يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۹۹۴۸
زمان انتشار: ۰۱:۲۳     ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
دبیر کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گفت: نتایج رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها تا نیمه بهمن اعلام می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، سید محسن فرجادی با اشاره به اینکه پس از اعلام نتایج دور اول رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها، مدیران مسئول خبرگزاری‌ها در ۴ جلسه به اصلاح و بازنگری شاخص‌ها و تعاریف رتبه‌بندی پرداختند، افزود: بر این اساس ۲۳ شاخص و ۷ مصداق کسر امتیاز به عنوان شاخص‌های ارزیابی خبرگزاری‌ها توسط مدیران مسئول برای اجرا در تابستان ۹۵ تدوین شد.

وی اظهار داشت: شاخص‌های مرحله دوم رتبه‌بندی اواخر بهار سال جاری به صورت عمومی اعلام شد تا همه خبرگزاری‌ها از معیارهایی که قرار است بر آن اساس سنجیده شوند، اطلاع پیدا کنند.

دبیر کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری با اشاره به حضور ۱۷ خبرگزاری در دومین دوره رتبه‌بندی، «خوداظهاری» و امتیاز خبرگزاری‌ها بر پایه مستندات را قاعده نظام رتبه‌بندی اعلام کرد و افزود: خوداظهاری و مستندات خبرگزاری‌ها در ۱۲ جلسه هیات رتبه‌بندی مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار گرفت.

فرجادی تاکید کرد: از مجموع ۱۰۰ امتیاز رتبه‌بندی، ۷۶ امتیاز در قالب خوداظهاری توسط خبرگزاری ها اعلام شده و ۲۶ امتیاز نیز توسط هیات رتبه‌بندی ارزیابی شده است.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه رتبه‌بندی، نتایج اولیه در قالب جدول مقایسه‌ای امتیازات برای خبرگزاری‌ها ارسال شده است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مدیران مسئول خبرگزاری‌هایی که به این نتایج اعتراض دارند، روز سه‌شنبه ۵ بهمن ماه در جلسه بررسی اعتراضات در هیات رتبه‌بندی حضور خواهند یافت. هر خبرگزاری ۱۵ دقیقه فرصت دارد تا از مستندات ارائه شده دفاع کند و هیات رتبه بندی نیز نظر نهایی خود را پس از این جلسه اعلام خواهد کرد.

بر اساس دستورالعمل رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها، هیات رتبه‌بندی شامل دو استاد ارتباطات به انتخاب مجمع روسای دانشکده‌ها و گروه‌های ارتباطات دانشگاه‌های تهران، یک مدیرمسئول خبرگزاری عمومی و یک مدیرمسول خبرگزاری تخصصی، دو سردبیر خبرگزاری همگی به انتخاب مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و عضو هفتم نیز مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی است.

در این دوره به ترتیب یونس شکرخواه، حسن نمک‌دوست، علی متقیان(ایسنا)، حمید صابرفرزام(ایکنا)، مریم جمشیدی(آنا)، محمد کریمی(تسنیم) و حسن محرابی اعضای این هیات هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها