کد خبر: ۴۱۱۶۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم منطقه نیروگاه قم اظهار داشت: متاسفانه بعضی از وزیران دولت دغدغه های حداقلی مردم را ندارند ، نداشتن روحیه جهادی عامل مشکلات کنونی کشور در حل مشکلات است . بعضی از مدیران کشور نگاه بنی صدر را درمدیریت و حل مشکلات در کشور را دارند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم شریف قم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به مناسبت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در مسجد فاطمی خیابان 14 متری امام حسین واقع در منطقه نیروگاه به تشریح وضعیت قبل و بعد انقلاب در ایران پرداخت.



عضو هیئت رئیسه مجلس در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: اگر امنیت و آرامشی در کشور حاکم است مرهون فداکاری و ایثار این عزیزان است، این شهدای والا مقام بودند که با درک به موقع و بصیرت مثال زدنی خود درس از خود گذشتگی و تبعیت از ولی فقیه را به همه ما آموختند.

امیر آبادی با اشاره به اینکه باید دست آوردهای انقلاب اسلامی ایران را برای نسل جدید بیشتر تشریح کرد اظهار داشت: رژیم پهلوی با جمعیت نزدیک به 32 میلیون نفر کشور و با فروش روزانه 6 میلیون بشکه نفت و به پشتوانه همه دولت های منطقه اعم از شرق و غرب هیچ نگاهی به مردم نداشت و صرفا یک اجرا کننده فرمان های دولت آمریکا بود ، اما با یاری خداوند متعال و هدایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از انقلاب اسلامی و با افزایش جمعیت به میزان 2.5 برابر فعلی فروش نفت نصف شده است.

وی ادامه داد: در زمان رژیم پهلوی در حوزه سلامت برای نمونه از هر هزار کودکی که متولد می شد 111 نفر فوت می کردند که این تعداد در حال حاضر به 14 نفر رسیده است که با اقدامات اولیه والدین قابل کاهش است، در زمینه دفاعی همه تجهیزات آمریکایی بود اما با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نسل جوان در زمینه موشکی به خودکفایی رسیده ایم، در در زمینه میزان دانشجو نیز از 165 هزار دانشجو به 5 میلیون نفر رسیده ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از انقلاب شکوهمند مردم ایران و با توجه به تغییر ساختاری که در مدیریت جهانی شکل گرفت؛ جنگ تحمیلی به ملت ایران تحمیل شد. این جنک خسارت مالی بالایی به کشور وارد کرد، اما فوایدی نیز داشت که از جمله می توان به فرهنک ایثار و شهادت طلبی و خودکفایی اشاره کرد.

امیر آبادی با تشریح وضعیت شهر قم قبل و پس از انقلاب اظهار داشت: قم یکی از شهرهای بود که با توجه به حضور روحانیت معظم و روشنگری های آنان همیشه مورد توجه رژیم پهلوی بود و هیچ اثری از رشد و تکامل در آن دیده نمی شد، وضعیت روستاهای قم که قابل توصیف نبود ، حتی یک راه روستایی آسفالت موجود نبود که به حمد خداوند درحال حاضر اکثر روستاها مسیر دسترسی مناسبی دارند، اکثر روستاها گاز رسانی شده است، در زمینه بهداشت و درمان نیز با بهره گیری از پزشکان حاذق جوان و نه هندی و بنگلادشی و ... امکان ارائه خدمات درمانی در دورترین نقاط کشور نیز فراهم شده است.

امیر آبادی با اشاره به وضعیت کشور های منطقه قبل و بعد از انقلاب ایران گفت: برای مثال کشور عربستان سعودی جمعیت 25 میلیونی فعلی خود و فروش روزانه 10 میلیون بشکه نفت شاهد زندگی جمعیت قابل توجهی از مردم خود در زیر خط فقر است، این مهم وقتی نمود بیشتری پیدا می کند که از نظر تولید علم جهش فوق العاده ای را در ایران نسبت به همسایگان شاهد هستیم و در خیلی از فن آوری ها جزوء چند کشور شاخص در جهان هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم رنگ شدن روحیه جهادی در میان مسئولان و مردم اظهار داشت: در کشور در مراکزی شاهد مشکل هستیم که روحیه جهادی به مراحل دیگر تزریق نشده است. در مراکز تولید، بانکها، مراکز اقتصادی و بیمه کسانی متولی امور هستند که روحیه انقلابی ندارند و متاسفانه همه رانت ها و دزدی ها در همین مراکز ثروت شکل می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از راه های که امکان مبارزه با این ساختار حاکم را فراهم می کند ، صندوق های رای است، با انتخاب افراد اصلح و مدیرانی که تفکر انقلاب دارند، امکان رشد این نگاه و اشاعه آن به نهادهای زیر دستی میسر می شود. متاسفانه در حال حاضر اکثر وزرا این دغدغه را ندارند، برای مثال وزیری را سراغ دارم که مسیر دسترسی به ویلای شخصی خود را آسفالت کرده است و این در حالی است که مردم نزدیک ترین روستا به آنجا از بسیاری از امکانات محروم هستند، متاسفانه بعضی از مدیران کشور نگاه بنی صدر را درمدیریت و حل مشکلات در کشور را دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم ایران خواستار عزت هستند اما نه به هر قیمتی ادامه داد: مردم ایران بر روی دو مولفه خیلی حساس هستند اول عزت و دوم آزادی در زمان طاغوت شاهد یک حکومت فئودالیسم بودیم در حالی که انقلاب اسلامی با مردم سالاری دینی نگاه و روش مدیریتی جدیدی را مطرح کرد، در حال حاضر نیز دو مسئله اشتغال جوانان و معظلات اجتماعی دو مشکل اساسی کشور است، برای حل این مشکلات باید نگاه مدیران و سبک زندگی مردم تغییر پیدا کند و روحیه جهادی که گره گشای اعظم مشکلات در ابتدای انقلاب بود مورد توجه قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها