أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۹۶۵۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سنای آمریکا نخستین اعضای هیات دولت چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور از جمله وزیران دفاع و امنیت داخلی را تایید کرد.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس سنای آمریکا، روز جمعه با تعیین ژنرال «جیمز ماتیس» به عنوان وزیر دفاع و «جان کلی» به‌عنوان وزیر امنیت داخلی، موافقت کردند.

بدین ترتیب ژنرال بازنشسته ماتیس (66 ساله) و ژنرال بازنشسته جان کلی نخستین اعضای دولت «دونالد ترامپ» می‌شوند که ساعاتی پس از سوگند و تحلیف او در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا کار خودشان را آغاز خواهند کرد.

کلی، ژنرال بازنشسته نیروی دریایی ارتش آمریکا است. وزارت‌خانه‌ای که کلی هدایت آن را در دست خواهد گرفت، از جمله متمرکز بر مهاجران، حفاظت از ریاست‌جمهوری، واکنش به سوانح طبیعی و هماهنگی در مبارزه با تروریسم، خواهد بود.

کابینه رئیس‌جمهوری آمریکا از معاون او و 15  وزیر تشکیل می‌شود؛ این وزارت‌خانه‌ها عبارت هستند از وزارت خارجه، خزانه‌داری، دفاع، امنیت داخلی، کشور، کشاورزی، بازرگانی، کار، بهداشت و خدمات انسانی، مسکن و شهرسازی، حمل‌ونقل، انرژی، آموزش، وزارت امور کهنه‌سربازان و دادستان کل ایالات متحده.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها