أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۱۶۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر، نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی خلیج فارس در همدان که اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است با حضور وزیر نیرو و به صورت ویدئو کنفرانس به دست رئیس جمهوری بهره برداری شد.
به گزارش پایگاه 598، همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر، نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی خلیج فارس در همدان که اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است با حضور وزیر نیرو و به صورت ویدئو کنفرانس به دست رئیس جمهوری بهره برداری شد.

به گزارش آنا، نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس در زمینی به وسعت 10 هکتار در مجاورت بزرگراه همدان - ساوه و در مزارع احیایی از زمین های روستای قرخلر احداث شده که با شهر همدان 44 کیلومتر فاصله دارد.
 
همچنین نیروگاه هفت مگاواتی امیرکبیر نیز در زمینی به مساحت 10 هکتار در نزدیکی پلیس راه همدان به طور همزمان افتتاح شد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این آئین گفت: نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس با سرمایه گذاری خارجی طراحی و با هزینه هشت میلیون یورو ایجاد شد.
حاجی‌رضا تیموری افزود: برای ساخت و تجهیز این نیروگاه از تجهیزات تولید و ساخت داخل هم استفاده شده است، بطور نمونه ترانسفورماتورهای بکار رفته در نیروگاه و کلیه کابلها از تولیدات داخلی است و حدود 23 هزار متر کابل برق فشار قوی و فشار ضعیف و 15 هزار متر کابل تصویر و فیبر نوری به کار رفته است همچنین تمامی تابلوهای MV و LV از تولیدات داخلی بوده اند.
 
وی ادامه داد: با تلاش استاندار، سرمایه‌گذار ایرانی با مشارکت سرمایه ‌گذار خارجی وارد استان شدند و برای احداث 2 نیروگاه هفت مگاواتی خورشیدی با تجهیزات مربوطه قرارداد ساخت را با ' سانا ' منعقد کردند.
 
وی با بیان اینکه در مدت کمتر از 6 ماه عملیات احداث نیروگاه به اتمام رسید توضیح داد: هر یک از این نیروگاه‌های خورشیدی در زمینی به مساحت 10 هکتار و در مجموع با 16 میلیون یورو سرمایه‌گذاری احداث شده‌اند.

وی با بیان اینکه احداث هر مگاوات نیروگاه خورشیدی حدود چهار هزار و 50 میلیارد ریال هزینه در بر دارد تصریح کرد: این در حالیست که در زمان تحریم ها، وارد کردن تجهیزات نیروگاهی مشکل بود و هر مگاوات حدود 100 میلیارد ریال نیاز به سرمایه‌گذاری داشت.
 
وی ادامه داد: قرارداد خرید تضمینی 20 ساله توسط شرکت سانا با سرمایه‌گذار منعقد شده که در این قرارداد برق تولیدی به ازای هر کیلووات ساعت پنج هزار و 200 ریال خریداری می شود.
تیموری بیان کرد: استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تولید پراکنده و کاهش اتکا به شبکه سراسری، فرصت مناسبی برای کسب و کار و ایجاد شغل‌های جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.
 
تیموری در خصوص مزایای انرژی خورشیدی عنوان کرد: تجدیدپذیر بودن، فراوانی، پایداری، دوستدار محیط زیست، قابلیت دسترسی و کاهش هزینه‌های برق از مزایای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی است.
 
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های موفق و نتیجه‌بخش در زمینه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده که در سال گذشته برای هشت مدرسه، چهار مسجد و ساختمان شرکت برق در مجموع 125 کیلووات نیروگاه خورشیدی نصب شد و در حال بهره‌برداری است.

138 طرح با اعتباری معادل 190 میلیارد ریال در دهه فجر امسال در همدان بهره برداری می شود.
 
استان همدان 19 هزار کیلومترمربع مساحت و یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد مشترکان برق استان تاکنون 700 هزار مشترک است.
 
100 درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند و به یک هزار و 80 روستای استان برق رسانی شده و امسال نیز به تنها روستایی که مردمش مهاجرت معکوس داشته‌اند برقرسانی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها