يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۰۰۷۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
نقوی حسینی در پرسش و پاسخ دانشجویی:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دیدن دستاوردهای برجام نیازمند عینک ته استکانی است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سیدحسین نقوی حسینی عصر امروز در پرسش و پاسخ دانشجویی، پیرامون علت تغییر مواضع ترکیه در موضوعات مختلف اعم از هسته‌ای و سوریه، اظهار داشت: کشور ترکیه با عربستان پیمان‌هایی را بسته بودند و نقشه راه را ترسیم کردند لذا زمانی که با واقعیت روبه رو شد متوجه شد که چه ماری را در آستین پرورش داده است.

وی با اشاره به اینکه در فرانسه بیش از هزار نفر به طور مستقیم عضو داعش هستند، تصریح کرد: این در حالی است که کشور کرواسی با وجود جمعیت مسلمان، مرکز اسلامی نماز جمعه و فعالیت‌های گسترده یک نفر داعشی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه القاعده و داعش برای ناامن‌سازی ایران درست شده است، تصریح کرد: اینها همه جا را ناامن می‌کنند جز ایران و حتی یک ترقه نمی‌توانند در کشور بترکانند.

نقوی حسینی اعلام کرد: دشمنان برای نابودی جمهوری اسلامی روزانه و هفتگی علیه کشور ایران طراحی می‌کنند.

وی تبیین کرد: اشراف امنیتی و اطلاعاتی ایران در حدی است که هر شیئی که از 100 کیلومتری مرزهای کشور حرکت کند تحت پوشش و کنترل امنیتی ما قرار دارد و منهدم می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: موصاد و سازمان سیا از کنترل امنیتی کشور دیوانه شدند و زمانی که متوجه شدند کشور ایران در عمق سازمان سیا دارای نیروهای امنیتی است شاخ درآوردند و اعلام کردند ما در مقابل ایران زانو زدیم.

نقوی حسینی در سؤال دیگر مبنی بر اینکه حمله نظامی به ایران تا چه حد وجود دارد؟، اعلام کرد: حمله به ایران به هیچ وجه وجود ندارد چون کسی جرأت نزدیک شدن به کشور را ندارد.

وی با اشاره به اینکه روسیه همانند همه کشورها یک بازیگر است، توضیح داد: هر بازیگری به منافع ملی خود فکر می‌کند لذا عرصه بین‌الملل عرصه رقابت بر سر منافع ملی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ توافق و پیوندی میان بازیگران بین‌المللی آسمانی نیست جز پیوند میان آمریکا و رژیم صهیونیستی، ادامه داد: همانطور که کلینتون اعلام کرد پیوند ما و اسرائیل ناگسستنی است.

نقوی حسینی به دلیل پیوند این دو پرداخت و تبیین کرد: 70 درصد ثروت دنیا در آمریکا و 82 درصد از این ثروت در دست صهیونیست‌ها است لذا آمریکایی‌ها کسی نیستند و این صهیونیست‌ها هستند که تکلیف تعیین می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر ما بازیگر حرفه‌ای باشیم باید بتوانیم در صحنه بیشترین منافع را ببریم لذا جمهوری اسلامی تیز و هوشمندانه در صحنه عمل می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان برجام یک پرونده ناجوان مردانه علیه ایران تشکیل شد، تبیین کرد: این پرونده ناجوان مردانه بر اساس ادعاهای پوچ گروه‌های تروریستی تشکیل شد و نمی‌توانیم این پرونده را رها کنیم.

نقوی حسینی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برای حل این پرونده دو راه بیشتر نداشت، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی باید یا مقابله یا مذاکره را انتخاب می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مذاکره را نظام جمهوری اسلامی انتخاب کرد نه دولت خاصی، توضیح داد: مذاکرات 13 سال طول کشید و در یک روز یا دو روز محقق نشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که مذاکره را انتخاب کردیم دیگر ادبیات مقابله وجود ندارد، ادامه داد: مذاکره آدابی دارد و بدین منظور است که پشت میز می‌نشینیم و بده بستان می‌کنیم چنانچه در هیچ مذاکره‌ای فقط بده یا فقط بستان نیست.

نقوی حسینی متذکر شد: مذاکره کننده هنرمند، حرفه‌ای و جهادگر دیپلماتی است که کم می‌گوید و زیاد می‌گیرد، نسیه می‌دهد و نقد می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران نیز بده بستان کرد، ادامه داد: ما مذاکره‌کننده حرفه‌ای نبودیم چون زیاد دادیم کم گرفتیم، نقد دادیم نسیه دریافت کردیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در برجام جان کری با 160 متخصص در حوزه‌های مختلف حضور یافت در حالی که ظریف فقط با عراقچی، لذا مشخص می‌شود چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود و در این صورت شما آقایان لبخند می‌زنند و از پنجره کاغذ به مردم نشان می‌دهید؟ آقای ظریف شما عقل کل بودی که با یک نفر به مذاکره پرداختی؟

نقوی حسینی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از 26 دی ماه 94، طی یک سال 16 مرتبه نقض عهد کردند و این در صورتی است که ما هیچ ادعایی نمی‎توانیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در برجام مطرح شد که تحریم سرمایه‌گذاری خارجی لغو شده است و خارجی‎ها می‌توانند در کشور سرمایه‌گذاری کنند، توضیح داد: بعد از این جریان کنگره آمریکا محدودیت ویزا را تصویب کرد و گفت هر کسی که وارد ایران شود تا 5 سال ویزا تحت کنترل خودشان است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 11 تعهد جمهوری اسلامی قبل از 26 دی‌ماه اجرا شده است، آمانو نیز راستی آزمایی کرد و بیان داشت کشور ایران به تعهدات خود و فراتر از تعهدات خود عمل کرده است.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه می‌گویند اگر دستاورهای برجام را نمی‎بینید عینک بزنید، ادامه داد: من با این جمله رئیس جمهور موافق هستم زیرا دستاوردها آنقدر ریز است که دیده نمی‏‎شود و باید برای دیدن آنها عینک ته استکانی یا ذره‌بینی بزنیم.

وی با بیان اینکه با همه شرایط گفته شده برجام انجام شد و از مرحله مذاکره گذشته و به مرحله اجرا رسیده‌ایم، تبیین کرد: باید در زمان اجرای برجام همت خود را به کار گیریم و با استفاده از ابزاری که در برجام پیش‌بینی شده است جلوی ضرر را بگیریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما در موقعیتی نیستیم که برجام را متوقف کنیم، اعلام کرد: در شرایط کنونی مهمترین خواسته ترامپ و یارانش این است که کشور ایران بگوید ما مذاکرات را قبول نداریم.

نقوی حسینی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر  حضور در حج سال آینده، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران متقاضی حضور در حج است با دو شرط، تأمین امنیت جانی و امنیت اخلاقی و حیثیتی حجاج.

وی اضافه کرد: رژیم آل سعود نشان داده است که لیاقت تأمین این دو مورد را ندارد و این موضوع هم ناشی از بی لیاقتی در مدیریت است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه فرودگاه جده و حج سال گذشته فراموش شدنی نیست، تبیین کرد: قرار است مذاکرات و گفتگو با عربستان در 5 اسفندماه امسال برگزار شود.

نقوی حسینی ایران را کشوری توانمند و دارای امکانات و ظرفیت‌های بالای اقتصادی دانست و خطاب به دولتمردان متذکر شد: چرا نگاهمان به بیرون است و منتظر دیگران هستیم؟ چرا با مردم رو راست و صادقانه حرف نمی‌زنیم؟

وی به ادعای خروج از رکود اشاره کرد و گفت: مگر مردم نتایج را نمی‎بینند و قضاوت نمی‌کنند پس چرا چرا به خود اجازه می‌دهیم که بگوییم از رکود خارج شده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 80 درصد بنگاه‌های اقتصادی تعطیل است پس چگونه از رکود خارج شده‌ایم.

نقوی حسینی به سخن دیگر رئیس جمهور مبنی بر ایجاد 700 هزار شغل اشاره کرد و بیان داشت: این شغل‎ها را بیان کنند، لذا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم نامه‎ای بنویسند و از این 700 هزار شغل ایجاد شده برش اشتغال استان و حوزه خود را بخواهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها