أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۰۹۳۳۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۲۸ دی ۱۳۹۵
وزیر خارجه روسیه گفت: دولت باراک اوباما درباره جدا کردن مخالفان میانه روی سوری از جبهه النصره و داعش به ما دروغ گفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو، دستاوردهای دستگاه دیپلماسی روسیه را در سال 2016 تشریح کرد.

وی تاکید کرد: دونالد ترامپ دیدگاهی خاص و متفاوت با دولت اوباما درباره مسئله سوریه دارد. مهمترین مسئله برای ترامپ مبارزه با تروریسم است و ما هم از این مسئله استقبال می کنیم.

دولت باراک اوباما درباره جدا کردن مخالفان میانه روی سوری از جبهه النصره و داعش به ما دروغ گفت. دولت کنونی آمریکا (دولت اوباما) برای جلوگیری از حملات به جبهه النصره تلاش می کرد. 

لاوروف افزود: در طول سال های گذشته تلاش های فزاینده ای برای به خدمت گرفتن دیپملات های روسی در آمریکا صورت گرفته است. 

امیدواریم دولت جدید آمریکا دعوت ما برای حضور در مذاکرات آستانه درباره سوریه را بپذیرد. دعوت از نمایندگان دولت دونالد ترامپ و سازمان ملل برای حضور در مذاکرات آستانه ضروریست. 

لاوروف تاکید کرد: فقط سوری ها درباره سرنوشت کشورشان از جمله ایجاد نظام فدرالی در این کشور باید تصمیم گیری کنند. امیدواریم همکاری ما با دولت دونالد ترامپ در مسئله سوریه، کارآمدتر از همکاری با دولت باراک اوباما باشد. 

لاوروف افزود:مذاکرات آستانه برای تثبیت آتش بس در سوریه تلاش خواهد کرد. مذاکرات آستانه، حق مشارکت در فرآیند سیاسی در سوریه را برای مخالفان مسلح تضمین خواهد کرد.  مذاکرات آستانه نخستین تماس بین ما و دولت دونالد ترامپ خواهد بود.

یکی از مهمترین مسایل در مذاکرات آستانه، مشارکت فرماندهان گروه های مسلح در فرآیند سیاسی است که نبود آنها در مذاکرات قبلی، از جمله دلایل شکست آن مذاکرات بود. 

لاوروف افزود: پیوستن دیگر گروه های مسلح به آتش بس در سوریه امکان پذیر است. از هر توافقی که بین طرف های قبرسی به دست بیاید و نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد، حمایت خواهیم کرد. 

لاوروف گفت: بعضی از گروه های مسلح در سوریه خواستار پیوستن به توافقنامه آتش بس شده اند. دولت باراک اوباما برای وقت کشی و جلوگیری از حملات هوایی به جبهه النصره تلاش می کرد. 

وی خاطر نشان کرد: آینده روابط ما با آمریکا به اقدامات دولت جدید این کشور بستگی دارد. فکر نمی کنیم دونالد ترامپ لغو تحریم های روسیه را به کاهش تسلیحات هسته ای مرتبط کند. مسکو دیپلمات های آمریکایی در روسیه را زیر فشار قرار نمی دهد و به دنبال جاسوسی از آنها نیست. روسیه برای برقراری روابط برابر با آمریکا و اتحادیه اروپا آمادگی دارد. 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: تلاش غرب برای صدور دموکراسی به دیگر کشورها تناقض های بسیاری را ایجاد کرده است. متاسفانه دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهو روسیه برای تشکیل جبهه مشترک ضد تروریسم با پاسخ جدی روبرو نشد. چالش ها برای روسیه کاهش نیافته و خطر تروریسم بین الملل تشدید شده است و چند کشور با آن دست به گریبان هستند. ما اقدام خود در دادن پاسخ مثبت به درخواست دولت سوریه برای دخالت را درست می دانیم. 

لاوروف افزود: حفظ امنیت اطلاعات عامل نگرانی همه ماست و به سازمان امنیت و همکاری طرحی را برای مقابله با هکرها پیشنهاد کردیم. مقابله با حمله به دمشق و آزادسازی حلب دو گام مهم برای حفظ وحدت سوریه بود. 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو، گفت: روسیه برای آزاد کردن سوریه از تروریسم تلاش می کند و تلاش خواهد کرد. 

لاوروف افزود: اوکراین اجرای توافقنامه مینسک را رد می کند و خواهان حضور آمریکا در گروه نرماندی است. مسکو تصمیمی برای بازنگری در توافقنامه مینسک درباره حل بحران در شرق اوکراین ندارد. 

وی خاطر نشان کرد: آزادسازی شهر حلب، دروغ بودن ماجراهای مربوط به کلاه سفیدها در رسانه ها را برملا کرد. آمریکا می خواست از (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش و جبهه النصره برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه استفاده کند. باید جنگ در سوریه و دیگر کشورها پیش از هر چیزی متوقف شود. امیدواریم همه لزوم جلوگیری از بروز درگیریهای مسلحانه در منطقه بالکان را درک کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها