أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۹۹۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
دولت آمریکا نام ایران را در صدر فهرست کشورهای حامی تروریسم بین المللی قرار داده است.

رخدادهای 4 بهمن 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: آمریکا در صورت رویاروئی با جمهوری اسلامی کلیه منافع خود را در منطقه از دست خواهد داد.

 

  • موسوی: پیشرفت های علمی دانشمندان ما سرمایه بزرگی جهت مقابله با ابر قدرتهاست.

 

  • بیانیه مشترک وزرای خارجه  ایران و مالزی همزمان در دو کشور منتشر شد.

 

  • آمریکا ایران را در صدر لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داد.

 

  • اعتصاب عمومی علیه رژیم شاه حسن سراسر مراکش را به تعطیلی کشاند.

 

آیت الله خامنه ای: آمریکا قادر به رویارویی مستقیم با ایران نیست

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع دیروز در دیدار با گروهی از رزمندگان فاتح عملیات والفجر 4 طی سخنانی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه انقلاب اسلامی گفت: این گونه تهدیدات قادر نیست ملت مسلمان ما را از صحنه خارج کند ما همواره اعلام کرده ایم آمریکا علی رغم همه قدرت نمایی از روبه رو شدن مستقیم با انقلاب اسلامی در منطقه هراس دارد. زیرا رویارویی آمریکا با انقلاب و جمهوری اسلامی در این منطقه کلیه منافع آمریکا را از بین خواهد برد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر سیاست گزاران و طراحان آمریکایی دچار وسوسه ماجراجویی در این منطقه شوند جمهوری اسلامی ایران ماجراجویی آنها را با قاطعیت پاسخ خواهد داد و به طور قطع در این درگیری جناحی متلاشی خواهد شد که بارها از اسلام و انقلاب صدمه دیده است.

رئیس شورای عالی دفاع تاکید کرد: تا زمانی که دشمنان انقلاب اسلامی می خواهند یک انقلاب و ملتی را تسلیم کنند ما ایستاده ایم و اطمینان داریم در این ایستادگی موفق و پیروز خواهیم شد.(1)

 

دیدار اعضای پژوهشی سازمان انرژی اتمی با نخست وزیر

جمعی از اعضای پژوهشی سازمان انرژی اتمی ایران به اتفاق آقای امرالهی ریاست این سازمان دیروز با مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار گفت: دولت در برنامه پنچ ساله به مسائل پژوهشی اهمیت در خور توجهی داده است تحقیقات علمی علاوه بر آنکه از جهت تحقیقی و دستاوردهای مادی حائز اهمیت است اما محدود به این مورد نیست از آن مهمتر شکستن اسطوره ای است که استکبار جهانی همواره آنرا به ملل محروم القاء کرده است.

نخست وزیر افزود: شکستن این اسطوره ساخته و پرداخته استکبار جهانی دارای اثرات فرهنگی گسترده ای در جامعه است و این حرکت در واقع بذرفشانی در زمین قابلی است که ثمره خود را در دراز مدت خواهد داد. ما باید به حفظ روحیه ای  بپردازیم که  بدون کمک کارشناسان خارجی و امکانات اولیه کارهای نشدنی را ممکن و عملی می سازد.(2)

 

صدور بیانیه مشترک وزرای خارجه ایران و مالزی

در پی سفر سه روزه وزیر خارجه مالزی به جمهوری اسلامی ایران دیروز بیانیه مشترکی همزمان در تهران و کوالالامپور انتشار یافت. در این بیانیه ایران و مالزی اهمیت وحدت در جهان اسلام را به منظور مقابله موثر با صهیونیسم بین الملل مورد تاکید قرار داده و از ملل مسلمان خواسته اند که با عمل به تعالیم عالیه اسلام وحدت و ثبات را در جهان اسلام محقق سازند.

در این بیانیه همچنین طرفین اعتقاد راسخ خود مبنی بر حفظ ثبات و امنیت خلیج فارس اعلام داشته و هر گونه مداخله و دسیسه و همچنین حضور نیروهای خارجی را در خلیج فارس مخاطره انگیز دانسته و محکوم کردند.(3)

 

ایران در صدر فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا جای گرفت!!

خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد دولت آمریکا نام ایران را در صدر فهرست کشورهای حامی تروریسسم بین المللی قرار داده است. جان هیوز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب مدعی شد: این  اقدام در پی به دست آوردن مدارک قانع کننده ای از سیاست ایران در حمایت مکرر از تروریسم در ورای مرزهای خود انجام شده است. مقامات وزارت خارجه آمریکا  گفته اند این اقدام پاسخی به انفجار پایگاه آمریکا در بیروت در 23 اکتبر گذشته است که به قتل 241 سرباز آمریکایی منجر شد.کوبا، لیبی، یمن جنوبی از دیگر کشورهای حامی تروریسم از نظر دولت آمریکا به شمار می روند عراق چندی پیش از این لیست خارج شد.(4)

 

گسترش اعتراضات در مراکش

خبرگزاری ها از مراکش گزارش می دهند تمام شهرهای این کشور در اعتصاب سراسری مردم یکپارچه به حالت تعطیل درآمده است و مردم مسلمان این کشور در اعتراضات خود عکس هایی از امام خمینی را با خود حمل می کردند. شاه حسن یک شنبه شب در یک سخنرانی تلویزیونی به حمل عکس های امام خمینی توسط تظاهر کنندگان آشکارا اعتراف کرد و شخصا یکی از عکس های امام را که توسط ماموران امنیتی مراکش از تظاهر کنندگان گرفته شده بود در مقابل دوربین های تلویزیون نمایش داد. بر اساس گزارش خبرگزاری اسپانیا در اعتراضات روزهای گذشته بین 150 تا 200 نفر کشته شده اند.

منابع :

1. کیهان، 4 بهمن 62، ص3
2. جمهوری اسلامی، 4 بهمن 62، ص 12
3. اطلاعات، 4 بهمن 62، ص 3
4. کیهان، 4 بهمن 62، ص 20
5. کیهان، 4 بهمن 62، ص 20


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها