أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۰۵۴۲
زمان انتشار: ۱۷:۴۵     ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
امین حاج محمدی در اولین بازی ثابت برای ماشین سازی با عکس العمل فوق العاده خود مانع از شکست سبزپوشان در دربی تبریز شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش3، شاگردان امیر قلعه نویی که به شدت به 3 امتیاز دیدار دربی مقابل ماشین سازی برای کم کردن فاصله امتیازی خود با پرسپولیس نیاز داشتند، علیرغم یک بازی تهاجمی در طول 90 دقیقه در رسیدن به خواسته خود ناکام ماندند و این ماشین سازی بود که امتیاز بزرگ را در جدال با همشهری اش کسب کرد. تراکتور با این توقف ممکن است فاصله امتیازی اش در پایان این هفته به 6 برسد.

 

تراکتورسازی – ماشین سازی، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، ساعت 15
داور: سید وحید کاظمی             کمک‌ها: علی میرزا بیگی، علی اکبر نوری

 


تراکتورسازی:


محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، محسن بنگر، سعید آقایی، هادی محمدی(46 هاشم بیگ زاده)، مهدی کیانی، محمد نوری، جاسم کرار، محمد ابراهیمی، امید عالیشاه(74 احمد نوراللهی)، مهدی شریفی(51 لوسیانو ادینیو)
سرمربی: امیر قلعه نویی


ماشین سازی:


سید مهدى اسلامى ، حبیب گردانى ، ادسون هنریکه ، بهمن کامل ، امین حاج محمدى ، کاخا ، حمیدرضا علی عسگری(85 محمد رحمتی) ، حسین ابراهیمی(53 سعید قائدی فر) ، پیام صادقیان ، امین قاسمى نژاد و احمد کامدار(57 شهاب زاهدی)
سرمربی: فرهاد کاظمی

 

کارت زرد:


محسن بنگر(11)، مهدی شریفی(45)، مهدی کیانی(72)و(73)،  سعید آقایی(5 + 90) از تراکتورسازی

 

بهمن کامل(34)، پیام صادقیان(38)، سیدمهدی اسلامی(64)، حبیب گردانی(80)، شهاب زاهدی(90) از ماشین سازی

 

اخراج:

 

مهدی کیانی(73) از تراکتورسازی

 

گزارش بازی:


دو تیم تبریزی حاضر در لیگ برتر پس از 90 دقیقه تلاش و فرصت سازی نتوانستند به نتیجه برسند تا بازی حساس تراکتورسازی و ماشین سازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. 
نیمه اول این بازی با میدان داری تراکتوری ها آغاز شد و این تیم که نمی خواست اختلاف امتیازی خود با پرسپولیسی ها را بیشتر ببیند به دنبال برد در دربی تبریز بود، حملات یاران قلعه نویی از ابتدای بازی آغاز شد اما مدافعان و هافبک های ماشین سازی کاملا توجیه شده بودند که باید چه تاکتیکی را در پیش بگیرند، حملات تراکتوری ها در حالی بیشتر از حریف بود که ماشین سازان با نیم نگاهی به ضدحملات خطرناک به بازی خود ادامه دادند، حملات سرخ پوشان تراکتوری ها در پایان نیمه اول سودی برای دو تیم نداشت تا یاران کاظمی و قلعه نویی بدون گل راهی رختکن شوند و احتمالا نیمه دومی توفانی را آغاز کنند. 
از همان ابتدای نیمه دوم بازهم این تراکتوری ها بودند با حملات خود دروازه حریف را به خطر انداختند، آنها در حالی سراپا حمله بودند که از دروازه خود نیز مراقبت می کردند چرا که ماشین سازی اصلا نشانی از تیمی قعرنشین نداشت و با ضدحملات خطرناک خود چند بار تا فروپاشی دروازه حریف خود پیش رفت.  بازی با بیشترین حساسیت پیش میرفت تا اینکه در دقیقه 73 مهمترین حاشیه این بازی رخ داد و کاپیتان تراکتوری با اعتراض شدید به داور از میدان اخراج شد، این اخراج باعث شد تا جو ورزشگاه به هم بریزد و تراکتوری ها نیز فرصت های بیشتری روی دروازه حریف ایجاد کنند تا به گل برتری برسند، آنها دقایقی پس از این اتفاق موفق شدند یک ضربه پنالتی به دست بیاورند و خیال خود را از برتری در این بازی راحت کنند اما نبود پنالتی زن اصلی این تیم باعث شد تا سرخ پوشان این پنالتی حساس را از دست بدهند. 
پس از این اتفاق و در حالی که حساسیت به بالاترین حد خود رسیده بود دو تیم حملات زیادی روی یکدیگر ایجاد کردند و در نهایت موفق نشدند از آنها سودی ببرند تا تساوی بدون گل حاصل این بازی پربرخورد و مهم باشد.

 

دقایق حساس:


دقیقه 4 – همکاری عالیشاه و نوری با شوت این بازیکن ادامه یافت اما این ضربه با فاصله از کنار دروازه ماشین سازان به بیرون رفت.

دقیقه 13 – شوت محکم علی عسگری از روی ضربه ایستگاهی با فاصله کمی از بالای دروازه تراکتوری ها به بیرون رفت. 
دقیقه 16 – مهدی شریفی موفق شد با حرکتی زیبا دروازه اسلامی را باز کند اما پیش از ضربه نهایی او، داور به نشانه خطا در سوت خود دمیده و گل سرخ پوشان را مردود اعلام کرد.

دقیقه 19 – ارسال خطرناک امید عالیشاه روی دروازه حریف با واکنش خوب اسلامی از محوطه شش قدم دور شد. 
دقیقه 20 – سماجت شریفی و پاس خوب او با ضربه سر محمدی موقعیت خطرناکی روی دروازه ماشین سازی ایجاد کرد اما این توپ از بالای دروازه راهی بیرون از زمین شد. 
دقیقه 30 – ضربه ایستگاهی ماشین سازان توسط کامدار نواخته شد اما واکنش زیبای اخباری این توپ خارج از چهارچوب را راهی کرنر کرد. 
دقیقه 32 – ارسال کرار از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر زیبای نوری دروازه سبزپوشان را تهدید کرد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 38 – ضربه محکم ابراهیمی از زاویه کاملا بسته راهی به دروازه نیافت و به تور کنار برخورد کرد.

 

 

دقیقه 46 – اولین حمله نیمه دوم این بازی را تراکتوری ها به وجود آوردند و ضربه مهاجم این تیم توسط اسلامی مهار شد. 
دقیقه 47 – ابراهیمی با حرکت هجومی خود موقعیت خوبی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما ضربه این بازیکن که می توانست مهاجمان تیمش را صاحب توپ کند با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 55 – موقعیت دیگر را ماشین سازان روی دروازه حریف ایجاد کردند اما حرکت زیبای صادقیان و شوت مهاجم سبزپوشان توسط اخباری مهار شد. 
دقیقه 56 – حرکت جاسم کرار با ارسال او روی دروازه حریف ادامه یافت اما ضربه سر ادینیو از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 59 – شوت تماشایی هنریکه از فاصله دور مماس با تیرک دروازه تراکتورسازان از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 73 – در حالیکه داور میدان اعتقاد به خطای مهدی کیانی داشت با سوت خود بازی را متوقف کرد اما وقتی با اعتراض کاپیتان تراکتوری ها روبرو شد با کارت زرد وی را جریمه کرد و پس از شدید شدن اعتراض مهدی کیانی او را با کارت زرد مستقیم جریمه کرد. 
دقیقه 77 – ارسال خطرناک احمد نوراللهی در محوطه جریمه ماشین سازان با واکنش اسلامی از روی دروازه دور شد. 
دقیقه 81 – مهمترین فرصت این بازی توسط ستاره تراکتورسازان از دست رفت و ضربه پنالتی محمد ابراهیمی را سیدمهدی اسلامی به زیبایی مهار کرد. 
دقیقه 81 –ریباند پنالتی از دست رفته تراکتوری ها فرصتی استثنایی برای ابراهیمی ایجاد کرد اما ضربه او با حرکت استثنایی امین حاج محمدی راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 82 – شوت راه دور تراکتوری ها بازهم توسط اسلامی مهار شد. 
دقیقه 87 – حرکت خوب صادقیان با پاس عرضی او ادامه یافت و در حالی که موقعیت خطرناکی روی دروازه اخباری ایجاد کرده بود توسط این دروازه بان ناکام ماند. 
دقیقه 88 – ارسال بلند تراکتوری ها در محوطه جریمه ماشین سازان راه به جایی نبرد و توسط دروازه این تیم مهار شد.

دقیقه 90 – حمله سه به تک ماشین سازان سازان چیزی نمانده تا این تیم را در آخرین دقیقه بازی پیش بیندازد اما در حالی که قاسمی نژاد می توانست صادقیان را در موقعیت بهتری صاحب توپ کند ضربه خود را روانه دروازه تراکتوری ها کرد شوتی که توسط اخباری مهار شد.

 

بهترین بازیکن:

 

مهدی اسلامی دروازه بان ماشین و امین حاج محمدی و ادسون هنریکه دو مدافع این تیم مقاومتی فوق العاده مقابل تراکتور به شدت تهاجمی داشتند که هر حمله اش بوی گل می داد. در جمع تراکتوری ها هم کرار جاسم و محمد ابراهیمی نمایش خوبی از خود نشان دادند.

 

اتفاق ویژه:

 

تراکتوری ها به شدت به نحوه داوری وحید کاظمی اعتراض داشتند. این داور نه چندان نام و نشان دار به جز اخراج مهدی کیانی در لحظه پنالتی می توانست احتمالا ضربه را تکرار کند همچنین تراکتوری ها عقیده داشتند در دقیقه 2+90 داور یک هند پنالتی را به سود این تیم نگرفته است. شاید این بازی سنگین احتیاج به داور باتجربه تری داشت.

 

حاشیه:


* نکته جالب ترکیب تراکتورسازان بهبودی مدافع مصدوم این تیم است. سعید آقایی مدافع چپ مصدوم تراکتوری ها پس از کسب بهبودی خود، امروز در دیدار تیمش به میدان می رود.  
* امین حاج محمدی مدافع سابق استقلالی ها در این بازی برای اولین در ترکیب ثابت ماشین سازان به میدان می رود. 
* مانوئل فرناندز، دروازه بان اسپانیایی سبزپوشان پس از مدت ها جای خود را به اسلامی داده است. 
* احمد نوراللهی در این بازی نیز از روی نیمکت دیدار را آغاز خواهد کرد. 
* فرزاد حاتمی به دلیل محرومیت در این بازی به میدان نرفته و به همین دلیل پس از مدت ها مهدی شریفی در ترکیب ثابت تراکتوری ها به میدان رفته است. 
* نکته عجیب این دیدار عدم استقبال هواداران فوتبال تبریز از این دیدار است و با توجه به آغاز دربی حساس تبریز سکوهای خالی ورزشگاه یادگار امام کاملا به چشم می آید.

* محمد ایرانپوریان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ شانزدهم به دلیل مصدومیت این بازی را نیز از دست داده است. 
* نکته عجیب ترکیب تراکتورسازان عدم حضور هاشم بیگ زاده در ترکیب اصلی و انتقال هادی محمدی به پست دفاع راست است. 
* مصدومیت ایرانپوریان باعث شد تا هادی محمدی در دفاع راست به میدان برود و محسن بنگر نیز به عنوان زوج خالد شفیعی در دفاع میانی در ترکیب ثابت حضور داشته باشد.

* همرنگ بودن لباس دروازه بان تراکتوری ها با داوران بازی نیز از نکات عجیب این بازی است.

* مهمترین حاشیه این دیدار در دقیقه 73 اتفاق افتاد و داور دیدار که پس از اعلام خطا با اعتراض مهدی کیانی روبرو شد با کارت زرد این بازیکن را جریمه کرد اما ثانیه ای بعد و پس از شدید شدن اعتراضات مهدی کیانی وی را با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج کرد. 
* تراکتوری ها در دقیقه 79 توانستند یک ضربه پنالتی حیاتی به دست بیاورند  و در حالی که پنالتی زن اول این تیم، ایرانپوریان مصدوم بود و در بازی حضور نداشت نتوانستند از این ضربه استفاده کنند و ابراهیمی این توپ و فرصت پس از آن را از دست داد.

* پس از سوت پایان بازی و پس از اعتراض شدید سعید آقایی، در حالیکه بازی بع اتمام رسیده بود داور میدان به این بازیکن نیز کارت زرد نشان داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها