يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۰۲۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
گزارشی از خط قرمز رئیس جمهور برای مبارزه با فساد:
اصولا فساد در هر طبقه و جایگاهی و از هر صنف و قبیله‌ای باشد مذموم است و چه شایسته است که جناب رئیس جمهور سخن معاون اول خود را که گفته بود: "در این دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد و هرکس در هر سمتی که باشد، اگر تخلفی از او سر بزند باید مورد بازخواست قرار گرفته و با وی برخورد جدی شود." را عملی کند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، این روزها از حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور خبرهای نه چندان خوبی به گوش می‌رسد. دست راست رئیس جمهور آنچنان جایگاهی دارد که سایه‌اش بر بیشتر مسائل پولی، مالی و مدیریتی دولت احاطه دارد.

آقای دستیار و برجام

یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور حسین فریدون بوده است. عباس عراقچی دیگر عضو این تیم مذاکره کننده در خصوص حضور فریدون در این تیم می‌گوید: وی(حسین فریدون) رابط ما با رئیس جمهور بود و ما برادر رئیس جمهور را به عنوان عضو تیم مذاکره‌ کننده وارد جلسات می‌کردیم اما او دخالتی در مذاکرات نداشت... او در تماس‌هایش می‌توانست درباره مسائل فوری به زبان سمنانی و سرخه‌ای سوال کند.

البته این تنها نقش وی در مذاکرات نبود. کریمی قدوسی نماینده مجلس به نقل از محمد جواد ظریف که در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سخن می‌گفت، می گوید: آقای ظریف جایی می‌گوید من می‌خواستم خط قرمزهای رهبری را رعایت کنم؛ اما حسین فریدون کنار من می‌نشست و وقتی من می‌خواستم کنار خط ‌قرمزها بایستم، او با آرنجش می‌زد به پهلوی من و می‌گفت زود رد شو. ظریف می‌گفته من قول داده‌ام خط‌ قرمزهای آقا را رعایت کنم؛ اما فریدون می‌گفته بمال به هم و زود رد شو.

البته کار بدین‌جا ختم نمی‌شود و گویا چند وقت اخیر آبستن اخبار مهمی شده است. رئیس جمهور که روزی منتقدان برجام را کاسبان تحریم نامیده بود، باید جوابگوی اعمال این عزیز کرده کاسب برجام در مسقط و لندن باشد.

صرافی آقای دستیار

برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌های اقدام به انتشار جزییاتی از این صرافی کرده‌اند. پیش‌تر در این خبرها آمده بود حسین فریدون به همراه علی صدقی مدیرعامل اسبق بانک ملی و مانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اسدیان، رییس هیئت مدیره گروه تجاری آوا و شرکت آواپارس دوران، دربهمن ۱۳۹۰ اقدام به راه اندازی و تأسیس شرکت خرید وفروش نقدی ارز و مسکوکات و طلا ونقره درمحل صرافی کرده است.

جالب اینجاست حمزه کرمی در اعترافات خود در دادگاه متهمان فتنه در سال 88 گفته افزود: مهدي هاشمي معتقد به پولشويي بود. وي پول‌هاي را از سازمان بهينه سازي دريافت مي‌كرد و آنها را مكررا به دلار و ريال تبديل مي‌كرد. وقتي كه دليل اين كار را از وي پرسيديم، وي گفت كه با اين كار كسي نمي‌تواند منشاء پول‌ها را كشف كند.

شبکه انتصابات مدیریتی، اقتصادی و بانکی

شنیده شده است که فريدون نقش زيادي در انتصاب‌های مشاغل پرپول دولت تدبير و اميد ايفا مي‌کند. به عنوان مثال مديران برخی از بانک‌هاي و همچنين انتصاب مديران شستا و تاپيکو با اعمال نظر فريدون انتخاب شده‌اند. علي صدقي رفيق و شريک حسين فریدون هم با فشار وي به ربيعي و طيب نيا،‌ وزرای کار و اقتصاد به عنوان مديرعامل بانک رفاه منصوب شد. موضوعی که صدای قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی را نیز درآورد.

سراج، در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه که سه‌شنبه 8 تیر ماه امسال برگزار شد، اعلام می‌کند: "درباره مدیر عامل بانک رفاه که اکنون فیش حقوقی وی جنجال‌ساز شده، کمی پیش‌تر گزارشی از تخلفات کلان او در زمان تصدی‌گری در بانک ملی داشتیم اما با فشار حسین فریدون و لابی‌گری وی، این فرد در سمت مدیر عامل بانک رفاه قرار گرفت. مدیر عامل بانک رفاه، زمانی که در سمت مدیر عامل بانک ملی بود، پرونده سنگینی داشت و همان زمان با اصرار آقای حسین فریدون، او رئیس بانک رفاه شد در حالی که بنده مخالف بودم.

وی با لابی و اصرار حسین فریدون، مدیر عامل بانک رفاه شد و قوه قضائیه، آیا بیش از این می‌توانست کاری کند؟ ایشان ادعا کرده که پول را طبق این فیش دریافت نکرده در حالی که این مبالغ به حساب او واریز شده است. مگر می‌شود فردی که مشکل دارد، در جای دیگری مشکل ایجاد نکند؟"

حمایت از ابر بدهکاران

چندی پیش خبر دستگیری رسول دانیال‌زاده ابر بدهکار بانکی که با تشکیل یک شبکه ارتشاء، تسهیلات بانکی را خارج از محل تولید و در سایر فعالیت های اقتصادی از قبیل برج سازی هزینه کرده بود، منتشر شد. گفته می‌شود بدهی دانیال‌زاده به 2 هزار و 300 میلیارد تومان می‌رسد. رسول دانیال زاده همان شخصی است که علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس پیش از این به شیوه رانت خواری وی اشاره کرده بود.

زاکانی که درباره اوج‌گیری فعالیت شبکه دلالی در فضای پسابرجام هشدار داده و برخی پرونده‌های فساد را نیز مطرح کرده بود، با بیان اینکه مالامیر [شبدوست مالامیری] و دانیال زاده [رسول] دو نفر بدهکار بانکی هستند و «ح.ف» پشت سر این‌هاست، گفته بود: به‌عنوان‌مثال بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به اینها داده و آنها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کرده و سالانه 24 درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه‌جاشده است.

همچنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ارتباط دانیال‌زاده با حسین فریدون برادر رئیس جمهور، گفت: دانیال‌زاده چندی پیش یک واحد مسکونی را به ارزش 16 میلیارد تومان در میدان تجریش تهران به همسر حسین فریدون هدیه داده است.

وی در ادامه افزود: همچنین این فرد چکی را به مبلغ 250 میلیون تومان برای هزینه مراسم ختم مادر یکی از مسئولین دولتی پرداخت کرده است.

حال این شاه کلید، در قامت یک دستیار ویژه، آن‌چنان می‌کند که گویی از تک دوره‌ای شدن دولت برادرش سخت بیمناک که این‌طور بی محابا حرکت می‌کند. اصولا فساد در هر طبقه و جایگاهی و از هر صنف و قبیله‌ای باشد مذموم است و چه شایسته است که جناب رئیس جمهور سخن معاون اول خود را که گفته بود: "در این دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد و هرکس در هر سمتی که باشد، اگر تخلفی از او سر بزند باید مورد بازخواست قرار گرفته و با وی برخورد جدی شود." عملی کرده و یک‌بار و برای همیشه تکلیف خود را با فساد و مفسد مشخص کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
omid
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
تشکر از خبرهای داغ و ناگفتتون....اما کاش گوش شنوا و چشم بینایی هم باشه....اوضاع بدتر میشه و بهتر نمیشه مگه انشاللله امام زمان(عج)ظهور کنن.....مشکل از اونجا شروع شد که بانک ها شروع به دادن و گرفتن سود کردن! زمانی که حقوق رئیس بانک یا کارمانداش از اون سود باشه خب با نضول و ربا چه فرقی داره.. خب حرامه وقتی ماله حرام خورده شد طمع ورشون میداره ودزدی یا همون اختلاس میکنن... از اول باید جلشون گرفته میشد...با تشکر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها