يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۹۴۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۲۹ دی ۱۳۹۵
مقام نظامي ديرالزور از آمادگي ارتش سوريه براي پاتك به 2 موضع اشغال شده توسط داعش در اين شهر خبر داد و گفت: مسير فرودگاه به شهر ديرالزور قطع نشده و كمك‌رساني به ارتش ادامه دارد.

به گزارش پایگاه 598، يك مقام نظامي ميداني در دير الزور در گفت‌وگو با فارس در سوريه اظهار داشت: تروريست هاي داعش در حملات اخير خود به دير الزور تنها موفق به تسلط بر تلة المهندسين، مقر (السرية 113 ) معروف به سرية جنيد در جنوب شهر دير الزور شدند.

وي افزود: تروريست ها با ورود به گورستان شهر دير الزور (منطقه المقابر) قصد سيطره بر آنجا را داشتند كه موفق نشدند، همچنين منطقه اي كه ارتش و دولت سوريه در آنجا كمك هاي هوايي غذايي و پزشكي براي محله هاي محاصره شده دير الزور فرو مي ريخت نيز زير سلطه آتش باري داعش قرار دارد.

وي با اشاره به حملات شديد نيروهاي هوايي روسيه و سوريه به مواضعي كه تروريست ها از آنجا اقدام به حمله عليه دير الزور كردند، افزود: بيش از هفتاد و پنج نوبت حمله هوايي طي سه روز اخير عليه مواضع داعش و تجهيزات آن انجام شد و همين امر مانع شد كه تروريست ها بتوانند تجهيزات نظامي را كه براي نبرد دير الزور فراهم كرده بودند بكارگيرند.

حملات هوايي روسيه و سوريه داعش را وادار به تغيير تاكتيك هجومي كرد

اين مقام سوري تاكيد كرد: حملات هوايي روسيه و سوريه همچنين مانع از اين شد كه داعش تاكتيك استفاده از خودروهاي بمب گذاري شده خود را بكارگيرد از همين رو اين گروهك تروريستي شمار زيادي از نيروهاي خط شكن خود را بكارگرفت كه هنگام رسيدن به مواضع ارتش خود را منفجر مي كردند.

وي شايعات برخي رسانه ها درباره سيطره داعش بر كتيبه 119 توپخانه متعلق به فرودگاه نظامي دير الزور را تكذيب كرد .

اين منبع، اخبار حاكي از تسلط داعش بر ارتفاعات مشرف به فرودگاه دير الزور را نيز بي پايه و اساس خواند و گفت: تروريست ها تلاش مي كنند خود را به منطقه كوهستاني برسانند تا فرودگاه را از محله هاي غربي ديرالزور مثل محله حي الجوره و القصور جدا كنند .

مسئول نظامي سوري تاكيد كرد:  به رغم حملات شديد و هدف‌مند داعش، ارتش سوريه همچنان قدرت انتقال كمك ها را از طريق جاده خاكي و صعب العبوري كه از منطقه هرابش مي گذرد، در اختيار دارد.

وي ضمن تاكيد بر ادامه انتقال همه انواع كمك هاي نظامي به ارتش سوريه در دير الزور گفت: پيرامون پادگان لشكر 137 كه بالگردهاي ارتش با برخاستن از فرودگاه نظامي قامشلي در آنجا فرود مي آيند همچنان امن است.

فرودگاه امن است

اين منبع درباره فرودگاه نظامي دير الزور نيز گفت: اين فرودگاه ماه هاست كه در معرض حملات شديد داعش قرار دارد كه تلاش مي كند از 2 منطقه حويجه صكر و الجفره به ديوار حائل شرق فرودگاه نفوذ پيدا كند اما تاكنون موفق نبوده است.

اين مقام نظامي سوري گفت: ارتش سوريه همه حملات داعش به فرودگاه را از دومين محور يعني محور جبل الثرده دفع كرده و فرماندهي فرودگاه تاكيد كرده كه نيروهاي محافظ فرودگاه همواره آماده پاسخ به شديدترين حملات داعش هستند.

وي افزود: در فرودگاه نظامي دير الزور شمار زيادي از نظاميان مبارزي هستند كه مقادير زيادي هم سلاح و مهمات در اختيار دارند و شايعات درباره اينكه داعش ترانزيت هوايي در اين فرودگاه را با مشكل مواجه كرده اصلا صحت ندارد.

اين منبع گفت: همزمان با آماده شدن ارتش براي انجام عمليات پاتك سريع كه طي امروز و فردا به سوي منطقه سريه جنبيد و تله المهندسين آغاز مي شود هم اينك آرامش شكننده اي بر همه جبهه ها حاكم است.

اين منبع نظامي سوريه با بيان اينكه داعش طي چهار روز گذشته بيش از 450 نفر از زخمي هاي خود را به بيمارستان هاي بوكمال و ميادين در نزديكي مرز با عراق منتقل كرده است، افزود: تلفات ارتش سوريه طي اين چهار روز در مقايسه با حجم سنگين حملات داعش اندك بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها