يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۰۲۴۹
زمان انتشار: ۰۱:۲۷     ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد:
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه بخش‌نامه دولت برای کاهش تعرفه واردات در شرایط فعلی کشور موجب شکستن ستون فقرات استقلال کشور در حوزه امنیت غذایی می‌شود، این تصمیم دولت را عجولانه و به ضرر بخش کشاورزی دانست.
به گزارش پایگاه 598، عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس پیرامون کاهش تعرفه واردات کالای اساسی کشاورزی گفت: اینها کالاهای اساسی هستند و خودکفایی در تولید آنها امری ضروری است. ما می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق و تعرفه‌گذاری مناسب در تولید اکثر این محصولات به خودکفایی برسیم و نیازی به واردات نداشته باشیم.

وی ادامه داد: از جمله پیش‌نیازهای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی این است که به محصولات زیر کشت کشاورزان یارانه بدهیم، کشاورزان را حمایت کنیم و به آنها روش‌های نوین کشاورزی را آموزش دهیم، همچنین، میزان تعرفه محصولاتی که امکان تولید داخل آنها فراهم است را افزایش دهیم تا واردات صورت نگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص تفاوت هزینه‌های تولید این محصولات در داخل و خارج از کشور افزود: هزینه‌های تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور نسبت به خارج از کشور فعلا کمی بالا است اما اینکه ما تعرفه‌ها را پایین بیاوریم و واردات را آزاد کنیم امری است که ستون فقرات استقلال کشور در حوزه  امنیت غذایی را درهم خواهد شکست و قطعا تبعات منفی خواهد داشت.

پاپی‌زاده با بیان اینکه کشورهای موفق همیشه نسبت به تعرفه واردات کالاهای استراتژیک که توان تولید داخلی آنها را دارند، سخت‌گیر هستند، تصریح کرد: در کشوری همانند ژاپن که عمده محصول‌شان برنج است و تولید برنج زیادی دارند، هزینه تمام شده برای برنج داخلی آنها خیلی بیشتر از برنج وارداتی است ولی با این حال تعرفه سنگینی برای برنج وارداتی می‌گذارند تا میل به واردات در کشورشان کم شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه طی 15 سال گذشته در کشور ما  تعرفه‌گذاری برای محصولات کشاورزی وارداتی به درستی صورت نگرفته است، ادامه داد: فلسفه تعرفه گذاشتن برای محصولات وارداتی حمایت از تولید داخل است. در شرایط فعلی کشور خشکسالی به آن صورت رخ نداده است، میزان بارش هم نسبتا خوب می‌باشد و برای تامین این محصولات هم در شرایط بحرانی قرار نداریم تا مردم دچار مشکل شوند، بنابراین دولت در این زمینه عجولانه تصمیم گرفته و به ضرر بخش کشاورزی عمل کرده است.

وی در پایان افزود: این قانون باعث می‌شود کشاورزان متضرر شوند و اگر این زیان‌دهی برای آنها ادامه داشته باشد، مجبور می‌شوند خانه و زمین‌های کشاورزی را بفروشند و به شهرها مهاجرت کنند که در این صورت کشاورزی و زیرساخت های آن به سمت اضمحلال حرکت خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها