کد خبر: ۴۰۹۸۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
در شرایطی که استکبارجهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی به تشکیل یک جبهه گسترده روی آورده و همه توان خود را در این مسیر به کارگرفته، برای حفظ انقلاب و پیشبرد آن به سمت آرمان‌ها،تشکیل یک جبهه قدرتمنداز سوی تمامی نیروهای انقلابی،ضرورتی اجتناب‌ناپذیراست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان، در شرایطی که استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی به تشکیل یک جبهه گسترده روی آورده و همه توان خود را در این مسیر به کار گرفته، برای حفظ انقلاب و پیشبرد آن به سمت آرمان‌ها، تشکیل یک جبهه قدرتمند از سوی تمامی نیروهای انقلابی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. ظرفیت‌های نیروهای انقلابی در کشور، بسیار بالا و کم‌نظیر است. در صورت هم‌افزاشدن این ظرفیت‌ها و جهت‌دهی آنها به سوی موضوعات اصلی و مورد نیاز انقلاب، به طور قطع حرکت انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف شتاب ‌خواهد گرفت و موانع بر سر راه یکی پس از دیگری کنار زده می‌شود. رسانه‌های انقلابی در کشور از جمله ظرفیت‌های این جبهه به حساب می‌آیند و باید بیش از پیش، اهمیت و نقش تأثیرگذار و تعیین‌کننده آنها مورد توجه قرار گیرد. تمامی رسانه‌های با ماهیت و رویکرد انقلابی برای کمک به جریان و جبهه انقلاب اسلامی در برابر جبهه استکبار و اثربخش بودن در مسیر شتاب‌دهی به حرکت انقلاب اسلامی به سمت آرمان‌ها؛ باید اولاً از تفرقه پرهیز کنند و یک آهنگی، هم‌سویی و هم‌افزایی را به عنوان اصل حاکم مورد توجه قرار دهند و ثانیاً دچار انفعال و سرخوردگی نشوند، با روحیه و نشاط انقلابی و امیدوار به آینده‌ای به مراتب بهتر از امروز برای جبهه انقلاب اسلامی، رسالت رسانه‌ای خود را به عنوان یک رسانه متعلق به جبهه انقلاب اسلامی دنبال نمایند.

موارد زیر، می‌تواند بازگو کننده سرفصل‌هایی باشد که فلسفه وجودی و رسالت یک رسانه انقلابی را تشکیل می‌دهد:

1ـ رسانه انقلابی، باید حفظ انقلاب، دفاع از انقلاب و تبیین و بسط تفکر و روحیه انقلابی در کشور، دغدغه اصلی‌اش باشد. به عبارت دیگر یک رسانه انقلابی، باید تبیین کننده و ترویج‌دهنده و تحکیم‌کننده همان انقلابی‌گری در کشور باشد.


2 ـ رسانه انقلابی، باید با تمام توان از هویت انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی صیانت نماید. دشمنان خارجی و برخی از جریان‌های داخلی، تهی‌کردن جمهوری اسلامی از ماهیت انقلابی‌اش را نشانه رفته‌اند. رسانه‌های جبهه انقلاب در شرایط جنگ نرمی که علیه انقلاب و نظام اسلامی پدید آمده، باید با این خطر به صورت جدی مقابله و از انقلاب اسلامی و هویت انقلابی نظام اسلامی محافظت نمایند.


3ـ رسانه  انقلابی، باید نقش موثری در بسیج اجتماعی برای نصرت ولایت داشته باشد. جبهه استکبار، به این نتیجه رسیده است که برای شکست انقلاب اسلامی و تضعیف جمهوری اسلامی، باید پیوند مردم با ولایت را سست نماید. براساس همین برآورد، تمامی رسانه‌های خود را بسیج کرده و از هر اقدامی برای رسیدن به این هدف دریغ نمی‌کند. تبیین و تشریح رهنمودها، دیدگاه‌‌ها، مواضع، تدابیر، فرامین و احکام صادره از سوی مقام معظم رهبری، به تناسب شرایط و مخاطبان، یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌های انقلابی است. در این راستا رسانه‌های انقلابی باید با دقت و جدیت، پیگیر مطالبات رهبری باشند. مطالبات رهبری در حوزه‌های مختلف، در واقع همان مطالبات به‌حق مردم مؤمن و انقلابی ایران است. برآورده شدن این مطالب، در واقع برآورده‌شدن نیازهای اصلی انقلاب، کشور و مردم است.


4 ـ رسانه انقلابی، حفظ وحدت ملی و انسجام اجتماعی را باید به عنوان شعار اصلی خود مورد توجه قرار داده، با هر نوع تلاش از سوی دشمنان و عوامل داخلی آنان برای بر هم زدن این وحدت و انسجام مقابله نماید.


5 ـ رسانه انقلابی باید پرچمدار مبارزه با فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی در کشور باشد. اکنون این پدیده‌های شوم، همانند موریانه‌ها به جان انقلاب و نظام افتاده، در حال آسیب رساندن جدی هستند. رسانه‌ انقلابی باید با تمام توان، به صورت هوشمندانه به امر مبارزه با فساد کمک نماید.
مطالبه‌گری مبارزه با مفاسد و مفسدان به صورت حساب شده، یکی از بهترین کارهای رسانه انقلابی در شرایط کنونی است.


6 ـ رسانه انقلابی، باید با نگاهی علمی و دقیق، دستاوردهای عظیم و حیرت‌انگیز انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و دستاوردهای بزرگ و ارزشمند جمهوری اسلامی در ایران را برای مردم و خصوصاً جوانان تبیین و تشریح نماید. به طور قطع تبیین و تشریح این دستاوردها به صورت منطقی و منصفانه، روح امید به آینده و دلدادگی به انقلاب و نظام را در مردم تقویت می‌نماید. دشمنان امید به آینده در آحاد مردم را نشانه رفته‌اند، بنابراین سیاه‌نمایی از وضعیت کشور را در دستور کار خود قرار داده، به هر شکلی سعی در ناچیز جلوه دادن دستاوردها و موفقیت‌ها دارند. بدیهی است که برای خنثی‌سازی این سیاست شیطانی، رسانه انقلابی با کار رسانه‌ای درست و بهنگام می‌تواند نقش‌آفرین باشد.


7 ـ رسانه انقلابی باید حیله‌ها و نقشه‌های دشمنان و معاندین و منحرفین برای ایجاد اختلاف در جبهه انقلاب اسلامی را، با روشنگری و بصیرت افزایی، خنثی نماید. این رسانه‌ها نقش مؤثری در استحکام‌بخشی به جبهه انقلاب اسلامی می‌توانند داشته باشند.


8 ـ رسانه انقلابی باید بتواند با جلب اعتماد مخاطب، نقشه‌های دشمن در جنگ نرم با هدف فرو ریختن سنگرهای اعتقادی را افشا و مردم را برای مقابله با این نقشه‌ها بسیج کند.


9 ـ رسانه انقلابی باید با بهره‌گیری از گنجینه ارزشمند دفاع مقدس، به صورت مستمر با بازخوانی فرهنگ مقاومت در آن دوران مشعشع، روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری را در جامعه تقویت کند.


10 ـ رسانه انقلابی باید با تبیین و تشریح مستمر و بهنگام مکتب حضرت امام خمینی (ره) با جریان تحریف شخصیت آن عزیز سفر کرده مقابله نماید. خطر تحریف خط امام (ره)، یک خطر جدی است و باید همگان و از جمله رسانه‌های جبهه انقلاب، به صورت هوشمندانه با این خطر مقابله نمایند. مردم و خصوصاً جوانان، باید حضرت امام (ره) را، با همان مختصات واقعی‌اش بشناسند. به طور قطع جلوگیری از تحریف مکتب امام و زنده نگه داشتن یاد، نام و راه ایشان تضمین‌کننده آینده درخشان کشور و انقلاب است. اکنون مقام معظم رهبری، پرچمدار اصل مکتب امام (ره) است. بررسی تطبیقی مکتب امام و رهبری، بسیاری از توطئه‌ها و نقشه‌ها را خنثی خواهد کرد.  11ـ رسانه انقلابی، باید با مدیریت انقلابی و روحیه‌ جهادی تقویت کننده جبهه جهاد کبیر علیه دشمنان و مسدودکننده تمامی راه‌های نفوذ آنان به کشور و ساختارهای قدرت باشد. موارد پیش گفته بعضی از سرفصل‌های مهم تشکیل دهنده رسالت رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی است؛ سرفصل‌هایی که در صورت توجه، حرکت انقلاب اسلامی را شتاب خواهد بخشید.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها