أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۱۴۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
معاون رئیس جمهور سابق گفت: با برجام ماهیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از میان رفت و ماهیت تحریم‌ها به جا ماند، از این رو آمریکا هیچ مشکلی با برجام ندارد و از آن کوتاه نخواهد آمد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم ازقم، مهرداد بذرپاش چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان برگزار شد، اظهارداشت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم که می‌توان آن را بلوغ انقلاب بدانیم و بهترین فرصت برای پاسخگویی به عملکردهاست.

وی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی گروهی همواره با انقلاب بوده و گروهی نیز همیشه در برابر انقلاب بوده‌اند، اما گروه سومی هم وجود دارد که با انقلاب همراه بوده‌اند ولی امروز به هر دلیلی بریده‌اند.

معاون رئیس جمهور سابق افزود: گروه چهارم هم جوانان مؤمن انقلابی هستند که امام خمینی (ره) را ندیده‌اند اما با تمام وجود برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی حضور نداشته باشد آن معادلات حل شدنی نخواهد بود.

وی گفت: باید بپذیریم در کنار تمامی پیشرفت‌های چشمگیر انقلاب اسلامی، بسیاری از جاها اشتباه کرده‌ایم که علت آن کپی‌برداری از غرب برای توسعه کشور بود.

مدیر مسئول روزنامه وطن امروز برنامه توسعه جناح منفعت‌گرا را بازار آزاد دانست و عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که قاچاق کالا هر روز گسترش می‌یابد و این به دلیل نگاهی است که برخی مسئولان نسبت به این مسئله داشته و جلوگیری از قاچاق را مخالف بازار آزاد می‌دانند.

بذرپاش با اشاره به بروز فسادهای مالی گسترده در کشورمان، افزود: این فسادها سبب ناراحتی و عصبانیت مردم شده است، فسادهایی که در دولت یازدهم رخ داده ‌به دلیل رسوخ جریان منفعت گرا در دولت است.

وی با بیان اینکه راه جلوگیری از بروز فسادهای مالی، یک دولت شیشه‌ای و شفاف است، تصریح کرد: جناح منفعت گرا، خستگی و کم حوصلگی خود را به عنوان کار کارشناسی توجیه می‌کند و امروز اقتصاد کشورمان از بی‌تصمیمی سکته می‌کند و دچار رکود شده است.

معاون رئیس جمهور سابق با اشاره به آخرین وضعیت برجام افزود: با برجام ماهیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از میان رفت و ماهیت تحریم‌ها به جا ماند، از این رو آمریکا هیچ مشکلی با برجام ندارد و از آن کوتاه نخواهد آمد و قوانین تحریمی علیه کشورمان همچنان در آمریکا به تصویب می‌رسد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود گسترده در بخش مسکن بیان کرد: تولید مسکن به پایین‌ترین سطح در 50 سال گذشته رسیده است، جریان منفعت‌گرا هرکاری که دولت قبل انجام داده است را می‌خواهد تغییر دهد، حتی اگر مسکن مهر باشد.

بذرپاش با بیان اینکه امروز نزاع گفتمانی در کشورمان میان دو جناح منفعت‌گرا و جناح آرمان‌گرای واقع‌بین است، خاطر نشان کرد: مسئله اصلاح‌طلب و اصولگرا را دیگر باید کنار بگذاریم و امروز این دو جریان هستند که انقلاب اسلامی را به پیش برده و آینده انقلاب را رقم می‌زنند.

مدیر مسئول روزنامه وطن امروز با اشاره به معضلاتی که در نظام بانکی کشور وجود دارد، بیان کرد: ربوی بودن فعالیت بانک‌ها کاملاً مشخص است، معوقات بانک‌ها بیش از 1100 هزار میلیارد ریال است که به طور رسمی اعلام شده است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها هیچ اقدامی برای بازپس‌گیری معوقات ندارند، زیرا به این معوقات همه ساله سود تعلق می‌گیرد و آن‌ها این رقم را در درآمدهای خود نشان می‌دهند.

معاون رئیس جمهور سابق با بیان اینکه جناح منفعت‌گرا به دنبال توسعه واردات در کشور است و برای تولیدکنندگان داخلی ارزشی قائل نیست، بیان کرد: با وجود این نگاه در کشور نباید به دنبال ریشه بیکاری و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی باشیم، گرچه جناح منفعت‌گرا به لحاظ عملیات روانی بسیار متخصص است و به خوبی واقعیت‌ها را دگرگون می‌سازد.

بذرپاش با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی ساخت مسکن مهر را یک کار پوپولیستی می‌داند، تصریح کرد: با رکود مسکن مهر در کشور اولاً یکی از بندهای قانون اساسی برای خانه دارکردن همه مردم زمین مانده است، ثانیاً بیش از 1300 شغل مستقیم و غیرمستقیم با بخش مسکن بیکار مانده‌اند، طرح مسکن اجتماعی وزیر هم که بسیار ناکارآمد بود و کاملاً مسکوت ماند.

مدیر مسئول روزنامه وطن امروز عنوان کرد: از زمانی که وزیر صنعت و معدن طرح شبنم را برداشته است، بیش از 5 میلیارد دلار به قاچاق کالا اضافه شده ‌و به طور قطع با این نگاه و عملکرد، وضعیت اقتصادی به وضعیت بسیار بدتر از امروز دچار خواهد شد و هیچ کدام از مشکلات بیکاری و معیشتی مردم برطرف نمی‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات آینده ریاست جمهوری بسیار حساس است، اظهار داشت: وحدت و انسجام جریان‌های انقلابی بسیار لازم است، اما کافی نیست و این وحدت باید گفتمانی باشد و ما نمی‌توانیم با هرکسی وحدت کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه اقتصاد کشورمان بخشی است که همچنان روح جریان آرمان‌گرای واقعی در آن رسوخ نکرده و متأسفانه دچار این چالش‌ها و معضلات شده‌ایم، تصریح کرد: نباید با آدرس‌های اشتباهی دولت همچون برجام، به انحراف برویم بلکه باید در میدان اجرا و عمل انقلابی حضور مؤثر داشته باشیم.

وی توان بازدارندگی کشورمان را در قدرت موشکی و قدرت منطقه ای ایران اسلامی دانست و گفت: این دو اهرم بازدارندگی امروز محل نزاع است و دشمنان این دو موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار داده‌اند و می‌خواهند این دو قدرت را نیز همچون هسته ای از ایران بگیرند.

بذرپاش با بیان اینکه باید دعا کنیم ترامپ برجام را اجرا نکند، زیرا مسائل نظارتی برجام برای کشورمان بسیار خطرناک است، اظهار داشت: امروز دولتی در ایران سر کار آمده ‌که اصلی‌ترین دستاورد خود را برجام می‌داند از این رو از آن کوتاه نخواهد آمد، بنابراین دشمنان می‌توانند به راحتی به دنبال برجام دو و سه باشند و آن را توجیه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
United States
۱۸:۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
ترامپ هم همینومیگه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها