يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۹۶۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با پرداختن به حادثه ساختمان پلاسکو:
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: وظیفه شهرداری فقط تذکرات ایمنی است و دادستانی و شورای امنیت باید حکم ناایمن بودن پلاسکو را صادر می‌کردند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسین مقصودی با تاکید بر اینکه امروز زمان نیش و کنایه زدن های سیاسی نیست و هرشخص که تجربه و هنری دارد باید به میدان عمل بیاید، تصریح کرد: احداث ساختمان پلاسکو به 55 سال پیش باز می گردد و فرسودگی عامل اصلی بروز این حادثه بوده است، اما آنچه مهم است این است که شهرداری طبق اسناد و مدارک موجود، بارها تذکراتی به مالکان، ادارات نظارتی و بازرسی ارسال کرده، اما هیچ یک از این تذکرات منجر به صدور حکم قضایی نشده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم شورای اسلامی، با یادآوری اینکه چندین سال شهردار سبزوار بوده و به خوبی با روند اقدامات نظارتی شهرداری آشنایی دارد، خاطر نشان کرد: وقتی شهرداری تهران بارها تذکرات کتبی مبنی بر ناایمن بودن ساختمان پلاسکو ارسال کرده این وظیفه قانونی استانداری، شورای تامین شهر تهران و فرمانداری تهران بوده که با صدور حکم و حضور ضابطان قضایی به این ساختمان ورود کرده و شرایط تامین امنیت را فراهم می کردند.

وی با تقدیر از عملکرد پرسنل شهرداری تهران و ایثارگری ها و رشادت های نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری تهران، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور و تمامی نیروهای امداد و نجات پایتخت حاضر در صحنه حادثه ساختمان پلاسکو، تاکید کرد: شخص شهردار تهران از ابتدایی ترین لحظات وقوع حادثه به همراه تمامی پرسنل در صحنه حاضر هستند و اقدامات جهادی شهرداری تهران در 24 ساعت گذشته ستودنی است. از همین رو از تمامی نمایندگان مجلس یا شورای شهر، خبرنگاران و مسئولان منتقدی که تلاش دارند نقدی به روند امدادرسانی وارد کنند، می گویم بهتر است بر مبنای واقعیت و تعقل سخن بگویند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط پس از وقوع حادثه زمان انتقادات و انتقام گیری های سیاسی نیست، خاطر نشان کرد: الان زمان آن است که همه به فکر مردم باشیم به جای اینکه به دنبال صید ماهی های سیاسی باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
اینکه عده ای اتش نشان فداکار را شهید بنامیم بسیار درست است اما چرا ؟ چرا زمانی که قسمتی از دیواره ساختمان فرو ریخت مسئولین نفهمیدند ممکن است بقیه ساختمان هم فروبریزد و برای خارج کردن اتش نشانها نیم ساعت فرصت داشتند حتی اگر احتمال فرو ریختن ساختمان ده درصد هم بود باز هم باید همه نیروها را خارج میکردند . چرا اینقدر سهل انگاریم و ارزشی برای انسانها قائل نیستیم . تا کی مملکت باید چوب نادانی مسئولین را بخورد . هنوز مدت زمان زیادی از تصادف قطار نگذشته و باز هم حادثه . ایا این واقعه تلخ و جانکاه سه روز عزای عمومی نداشت ؟ که داشت . اما مسئولین ما فقط نه بر اساس اسلام و بلکه بر اساس منافع گروهی و حزبی عزا اعلام میکنند . انوقتی عزاست که عزای انها باشد و نه عزای مردم .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها