أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۱۵۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
به بهانه شلوغ بازی روشنفکری در نشست خبری فیلم «ماه گرفتگی»؛
در کنفرانس خبری عوامل تولید فیلم ماه گرفتگی پس از معرفی فیلم و اعلام نظر تهیه کننده، کارگردان و بازیگران این فیلم نوبت به پرسش و پاسخ خبرنگاران رسید که از ابتدا با برخی حواشی سیاسی همراه بود. سوال های بی ربط و باربط فنی و هنری برخی خبرنگاران که در برخی موارد مشخص بود سوال کننده فیلم را به درستی ندیده است و فقط برای ابراز وجود و یا به حاشیه کشاندن نشست اقدام به طرح سوال می کند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، در کنفرانس خبری عوامل تولید فیلم ماه گرفتگی در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد اتفاقاتی رخ داد که قابل تامل است. 
 
پس از معرفی فیلم و اعلام نظر تهیه کننده، کارگردان و بازیگران این فیلم نوبت به پرسش و پاسخ خبرنگاران رسید که از ابتدا با برخی حواشی سیاسی همراه بود. سوال های بی ربط و باربط فنی و هنری برخی خبرنگاران که در برخی موارد مشخص بود سوال کننده فیلم را به درستی ندیده است و فقط برای ابراز وجود و یا به حاشیه کشاندن نشست اقدام به طرح سوال می کند.

در ادامه این نشست ابوذر باقری دبیر فرهنگی خبرگزاری بسیج در ابتدای سوال  خود  گفت: «از اینکه در جشنواره فیلم فجر شاهد نمایش فیلمی انقلابی و ارزشی که با ماهیت و رسالت راه اندازی جشنواره فیلم فجر همخوانی دارد از تهیه کننده و کارگردان این فیلم تشکر می کنیم و توقع داشتیم وقتی که حرف از فتنه و ضربات آن به کیان مملکت می شود باید سعی کنید همه جوانب آن برای مخاطبان به نمایش دربیاید چرا که 8 ماه عده ای فتنه گر کشور را به لبه پرتگاه کشاندند و بیشترین ضربات سیاسی و اقتصادی را به مملکت وارد نمودند و اکنون این تحریم ها و فشارهای بین المللی نتیجه و بازخورد عملکرد فتنه گران در خیابان های تهران است و در حقیقت این سوال مطرح است که بر خلاف نظرات برخی دوستان ماهیت فتنه کمتر از آنی که بود و هست نمایش داده شده و جای پرداخت بیشتری داشت چرا که فیلم قرار است در تاریخ ثبت و توسط مردم هم دیده شود .»
 
بر اساس این گزارش در حین بیان سوال و نقطه نظر، عده ای از افراد حاضر در نشست خبری با ایجاد سر و صدا و اعتراض مانع ادامه سوال شدند که در این میان آقای گبرلو مجری برنامه تاکید کرد اگر من مجری برنامه هستم سوال خبرگزاری بسیج بیانیه سیاسی نیست و می تواند ادامه دهد که مجددا از عوامل فیلم تشکر کرد و از برخی بازیگران که بخاطر بازی در این  فیلم مورد مواخذه قرار گرفته بودند دلجویی کرد و از آنان خواست به کار حرفه ای خودشان ادامه دهند و از تخریب ها و انتقادات غرض ورزانه نترسند.

ناگفته نماند که قطعا ماه گرفتگی حاوی برخی ایرادات فنی و حتی محتوایی است که در سوال به آن اشاره شده اما اینکه در میان بیش از 10 سوال مطرح در این نشست خبری که از سوی یک نگاه فکری نیز مطرح شد تحمل شنیده شدن حتی یک سوال متفاوت وجود نداشته باشد جای تاسف است.

همین اتفاق نمونه ای از اعتقاد جریان هرج و مرج است که متوجه نیست در نشست خبری مسئولیت اداره جلسه با مجری جلسه است و وقتی عوامل فیلم به خوبی و با صعه صدر در حال پاسخ به سوالات هستند نیازی به شلوغ بازی نیست!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها