کد خبر: ۴۱۱۶۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
نقد فیلم های سی و پنجمین جشنواره فجر (۲)؛
یک روز به خصوص یک فیلم دراماتیک است که علی رغم این که بیش از حد کش دار و طولانیست اما کشش خود را تا پایان نگه می دارد و در آخر هم با سکانس پایانیش مخاطب را غافلگیر می کند. شخصیت پردازی های کامل و خوب باعث شده تا کاملا حال و هوای مورد نظر کارگردان، در مخاطب ایجاد شود.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، همایون اسعدیان با سوژه های ناب و روایت های خاص خودش شناخته می شود.او این بارهم در فیلم تازه اش به سراغ سوژه اى جنجالی رفته و بخشى از تجارت پنهانى که در خرید و فروش اعضای بدن انسان وجود دارد را به تصویر کشیده است. اما نحوه پرداختن به این موضوع است که به جذاب تر شدن داستان کمک می کند.

اسعدیان برای پرداختن به موضوع فساد، سوژه خود را از خط مقدم مبارزه با فساد یعنی جامعه ژورنالیست و خبرنگار انتخاب می کند و آن را طوری به وسط میدان می کشاند که چاره ای جز وارد شدن به این فساد را در مقابل خود نمی بیند. روش و موضوعی که کمتر تاکنون به آن پرداخته شده است.

این سبک پرداختن به موضوع به مراتب اثرگذاری بیشتری بر مخاطب دارد چرا که سوژه در شرایطی قرار می گیرد که اگر از آن سربلند بیرون بیاید مورد تحسین بیننده واقع می شود و این همان نقطه قوت فیلم یک روز بخصوص می باشد.

در روایت اسعدیان هم خلافکار و هم کسی که قرار است در مقابل این خلافکار سکوت کند برای کارشان دلیل دارند اما قهرمان داستان بادرگیری های فراوان بالاخره سربلند بیرون می آید.

یک روز به خصوص  یک فیلم دراماتیک است  که علی رغم این که بیش از حد کش دار و طولانیست اما کشش خود را تا پایان نگه می دارد و در آخر هم با سکانس پایانیش مخاطب را غافلگیر می کند.

شخصیت پردازی های کامل و خوب باعث شده تا کاملا حال و هوای مورد نظر کارگردان، در مخاطب ایجاد شود.

به تصویر کشیدن دقیق نسل های سنی مختلف و تفاوت های موجود میان آنها را می توان تخصص اسعدیان دانست که این بار هم به خوبی از پس آن بر آمده است. قبلا هم در بوسیدن روی ماه به این تفاوت ها به خوبی پرداخته بود.

بازی های خوب و درخشان مصطفی زمانی و فرهاد اصلانی وپریناز ایزدیار و محسن کیایی... هم به بهتر شدن هرچه بهتر "یک روز به خصوص" کمک کرده است.

یک روز به خصوص حکایت انتخاب های ما در زندگی است. هرکدام از ما که فریاد مبارزه با فساد را سرمی دهیم باید ببینیم که ایا اگر ما هم همان شرایط را داشتیم باز همین انتخاب را می کردیم یا تسلیم خواسته هایمان می شدیم؟

در آخر می توان گفت حکایت یک روز بخصوص را باید دید چرا که ممکن است برای هر کسی آن روز بخصوص به وقوع بپیوندد.

* محمدرضا فهیمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها