگاه 598 ، حجت اله عبدالملکی اقتصاددان در واکنش به اظهارات اقتصادی رئیس جمهور به «نسیم آنلاین» گفت: واقعا نمیدانم درباره اظهارات آقای روحانی در حوزه اقتصاد چه بگویم. خالص اشتغالی که در دولت یازدهم ایجاد شده یعنی تابستان 92 تا تابستان 95 که آمارش موجود است، کل اشتغالی که افزایش یافته حدود 900 هزار شغل است. وی اضافه کرد: یعنی عدد واقعی زیر یک میلیون است که متوسط آن به ازای هر سال حدود 300 هزار نفر میشود. در حالی که ما هر سال چند برابر این عدد ورودی به بازار کار داریم و همین موضوع نیز نشان می دهد که رکود نمی تواند حل شده باشد، زیرا در شرایطی که رکود حل شده باشد فرصت های شغلی که ایجاد می شود در سال باید به میلیون نزدیک باشد. و حالا که هر سال چیزی در حدود 300 هزار نفر اشتغال ایجاد شده به معنای تداوم رکود است.
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق گفت: البته از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال 600 و اندی هزار فرصت شغلی ایجاد شده که حرکت یک سال به هیچ عنوان نمیتواند ملاک خروج از رکود باشد.
وی ادامه داد: البته آقای رئیس جمهور علاقه مند هستند که آمارها را در واقع یک در میان اعلام کنند. آقای رئیس جمهور آمارهای دنیا را بررسی کند و بعد صحبت کنند. اصولا در همین یک سال اخیری که ایشان می فرمایند بنا بر آمارهای رسمی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری 1.7 افزایش یافته است. مگر این که آقای رئیس جمهور گزارش مرکز آمار ایران را تکذیب کنند که ما این تکذیبیه را از ایشان خواهیم پذیرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
۰
۰
هر چه زور بزنی چهارده هزار هم به سیصد هزار نمی رسه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها