أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۹۶۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
استعفا و عذرخواهی شاید حداقل کاری است که یک مسئول می تواند در نارسایی کاری خود می‌تواند انجام دهد. چرا که این مردم هستند که به اعتبار رای و اعتمادی که به آن مسئول داشته اند انتظار دارند که امور اجتماعی آنها را سامان دهد. و وضعیت اجتماعی را بهبود بخشد.

در کشور های اروپایی و به خصوص شرق و جنوب شرق آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی این امر-عذرخواهی و استعفا- متداول است. کما اینکه شاهد بودیم رییس جمهور کره جنوبی به سبب دخالت دوست و مشاورش در برخی از امور دولتی از طرف مجلس آن کشور استیضاح شد. لذا این رویه بسیار خوب و مناسب است به خصوص در کشورهایی که حق و حقوق مردم برای آنها اهمیت دارند‌. در ایران هم مسئولین دولتی ما دوست دارند که این طور باشند و یا علاقه دارند وانمود کنند که این‌طور هستند .

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری شاید یکی از این مدیران باشد. او در توییتی که شب گذشته ارسال کرده است گفته که "استعفای شرافتمندانه در فاجعه اخیرراه آهن، آغازی بود بر ضرورت مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوادث ناخواسته کشور برای کاهش آلام اجتماعی"

البته ایشان به این نکته اشاره نکردند که مطالبه جدی مردم استعفا جناب آخوندی بود و دولت نه تنها به آن بی توجهی کرد بلکه با استعفا یک مسئول پایین دستی در راه آهن به مطالبه مردمی‌ دهن کجی نمود!

ایشان در ادامه توییت خود ادامه داده اند «که ‏این {حادثه پلاسکو} موضوعی ملی و ارزشمند است که نباید آلوده به سیاست‌زدگی‌ها شود، چراکه ارزش‌های اجتماعی ارزشمندتر از سیاست‌بازی‌ها هستند». این بخش از متن ایشان حقیقتا خنده را بر لبان هر منتقدی می نشاند. ایشان زمانی خواستار استعفای شهردارتهران شده اند که تمام رسانه های ضد انقلاب چه در داخل و خارج یک هجمه سنگین سازمان یافته را روی ایشان آغاز کرده اند؛ از این رو ارسال متن تخریبی، آن هم از معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری علیه یکی از مدیران کشور که از لحظه حادثه تا زمان نگاشتن این متن در صحنه حضور داشته و شخصاً مدیریت بحران را به دست گرفته اند به گفته همکاران ایشان در روز کمتر از 2 ساعت خوابیده اند، موجب شکفتی است.

آدم متعجب می شود که چطور معاون سیاسی بالاترین دستگاه اجرایی کشور در کشاکش تلاش همه جانبه مدیران شهری برای حل و فیصله این بحران هم راستا با ضد انقلاب اقدام به تسویه حساب سیاسی می کنند! شاید اگر قالیباف بگوید که من در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کنم همه این هجمه ها تمام شود اما سوال اینجاست در روزی که همه ایران عزادار فوت آتش نشان ها هستند آیا زمان مناسبی برای سیاسی کاری است؟

گویا جناب ابوطالبی پیام رهبر انقلاب را هم نخوانده اند که ایشان فرموده اند: از همه مسئولان میخواهم همانگونه که در این چند ساعت، تلاش کرده ¬اند کار مجاهدانه¬ ی خود را ادامه دهند و وظیفه¬ ی فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند!

جناب آقای معاون لطفا هر از چندگاهی و در کنار چک کردن سایت های آن ور آب نیم نگاهی هم به فرمایشات رهبر انقلاب داشته باشید!
البته حادثه غیرمترقبه پلاسکو یک هشدار جدی به همه ما بود؛چرا که سن هر سازه ای که بالا برود، از انسان گرفته تا ساختمان، احتمال حادثه وجود دارد و ایشان بهتر هر کسی می داند که فاجعه اجتماعی این روزهای جامعه ایران، از رکود گرفته تا بیکاری و اختلاس های مختلف در نهادهای دولتی دستاورد مدیریت چهارساله این عزیزان کهن سال بر کشور است.

جناب آقای ابوطالبی نباید فراموش کنند که رییس جمهور کشور کره جنوبی فقط به دلیل دخالت مشاورش در امور دولتی استیضاح شد، و این در حالی است که جناب آقای حسین فریدون -برادر محترم رییس جمهو- این روزها به دلیل دخالت در نصب افرادی که از قضا مدیران نجومی بگیر کشور هستند به دادگاه فراخوانده شده اند و در حال پاسخگویی به اقدامات خود است. اگر بنا بر استعفا است این دولت چهارسال است که این کار را نکرده است!
البته ایشان به عنوان یک شهروند تهرانی این حق را دارند که از منزل گرم و از پشت میز کارش درخواست استعفا کسی را بدهد که دو روز است در هوای سرد  شب های تهران کنار سایر آتش نشان ها برای نجات جان همکارانش میجنگد!

به  جناب معاون پیشنهاد می شود نگاهی هم به رفتار رئیس شان در مسئله فاجعه منا بیندازند که حاضر نبودند از سفر آمریکایی خودشان بازگردند! و رهبرانقلاب مدیریت مسئله را دست گرفتند. آلزایمر نام یک فیلم‌ نیست جناب معاون!

از این رو به جناب ابوطالبی پیشنهاد میکنیم اگر کمافی السابق کمکی نمیکنند؛ اجازه دهند ما پیکر همکاران شهیدمان را از لابه لای آهن های در هم تنیده پلاسکو بیرون بیاوریم و بعد از این عزای ملی عقده گشایی سیاسی کنند!






نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها