أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۹۵۲۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۳۰ دی ۱۳۹۵
شبكه سي‌ان‌ان از تمهيدات جديد پنتاگون براي ارائه به رئيس‌جمهور منتخب اين كشور جهت اجرا در سوريه، افغانستان و «مقابله با نفوذ ايران در منطقه» خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان، شبكه خبري «سي ان ان» روز چهارشنبه گزارش كرده است كه وزارت دفاع امريكا در حال تدوين گزينه‌هايي براي عمليات عليه داعش در سوريه، طالبان در افغانستان و مقابله با نفوذ منطقه‌اي ايران، در دولت «دونالد ترامپ» است.  به نوشته سايت شبكه سي‌ان‌ان، بر اساس اين راهبردها كه رويكردي تهاجمي‌تر دارند، احتمال دارد امريكا شمار نيروهاي زميني خود در سوريه را افزايش دهد؛ اين مسئله مي‌تواند نيروهاي امريكايي را در معرض خطر بيشتري قرار دهد.  بنا بر اين گزارش، اين گزينه‌ها به زودي براي ارائه به «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور منتخب امريكا آماده خواهد شد. قرار است «جيمز متيس» وزير دفاع احتمالي و «جوزف دانفورد» رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح امريكا اين اسناد را در اختيار ترامپ قرار دهند و با هم روي آخرين جزئيات آنها كار كنند.  به گفته مقامات پنتاگون، گزينه‌هاي مقابله با ديگر مسائل مهم جهان از جمله ايران هم در حال آماده‌سازي است.

بر اين اساس، گزينه‌هاي وزارت دفاع در زمان «باراك اوباما» رئيس‌جمهور كنوني امريكا نيز آماده شده بود، ‌اما هرگز از سوي او تأييد نشدند.  يكي از گزينه‌ها حضور صدها نظامي امريكا براي پس گرفتن شهر رقه در سوريه و همچنين استفاده از نيروهاي يگان ويژه براي نبرد مستقيم است كه براي اولين بار در نظر گرفته شده است.  در اين گزينه‌ها تجهيز نظامي جنگجويان كرد از سوي پنتاگون نيز براي كنترل دهكده‌ها و بيابان‌هاي نزديك به رقه لحاظ شده است.  يك مقام پنتاگون گفته است كه البته اين گزينه بسيار بحث برانگيز است زيرا به يقين موجب نگراني تركيه، متحد ناتو مي‌شود كه نمي‌خواهد عناصر كرد برتري نظامي كسب نمايند.  مقام وزارت دفاع امريكا در ادامه افزود كه گزينه‌هاي ديگر با هدف مواجهه با رشد نفوذ ايران در منطقه در نظر گرفته شده است. ماتيس هم اخيرا مقابله با ايران را به عنوان يكي از اولويت‌هاي اصلي خود بر شمرده است.  فرماندهان نظامي امريكا تلاش مي‌كنند اختيارات بيشتري براي مقابله با آنچه انتقال سلاح توسط ايران به يمن خوانده شده، داشته باشند.  سي‌ان‌ان همچنين از گزينه‌هاي ديگر وزارت دفاع امريكا كه در حال به‌روز‌رساني هستند تا از عدم مسدود شدن تنگه هرمز از سوي ايران اطمينان حاصل شود، خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها