يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۹۶۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
در سال 2016 میلادی به طور میانگین دمای کره زمین 1.78 درجه فارنهایت معادل 0.99 درجه سلسیوس بیشتر از میانگین دما در قرن بیستم بوده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، از ماه‌ها قبل اخبار فراوان در این زمینه منتشر شد و سرانجام سازمان فضایی ناسا با همکاری سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) اعلام کرد 2016 گرم‌ترین سال در تاریخ بوده است.

این سازمان در بیانیه خود توضیح داد اطلاعات مربوط به دمای کره زمین از سال 1880 میلادی به بعد به طور دقیق ثبت شد و از آن زمان تاکنون 2016 گرم‌ترین سال بوده است.

این سومین سال متوالی است که دمای کره زمین به گرم‌ترین حد می‌رسد و رکورد جدید در این زمینه ثبت می‌شود. از این نظر دانشمندان بسیار نگران هستند که افزایش دمای زمین آب شدن یخ‌های قطبی و به هم ریختن اکوسیستم را به دنبال داشته باشد.

 

بر اساس بررسی‌های ناسا مشخص شد در سال 2016 میلادی به طور میانگین دمای کره زمین 1.78 درجه فارنهایت معادل 0.99 درجه سلسیوس بیشتر از میانگین دما در قرن بیستم بوده است. در مجموع می‌توان گفت سیاره ما در سال گذشته نسبت به سال 1880 میلادی 2 درجه فارنهایت معادل 1.1 درجه سلسیوس گرمتر شده است.

در سال گذشته رکورد دیگری هم به ثبت رسید که بر اساس آن گفته شد میانگین دما در 8 ماه از 12 ماه سال نیز بیشتر از قبل بود. حتی گفته شد در نوامبر و دسامبر 2016 که در فصل پاییز و ابتدای زمستان قرار دارند هم میانگین دما بیشتر از قبل بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها