أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۰۱۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
یک مقام نظامی یمن با اشاره به شکست مفتضحانه ائتلاف سعودی و مزدورانش برای تسلط بر تنگه باب‌المندب گفت: نیروی دریایی ارتش یمن ناوهای جنگی ائتلاف مزدوران سعودی را به پاسخی دردناک تهدید کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک مقام نظامی یمن  در این کشور اظهار داشت: ائتلاف سعودی در مدت اخیر با همه قوای خود برای تسلط بر تنگه باب المندب تلاش می کنند اما تاکنون حتی تسلط جزئی بر این نقطه راهبردی پیدا نکرده است.
 
وی با بیان اینکه عربستان به دلایل سیاسی، امنیتی و اقتصادی درصدد سیطره بر تنگه باب المندب است، افزود: عملیات نظامی ائتلاف سعودی علیه تنگه باب المندب با پشتیبانی سرویس اطلاعات جهانی انجام می شود چرا که باب المندب برای آمریکا و اسرائیل در مقام متحد آن در منطقه بسیار حائز اهمیت است.
 
فرمانده یمنی از تشدید درگیری ها طی روزهای گذشته در منطقه ذباب و المخاء خبر داد و گفت: صدها نفر از نیروهای منصور هادی که مورد پشتیبانی نیروهای اماراتی و هوپیماهای ائتلاف سعودی-آمریکایی قرار داشتند در این مناطق به هلاکت رسیدند.
 
این منبع نظامی یمن افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی عملیات بزرگ تلاش نیروهای منصور هادی و دشمن سعودی-امریکایی برای پیشروی در منطقه ذباب در نزدیکی باب المندب را ناکام گذاشتند.
 
وی تاکید کرد: مقابله با حملات مزدورن سعودی با به آتش کشیده شدن چندین خودروی نظامی و کشته و زخمی شدن قریب به بیست نفر آنها همراه شد به گونه ای که ناوهای جنگی سعودی ها را بر آن داشت که چهار فروند موشک فسفری با قابلیت انفجار بالا به منطقه العمری ذباب شلیک کنند.
 
مقام نظامی یمن گفت: نیروی هوایی دشمن سعودی پس از شکست مزدورانش در برابر رزمندگان یمنی، سیاست زمین سوخته را در شهر ساحلی المخا در نزدیکی باب المندب پیاده کرده به گونه ای که ظرف چهل و هشت ساعت بیش از یکصد و پنجاه بار این شهر و حومه آن را بمباران کرد.
 
این اقدام سعودی ها یک روز پس از هشدار نیروهای دریایی و گارد ساحلی وابسته به ارتش یمن به ناوهای جنگی ائتلاف عربی در سواحل دریای سرخ مبنی بر استفاده از آبراهه بین المللی باب المندب برای بمباران اهداف غیرنظامی در یمن بود.
 
در بیانیه ای در این خصوص صادر شده آمده است: بمباران اهداف غیرنظامی خطر بزرگی برای دریانوردی در دریای سرخ محسوب می شود و ارتش یمن آماده پاسخ به هر گونه بمبارن ناوهای ائتلاف جنگی است.
 
با وجود اینکه دشمن سعودی تلاش داشت از این بیانیه هشدار ارتش یمن علیه آن استفاده کند اما منبعی در دولت نجات ملی در صنعا بر اهتمام کشورش برای حفظ امنیت دریانوردی بین المللی و آبراهه ها و پایبندی صنعا بر حفظ امنیت آبراهه بین المللی باب المندب تاکید کرد.
 
این منبع گفت: ائتلاف دشمن سعودی تلاش می کند درگیری ها را به مهم ترین آبراهه بین المللی سوق بدهد اما محاسبات دشمن سعودی خطاست و نیروی دریایی یمن آماده مقابله با همه تلاش ها برای پیشروی به سوی باب المندب است.
 
منابع میدانی از سیطره کامل ارتش و کمیته های مردمی بر باب المندب و شکست مفتضحانه تلاش های عربستان و امارت و اسرائیل برای پیشروی در این منطقه خبر دادند آن هم به رغم اینکه متجاوزان ائتلاف عربی مزدوران خود را مورد پشتیبانی بزرگ دریایی، زمینی و هوایی توسط مدرن ترین تسلیحات و موشک های ممنوعه قرار دادند.
 
این منابع تاکید کردند شماری از مزدوران دشمن سعودی صبح دیروز دوشنبه در حمله ارتش و کمیته های مردمی به محل تجمع آنها در نزدیکی باب المندب در جنوب غرب تعز به هلاکت رسیدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها