کد خبر: ۴۱۱۲۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
شبکه جهانی بی بی سی پروژه ای را کلید زد که در آن از فناوری مدرن یعنی ربات ها برای راهیابی به زوایای ناپیدا و کشف نشده زندگی و رفتار حیوانات حیات وحش استفاده می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران آنلاین، شبکه جهانی بی بی سی پروژه ای را کلید زد که در آن از فناوری مدرن یعنی ربات ها برای راهیابی به زوایای ناپیدا و کشف نشده زندگی و رفتار حیوانات حیات وحش استفاده می شود. این پروژه که در واقع بی سابقه ترین مستند تجسسی خوانده شده است به کمک 34 حیوان رباتیک یا جعلی عملیاتی می شود. در کنار هر گروه از حیوانات یک حیوان مشابه اما جعلی آن که به دوربین های قوی مجهز هستند قرار داده می شود و حاصل این پروژه زیباترین مستند جانوران را برای این شبکه تولید کرده است

به گزارش شبکه BBCNEWS با طراحی 34 ربات مصنوعی شبیه به حیوان های واقعی آنها را میان حیوانات قرار داده است تا بتواند اسرار ناپیدای زندگی این حیوانات را کشف کنند.

این رباتها در زندگی بیش از 30 حیوان حضور یافته اند و از واکنش انها نسبت به خود و زندگی این حیوانات فیلم و عکس گرفته می شود.












" داونر" از گروه مستند سازی بی بی سی نیوز گفت : " هدف از این پروزه بررسی چگونگی روش زندگی این حیوانات و پی بردن به مقوله هایی مثل؛ عشق ، دوستی ، زیرکی و جنبه های مختلف رفتاری آنها است و این که تشابه و تفاوت رفتاری آنها را در زمان های متفاوت مورد بررسی قرار دهیم . قرار است رفتار آنها در طیف گسترده ای مورد مطالعه دانشمندان علوم رفتاری قرار گیرد."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
مستند حضور ربات در جمع پنگوئن ها رو تلویزیون نشان داد خیلی هم زیبا بود
پس کار جدیدی کلید نخورده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها