يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۹۴۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۹     ۲۹ دی ۱۳۹۵
وقتی که رییس جمهور حرفی برای گفتن با مردم ندارد:
سخنان تکراری روحانی که به کررات در سه سال و نیم گذشته تکرار شده و تنها لوکیشن ایراد این سخنان تغییر پیدا کرده است نشان از این موضوع دارد که دولت و در راس آن رئیس جمهور، هیچگونه حرف قابل توجهی برای مردم نداشته تا جایی که برای مثال ایشان خرید ایرباس را برای مغازه دار و راننده تاکسی هم مفید می داند!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسن روحانی در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود بازهم همان سخنان تکراری خود را تکرار کرد و کماکان برجام را کلید حل تمام مشکلات کشور دانسته و و براین عقیده است که چنانچه برجام نبود اداره کشور ناممکن می شد. موضوعی که در طول دوران فعالیت دولت یازدهم کلیدواژه سخنان رئیس جمهور بوده است و هرکس که تفاوت های پیش از برجام و پسا برجام را متوجه نشود باید عینک بزند!

این سخنان تکراری روحانی که به کررات در سه سال و نیم گذشته تکرار شده و تنها لوکیشن ایراد این سخنان تغییر پیدا کرده است نشان از این موضوع دارد که دولت و در راس آن رئیس جمهور، هیچگونه حرف قابل توجهی برای مردم نداشته تا جایی که برای مثال ایشان خرید ایرباس را برای مغازه دار و راننده تاکسی هم مفید می داند!

رئیس جمهور در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به این سوال که برجام برای مردم حاشیه نشین و مستضعف چه سوی داشته است بیان داشت: برجام تعلق به همه ملت از جمله اقشار مستضعف دارد. فرض کنیم برجام اجرایی نمی‌شد و تحریم‌هایی هم که آنان می‌خواستند تصاعدی بالا ببرند، صورت نمی‌گرفت و وضع نفت ما مانند آذر 92 ادامه پیدا می‌کرد. در این وضعیت کل درآمد نفتی امسال ما 33 هزار میلیارد تومان بیشتر نمی‌شد.

روحانی افزود: این درحالی است که با اجرای برجام ما امسال نزدیک 70 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی خواهیم داشت. اگر این وضعیت نبود ما این پول را می‌خواستیم از کجا کم کنیم؟ از حقوق کدام قشر؟ از حقوق پرستاران، معلمان یا بخش امنیتی و دفاعی؟

این اظهارات روحانی مبنی بر عدم پرداخت حقوق کارمندان در صورت عدم وجود برجام در حالی بیان می شود که در وی در گفت‌و گوی زنده خود در شبکه یک در دوازدهم دی ماه نیز همین سخن را تکرار کرد. سخنی که نشان از بی برنامگی دولت دوازدهم برای اداره کشور در صورت باقی ماندن تحریم ها و عدم وجود توافق هسته ای و همچنین شکست در برابر سیاست تحریم ها دارد.

اما فارغ از بی برنامگی مفرط دولت یازدهم در اداره کشور که حتی در پسابرجام و با وجود رفع برخی تحریم ها باز هم به چشم می خورد، سوی دیگر ماجرای درآمدهای نفتی ایران در پسابرجام می باشد که همواره از سوی دولتمردان نادیده گرفته شده است.

در حالی رئیس جمهور و دولتمردان دولت یازدهم از درآمد 70 هزارمیلیارد تومانی و یا 41 میلیارد دلاری حاصل از صادرات نفتی صحبت می کنند که به گفته وزیر نفت دولت یازدهم ، در سال 92 و پیش از برجام نیز درآمدهای حاصل از صادرات نفتی و میعانات گازی کشور مبلغ 41 میلیارد و 610 میلیون دلار بوده است.

اگرچه قیمت نفت نسبت به سال 92 به نصف رسیده است اما رئیس جمهور و سایر دولتمردان به این موضوع توجه ندارند که چنانچه فروش نفت ایران کاهش پیدا می نمود به گواه بسیاری از کارشناسان از روند نزولی کاهش قیمت نفت کاسته شده و شاهد قیمت نازل نفت در روزهای پسا برجام نبودیم.

با این وجود می توان دریافت که اگرچه فروش نفت در دوران پسابرجام در حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است اما کاهش شدید قیمت نفتی باعث شده است که در آمدهای نفتی ایران درست به اندازه درآمد زمان تحریم ها بوده است. این موضوع نشان می دهد که دشمنان نظام جمهوری اسلامی به انواع مختلف در صدد این هستند که به جمهوری اسلامی امتیازی نرسیده و نگاه دولتمردان مبنی بر گفت و گو با آمریکا و سایر دولت های غربی نگاهی پوچ و بی فایده است و خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یک جانباز ازخراسان شمالی اسفراین
-
۱۳:۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
حاج حسن هیچ کار نکن فقط عینک برجامی وارد کنید تا مشکل کلا حل شود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها