يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۹۷۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
گزارش ۵۹۸ از بازتاب مراسم تحلیف ترامپ در رسانه های آمریکا:
یکی دیگر از روزنامه های محلی از آتش زدن پرچم امریکا در خیابان های پورتلند خبر داد و شلیک به یک شهروند را تایید کرد. این روزنامه عنوان کرد: ابتدا بارش باران، آتش زدن پرچم ها را مختل کرد و معترضین مجبور شدند به جای آتش زدن، آنها را پاره کنند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور تازه منتخب امریکا روز جمعه درحالی در محوطه ی خارجی کنگره ی امریکا برگزار شد که اعتراضات به انتخاب وی کماکان ادامه داشت. این مراسم با حضور روسای جمهور پیشین و همسرانشان، اعضای کنگره و مجلس، اعضای دولت و رقبای ترامپ برگزار شد. از جمله ی مهمانان مراسم، هیلاری کلینتون بود که در طول تبلیغات انتخاباتی شدیدترین هجمه ها را علیه ترامپ داشت. رسانه ها تعداد شرکت کنندگان عادی این مراسم را نیز چیزی حدود نهصدهزار تا یک میلیون نفر برآورد کردند.

اما در کنار این افراد، تعداد زیادی از معترضین به سیاست های ترامپ نیز حضور داشتند. تعدادی از این افراد که پلاکاردهایی دارای مضامین انتقادی را همراه خود داشتند و یا لباسهای نارنجی (مشابه زندانیان گوانتانامو) را به تن کرده بودند بلیط حضور در مراسم را در دست داشتند که ابتدا مامورین حفاظت، اجازه ی حضور آنان در جمع طرفداران و شرکت در مراسم را دادند. اما تعداد بیشمار دیگری از معترضین با روی آوردن بهاعمال خشونت آمیز در خیابان های اطراف مراسم و همچنین دیگر مکان های شهر و ایالت های دیگر سعی در ایجاد اغتشاش و آشوب نمودند تا عمق نارضایتی خویش از انتخابات و سیاست های رئیس جمهور جدید را نشان دهند. این معترضین بعضا اعتقاد داشتند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و برخی دیگر صرفا به سیاست های ترامپ معترض بودند.

سی ان ان با اشاره به اعتراضات نوشت: "طی اعتراضات مسالمت آمیز صورت گرفته، شش افسر پلیس زخمی شده و دویست و هفده معترض دستگیر شدند. در این رابطه ویتو مگیولو، سخنگوی سازمان آتشنشانی به خبرنگار سی ان ان گفت حداقل دو افسر پلیس و یک فرد دیگر در اثر شدت جراحات به بیمارستان منتقل شده اند."


(معترضین برای اینکه شناسایی و دستگیر نشوند صورتهای خود را پوشانده اند)

معترضینی که سی ان ان آنها را آنتی فاشیست می نامد شیشه های یک لیموزین را شکستند و چندین ایستگاه اتوبوس و فروشگاه را تخریب نمودند. پلیس نیز سعی نمود با گاز دودزا و اشک آور آنها را پراکنده نمایند. پلیس به خبرنگاران اعلام کرد استفاده از اسپری فلفل و دیگر ابزار کنترل معترضین صرفا برای حفاظت از جان افراد و کنترل اعمال مجرمانه صورت گرفته است.

این اعتراضات نه فقط در واشنگتن، بلکه در نیویورک، سیاتل، دالاس، شیکاگو، و پورتلند نیز جریان داشت و پلیس در این مناطق نیز با آنها درگیر بود. در سیاتل یک نفر با تیر زخمی شد که به گفته ی منابع محلی، توسط پلیس زخمی نشده است.

سی ان ان در ادامه ی اخبار خود اعلام کرد معترضین به ترامپ فقط منحصر به شهروندان امریکایی نبودند بلکه هنگ کنگ، برلین و لندن نیز شاهد چنین اعتراضاتی بود.

رسانه های امریکایی معتقدند در اعلام تعداد معترضین اغراق شده است زیرا بخش بسیاری از این جمعیت، صرفا مردمی بودند که یا برای تماشا و یا برای شرکت در مراسم به خیابان آمده بودند و در جمعیت گیر افتادند!

نیویورک تایمز با انتشار عکسی، به مقایسه ی محبوبیت اوباما و ترامپ پرداخت. اوباما در سال 2009 در حالی برای ریاست جمهوری سوگند یاد کرد که خیابان منتهی به مراسم تحلیف مملو از جمعیت بود اما مراسم تحلیف ترامپ به مراتب کم جمعیت تر بود.



(سمت راست، تحلیف ترامپ؛ سمت چپ، تحلیف اوباما در سال 2009 )

سایت رسمی رادیوی ملی امریکا (NPR) پیکان انتقاد را متوجه سیستم انتخاباتی ایالات متحده دانست و در تیتر جنجالی خود عنوان کرد "انتقال دیجیتالی قدرت چندان صلح آمیز نیست!"

یکی دیگر از روزنامه های محلی از آتش زدن پرچم امریکا در خیابان های پورتلند خبر داد و شلیک به یک شهروند را تایید کرد. این روزنامه عنوان کرد: ابتدا بارش باران، آتش زدن پرچم ها را مختل کرد و معترضین مجبور شدند به جای آتش زدن، آنها را پاره کنند.

روزنامه دِنوِرپست نیز با اشاره به خلوت بودن مراسم تحلیف ترامپ، عنوان کرد معترضین که تعداد انها بسیار زیاد بود به کافی شاپ ها، رستوران های مک دونالد، بانک و دیگر مغازه ها یورش بردند و به تخریب اموال عمومی پرداختند.


(اعتراضات ضد ترامپ در دانشگاه)

در این میان، لس آنجلس تایمز با اشاره به اعتراضات نوشت: تعدادی از طرفداران ترامپ که شعارهای معترضین را شنیده بودند با الهام از سخنرانی ترامپ در جواب آنان شعار میدادند شما باید به روسیه بروید و نفرت امریکا را قدرتمند نخواهد کرد.




(آتش زدن لیموزین تشریفات در خیابان کناری مراسم تحلیف)

از جمله شعارهای دیگری که در اعتراضات امریکا شنیده میشد فریاد نهادند اینکه ترامپ رئیس جمهور ما نیست بود. بسیاری از شهروندان امریکایی با اعتراض به سیستم انتخابات امریکا این سیستم را ناکارآمد و فسادبرانگیز می دانند. +

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها