يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۱۰۶۳
زمان انتشار: ۰۲:۱۲     ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
حاشیه‌های نشست هم‌اندیشی نمایندگان زن ادوار
نشست هم‌اندیشی نمایندگان زن ادوار مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حواشی‌ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نخستین نشست هم‌اندیشی نمایندگان زن ادوار مجلس امروز (دوشنبه 11 بهمن‌ماه 95) در محل کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

*حضور نزدیکان سران فتنه و ردصلاحیت‌شده ها در نشست

در این نشست برخی نمایندگان زن ادوار و همچنین نمایندگان خانم مجلس دهم حضور داشتند.

فائزه هاشمی، فاطمه کروبی، وحیده طالقانی و برخی افراد ردصلاحیت‌شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری ازجمله حاضرین در نشست بودند.

برخی نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی که در طول 27 سال هر کدام به مدت معینی در مجلس حضور داشتند، به ایراد سخن پرداختند و در مدت مشخصی مطالبات خود و حوزه زنان را مطرح کردند، البته برخی از زنان بعضاً بیشتر از زمان مشخص‌شده صحبت کردند که از سوی پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان و فاطمه ذوالقدر دبیر فراکسیون تذکر گرفتند.

*همه مردان متحجرند

در این نسشت فائزه هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس پنجم اظهار داشت: برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند ابتکاری خوب باشد تا طی آن برنامه‌های خوب و عملکردهایی را به مرحله اجرا برساند که در ضمن آن با هم‌سویی، هم‌دلی و همکاری امور را به جایی برسانیم.

فائزه هاشمی بر همین اساس اضافه کرد: ما باید به مسائل زنان رسیدگی کنیم و مسئله اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در این میان معنا ندارد؛ چرا که مردان همه متحجر هستند و تا زمانی که زنان کاری نکنند، چیزی به دست نمی‌آید.

*گریه دختر حقوق‌بگیر نجومی برای همسر یکی از سران فتنه

از حواشی مهم و جالب این نشست در آغوش گرفتن فاطمه حسینی از سوی فاطمه کروبی بود. فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی(یکی از حقوق‌بگیران نجومی) که در دقایق پایانی جلسه به جمع نمایندگان زن ادوار آمد، بلافاصله پس از مشاهده فاطمه کروبی نماینده مردم تهران در مجلس پنجم، بعد از روبوسی و احوالپرسی با وی، او را در آغوش گرفت.

فاطمه کروبی در حالی که روی صندلی نشسته بود با فاطمه حسینی صحبت می‌کرد، در حالی که فاطمه حسینی روی زمین و پایین پاهای فاطمه کروبی زانو زده بود و صورت روی پاهای وی گذاشته و گریه می‌کرد. البته حسینی سعی می‌کرد از نگاه خبرنگاران مخفی باشد، در حالی که یکی از عکاسان اقدام به گرفتن عکس کرد، فوراً اشک‌های خود را پاک کرده و شروع به خندیدن کرد. پس از دقایقی صحبت، یکی از متولیان نشست از او خواست که در یکی از صندلی‌های نزدیک به فاطمه کروبی بنشیند تا نظم جلسه حفظ شود.

سپس از فاطمه حسینی که پس از این موضوع روی یکی از صندلی‌های خالی مستقر شد، خواسته شد تا سخنان و موارد موردنظر خود را ارائه کند. او پس از پاک کردن اشک‌های خود شروع به سخن گفتن کرد که البته در این میان چندین بار نفسش گرفت و سخنان خود را قطع کرد.

ازجمله حواشی دیگر این نشست حضور اعظم طالقانی (فرزند آیت‌الله طالقانی) بود که در دقایق پایانی نشست در جلسه حاضر شد. در این میان فاطمه کروبی که آن‌سوی جلسه نشسته بود، به احترام اعظم طالقانی برخاسته و نزد او رفت و دقایقی با او سخن گفت.

*ترک جلسه سخنرانان نشست و وعده هدیه رئیس جلسه به حاضران!

یکی از موارد موردتوجه خبرنگاران در این نشست ترک جلسه پس از سخنرانی از سوی برخی زنان بود که با اصرار درخواست ترک جلسه را داشتند که این موضوع سبب شد پروانه سلحشوری که ریاست جلسه را برعهده داشت، با اصرار از آنها بخواهد تا پایان جلسه حضور داشته باشند، البته برخی به دلایل مختلف حاضر به حضور در ادامه جلسه نشده و نیمی از جمعیت نشست هم‌اندیشی را ترک کردند.

سلحشوری پس از ملاحظه ترک برخی اعضا به زنان حاضر در جلسه گفت که ما در پایان برنامه‌هایی داریم که اگر بنشینید و تا پایان جلسه حضور داشته باشید، هدایایی به شما داده می‌شود.

*اعتراض حمیده طالقانی نسبت به رد صلاحیتش در دوره انتخابات ریاست جمهوری

یکی دیگر از موارد حاشیه‌ای این نشست اعتراض حمیده طالقانی در مورد رد صلاحیتش طی دو دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که خطاب به زمانی مشاور رئیس مجلس گفت؛ چرا آقای زمانی و البته رئیس مجلس نسبت به رد صلاحیت بنده و امثال من هیچ کاری نکردند. من در مدتی افتخار این را داشتم که نماینده مجلس باشم. ما همانند آقایانی که رد صلاحیت شده بودند برای بانوان هم تلاش کردیم، نامه دادیم و مذاکره داشتیم، حتی رئیس مجلس هم صحبت‌هایی در این زمینه داشت، اما زور ما بیشتر از این نرسید، پس بدانید که پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

همچنین الهه کولایی نماینده مردم تهران در مجلس ششم و هشتم شورای اسلامی خطاب به هیأت رئیسه مجلس اعتراض کرد که من پیامی به رئیس مجلس و هیأت رئیسه دارم. ما توقع داریم هیأت رئیسه، رئیس مجلس و نایب رئیس آن توقع داشتیم به این مجالس می‌آمدند تا مسائل پیگیری شود؛ چراکه به دلیل نقش زنان است که نظام توانسته پیشرفت کند، چه‌بسا خوب بود رئیس مجلس در این جلسه حضور داشت.

*سال آینده قطعا یک زن باید در هیأت رئیسه باشد

در پایان جلسه نیز شهربانو امانی نماینده مردم ارومیه در مجلس ششم خطاب به مشاور علی لاریجانی، گفت که قطعاً سال آینده باید کاری کنید که حداقل یک زن در هیأت رئیسه حضور داشته باشد.

*صدا کردن پی‌درپی فائزه

پس از پایان جلسه در حالی که جلسه از رسمیت خارج شده بود، افرادی چون فاطمه ذوالقدر از فائزه هاشمی خواستند تا جهت دریافت تقدیرنامه خود نزد حسن زمانی بیاید. پس از چند بار صدا زدن فائزه هاشمی در حالی که به صورت پنهانی و آرام با اعظم طالقانی (به صورت درگوشی) صحبت می‌کرد، فریاد زد که الان می‌آیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
به نام خدای رنگین کمان و دیگر هیچ
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها