يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۰۴۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
در اطفاي آتش سوزي ساختمان پلاسكو هم از آب و هم كف توسط آتش نشاني بهره گرفته شد.
به گزارش پایگاه 598، محمد حقاني(عضو شوراي شهرتهران) در مصاحبه با روزنامه آفتاب يزد مدعي شده است "آتش‌نشانی هم در تجهیزات و هم در فرماندهی مشکل دارد. در حادثه پلاسكو نباید با آب ساختمان را خاموش می‌کردند بلکه باید با فوم و کف آتش خاموش می‌شد. آب ساختمان پلاسکو را سنگین کرد."

"جلال ملكي"(سخنگوي سازمان آتش نشاني شهرداري تهران) ابعاد فني و اجرايي حادثه پلاسكو را توضيح مي دهد:

1- براساس اصول ایمنی سازمان آتش نشانی، از کف اطفا حریق، تنها برای مایعات قابل اشتعال استفاده می شود که آتش حادثه پلاسکو جامد قابل اشتعال بود.

2-برای ساختمان های بلند مرتبه، وجود نردبان ها به این علت است که تا ارتفاع 40 متر بالا برود و شلنگ ها از طریق آن شروع به کار کنند که در حادثه پلاسکو عملیات نجات و لکه گیری را با همین شیوه انجام دادیم.

3-براي اطفاي حريق نيازي به استفاده از هليكوپتر آب پاش نبوده در حالي كه اين امكانات نيز در اختيار سازمان آتش نشاني شهرداري تهران قرار داشته است.

4-در زمان وقوع حادثه پلاسکو، بنده شاهد بودم که از 2 پنجره با استفاده از نردبان 6 نفر را خارج کردیم و این امر نشان از نردبان های مجهز دارد.

5- آبی که از بیرون وارد ساختمان پلاسكو مي كرديم به دلیل حرارت زیاد؛ بسيار کم به داخل ساختمان نفوذ می کرد و آب پاشی داخل ساختمان نیز  به خاطر نجات شهروندان بود، بنابراین اینکه  می گویند سازه ساختمان پلاسکو به دلیل حجم زیاد آب پاشی فرو ریخت، درست نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها