أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۹۴۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۹ دی ۱۳۹۵
نیروهای سوری و مقاومت با پیشروی به عمق شهرک عین الفیجه در وادی بردی به نزدیکی میدان التحتانی رسیده‌ و مواضع خود را در مناطقی که دیروز آزاد شده بود تثبیت کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آخرین خبرها از عملیات ارتش سوریه در حومه غرب دمشق در منطقه وادی بردی از تداوم عقب نشینی عناصر تروریستی از شهرک عین الفیجه حکایت دارد.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با بین‌الملل فارس اعلام کرد: منبع اصلی تامین آب استان دمشق در همین شهرک قرار دادرد و با آزادسازی آن، تروریستها دیگر هیچ اهرم فشاری در دست نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه پاکسازی این شهرک به معنای تأمین آب پایتخت سوریه به شمار می آید، گفت: نیروهای سوری و مقاومت به عمق شهرک عین الفیجه پیشروی کرده و به نزدیکی میدان التحتانی رسیده اند.

این منبع افزود: ارتش مواضع خود را در مناطق که روز گذشته آزاد شده تثبیت کرده و گروهی دیگر از نیروهای مقاومت با استقرار در ارتفاعات حومه این شهرک تحرکات تروریست ها را به طور کامل رصد می کنند تا از حملات عافگیرانه آنان آگاه شوند.

وی با اشاره به حساسیت بالای عملیات در این شهرک گفت: منبع اصلی تامین آب دمشق در این منطقه واقع شده و همین موضوع سب شده برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به این منبع، عملیات بدون حمایت جنگنده ها و با احتیاط کامل صورت گیرد.

این منبع همچنین تصریح کرد، نیروهای سوری و مقاومت همچنین برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به خانه های مردم عملیات را به شکلی خاص ادامه می دهند تا آسیب ها را به حداقل برسانند.

وی در ادامه گفت: وجود غارههای متعدد در اطراف این شهرک بر کندی عملیات افزوده است؛ زیرا امکان مخفی شدن تروریست ها در این مناطق بسیار بالا است.

به گزارش فارس، ارتش سوریه محدودیت زمانی خاصی برای آزادسازی این منطقه در نظر نگرفته و امکان تسلیم شدن تروریستها را در هر زمانی فراهم کرده است.

تروریستها در هفته‌ های گذشته با آسیب رساندن عمدی به منبع تامین آب استان دمشق در عمل جنگ آب را به راه انداختند و با قطع مسیر ابرسانی به پایتخت سوریه درصدد تحت فشار قرار دادن ملت و دولت سوریه هستند.

 این جنایت تروریستها درست زمانی انجام شد که آتش بس برقرار شده بر هیچ کسی پوشیده نبود و آنان در مقابل اعلام کردند این ارتش سوریه بود که به این منابع آب اسیب رسانده است.

نیروهای سوری همزمان با این خبرسازی از اعزام گروه های تعمیر به این خط آبرسانی خبر دادند اما تروریستها با ممانعت از ورود این گروه، ماهیت واقعی خود را نشان دادند.

به گزارش فارس، در منطقه وادی بردی شهرک های « دیرمقرن، کفرزیت، دیرقانون، الحسینیة، کفرعوامید، برهلیا و سوق وادی بردی» همچنان در اشغال تروریست ها قرار دارند اما شهرک های بسیمه و عین الخضراء به طور کامل آزاد شده اند و شهرک عین الفیجه در حال پاکسازی است.

 تاکنون شرق و بخش های از جنوب این شهرک آزاد شده اما مناطق شمالی و غربی عین الفیجه همچنان در اشغال تروریست ها است. 40 درصد این شهرک تاکنون از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها