يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۰۵۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
تسریع، عجله و فوریت در جابجایی طهرانچی این سوال را در اذهان متبادر می‌سازد که واقعا به چه علت وزارت علوم در زمان حساس انتخاب واحد‌های دانشجویی و مسائل صنفی که دانشجویان و به طبع ان مسئولان دانشگاه را دخیل کرده است دست به چنین کاری می‌زند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «مشکل کجاست که رؤسای دانشگاه‌ها یک شبه عوض می‌شوند؟ چرا ما به این بیماری دچار شده‌ایم؟ وزیر علوم تماس گرفتند که من قرار است شخص دیگری را به دانشگاه شهیدبهشتی بفرستم» محمد مهدی طهرانچی رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در مراسم تودیع خود با ذکر این سخنان ادامه داد: «دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دبیر مجمع علمی دانشگاهی ایران و عرب انتخاب شد و قرار بود در این هفته این نشست برگزار شود که مراسم افتتاحیه برگزار شد، بعدازظهر وزیر علوم تماس گرفت که من قرار است شخص دیگری را به دانشگاه شهیدبهشتی بفرستم که من گفتم این مراسم در دانشگاه در حال برگزاری است و وزیر گفت یک کاری برای آن انجام می‌دهیم.»

تسریع، عجله و فوریت در جابجایی طهرانچی این سوال را در اذهان متبادر می‌سازد که واقعا به چه علت وزارت علوم در زمان حساس انتخاب واحد‌های دانشجویی و مسائل صنفی که دانشجویان و به طبع آن مسئولین دانشگاه را دخیل کرده است، دست به چنین کاری می‌زند.

*علاقه وافر فریدون به دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی از چندی قبل مورد علاقه حسین فریدون قرار گرفته بود. وی در سال 93 یعنی یکسال پس از روی کارآمدن دولت برادرش، طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شهید بهشتی معرفی و تاکید می‌شود که وی به عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل در این دانشگاه به تحصیل بپردازد اما با واکنش جدی شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی مواجه شد.

حسین فریدون دست از پیگیری برنداشته و به همین دلیل مجدداً بعد از مدتی سازمان سنجش نامه‌ای به دانشگاه شهید بهشتی نوشته و می‌گوید حسین فریدون یک سال قبل در آزمون دانشگاه گیلان امتحان داده و قبول شده اما برای مصاحبه نرفته است، در صورتی که دانشگاه شهید بهشتی تمایل داشته باشد وی در این دانشگاه به تحصیل دکترا بپردازد.

پس از رسانه‌ای شدن اصرار بر تخلف «حسین فریدون»، هیات بازرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بررسی موضوع در این دانشگاه حضور و در جلسه هیات‌ رئیسه آن شرکت کرد. نکته حائز اهمیت این است اعضای این هیات با نامه رسمی «عبدالحسین فریدون» مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم و از قضا از اقوام نزدیک «حسین فریدون» به این دانشگاه اعزام شده بودند و حضور آن‌ها در دانشگاه شهید بهشتی به‌دستور محمد فرهادی وزیر علوم نبوده است.

*شائبه فریدونی بودن عزل رئیس دانشگاه

اسماعیل کوهی‌مقدم دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به برکناری محمدمهدی طهرانچی گفت: این جابه‌جایی با شتاب زدگی وزارت علوم اتفاق افتاد و در حالیکه هنوز یک ماه از دوره مسئولیت ریاست قبلی باقی بود طهرانچی از ریاست دانشگاه شهیدبهشتی برکنار شد.

 به نظر می‌رسد مواضعی که طهرانچی داشت مانند مخالفت با حضور فریدون در دانشگاه، وزارت علوم را مجاب کرد تا در مورد دانشگاه شهید بهشتی ریسک نکند و وی را برکنار کند امیدواریم معنای این عزل و نصب‌ها آماده کردن دانشگاه برای فضای انتخاباتی نباشد.

محمد مهدی طهرانچی رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط برکناری‌اش با تحصیل حسین فریدون در این دانشگاه گفت: من چیزی نمی‌دانم، العاقل یکفیه الاشاره، در بیان علما نکاتی است که شما خبرنگاران باهوش آن را متوجه می‌شوید.

*پلاسکو سرپوشی برای یک اقدام

حادثه پلاسکو از هفته گذشته قلب مردم و مسئولان کشور را به در آورد. شهادت تعدادی از پرسنل خدوم آتش‌نشانی و شهروندان تهرانی بیش از هر چیزی فضای رسانه‌ای را از آن خود کرد و در این اثنا شاید بهترین فرصت برای برکناری یک مدیر یکشنبه هفته جاری به حساب آید زیرا از یک سو مخاطب دانشگاهی درگیر حادثه عظیم پلاسکو است و از سویی تعطیلی نسبی دانشگاه‌ها کمک شایانی به بایکوت خبری آن ‌کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها