امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۰۹۴۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۲۹ دی ۱۳۹۵
قيمت طلا در بازارهاي جهاني به علت برداشت سود سرمايه‌گذاران از افزايش قيمت‌ها 2.21 دلار كاهش يافت و هر اونس 1214.86 دلار فروخته شد.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از رويترز، قيمت طلا در معاملات امروز از بالاترين رقم در 8 هفته گذشته كه در ديروز ثبت شد، به علت بهبود اندك ارزش دلار و برداشت سود از سوي سرمايه‌گذاران كاهش يافت و سرمايه‌گذاران در آستانه ورود ترامپ به كاخ سفيد در اواخر اين هفته سودها را ذخيره كردند.

هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با 2.21 دلار كاهش 1214.86 دلار فروخته شد. روز گذشته طلا به بالاترين قيمت 8 هفته گذشته برابر با 1218.64 دلار در هر اونس رسيده بود.

الكس تورنديك، تحليلگر بازار گفت: «پس از يك افزايش سريع در آغاز بازار، طلا در برابر برخي از برداشت سودها و فروش از سوي توليدكنندگان در ابتداي صبح از پاي درآمد.»

«بهبود اندك ارزش دلار نيز به كاهش قيمت طلا و نقره كمك كرد.»

ارزش دلار كه به كمترين رقم در 6 هفته گذشته رسيده بود، اندكي بهبود يافته است و اين امر سبب كاهش ارزش طلا شد.

شاخص دلار كه ارزش دلار را در برابر سبدي از ارزهاي بين‌المللي مي‌سنجد، 0.3 درصد افزايش يافت. روز گذشته به دنبال اظهارات ترامپ در مصاحبه با وال استريت ژورنال كه «دلار قوي ما را مي‌كشد» شاخص دلار به كمترين رقم از 8 دسامبر رسيد.

جفري هالري، تحليلگر ارشد بازار در سنگاپور گفت: «به محض اينكه ترامپ به كاخ سفيد برود و سياست‌هاي وي مشخص شود، تمركز بازار به فدرال رزرو و افزايش نرخ بهره باز خواهد گذشت. اين امر جذابيت طلا را به عنوان دارايي كاهش خواهد داد.»

جانت يلن، رئيس فدرال رزرو، چهارشنبه و پنج‌شنبه اين هفته فرصت خواهد داشت تا در سخنراني در مورد سياست پولي، افكارش را به نمايش بگذارد.

طلا كه به عنوان منبع امن سرمايه‌گذاري در زمان بي‌ثباتي‌هاي ژئوپلتيكي و مالي به شمار مي‌رود، از زماني‌كه در ماه دسامبر به كمترين رقم 10 سال و نيم اخير كاهش يافت، افزايش 8 درصدي را ثبت كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها