أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۱۷۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
وزارت نفت با وجود موضع سیاسی بیژن زنگنه درباره عدم محدودیت برای شرکت‌های آمریکایی، ادعا کرد نباید انتظار واکنش سیاسی از این وزارت داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه کیهان، روزنامه شرق روز چهارشنبه به زنگنه اعتراض کرده و نوشته بود: اعلام موضع وزیر نفت درباره محدودیت قائل نشدن برای شرکت‌های آمریکایی آن هم در شرایطی که رئیس‌جمهور جدید آمریکا ایرانیان را در لیست سیاه ورود به این کشور قرار داده، بد سلیقگی و موضع غلطی بود. مادام که آن دستور سر جای خود باقی، باید برای ورود آمریکایی‌‌ها به ایران محدودیت قائل شد. آقای زنگنه باید موضع خود را تغییر دهد. وزارت نفت هم می‌تواند این موضع را به گوش دولت آمریکا برساند.
 
درپی این اعتراض، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با ارسال توضیحی به روزنامه شرق مدعی شد: «سخنان وزیر محترم نفت درباره محدودیت قائل نشدن برای شرکت‌های نفتی آمریکایی، نکته تازه‌ای نبوده و در ماه‌های اخیر چندین بار در پاسخ به پرسش‌های مشابه مطرح شده است. سیاست‌هایی نظیر آنچه جناب آقای زنگنه درباره شرکت‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند به هیچ عنوان نظر و دیدگاه شخصی نیست که با میل و خواست شخصی هم به یکباره تغییر کند. طبعاً وزارت نفت نه در حوزه سیاست خارجی و داخلی تصمیم‌گیر است و نه اساساً به ورود غیرسازمانی و خارج از چارچوب دولت به چنین حوزه‌هایی باور دارد. پس اگر آن‌گونه که نویسنده محترم اذعان کرده‌اند تصمیم دولت و حاکمیت بر اعمال محدودیت برای اتباع و شرکت‌های هر کشوری قرار گیرد، وزارت نفت هم به عنوان بخشی از ساختار دولت از این تصمیم پیروی خواهد کرد. در غیر این صورت انتظار واکنش سیاسی و غیرتخصصی از وزارت نفت چندان منطقی به نظر نمی‌آید.»
 
درباره این توضیح باید گفت: درحالی که وزارت خارجه می‌گوید به خاطر اقدام جدید دولت آمریکا، اقدام متقابل و محدودیت‌های جدید اعمال می‌کند، وزارت نفت چه کاره است که همین موضع را دور می‌زند و می‌گوید محدودیتی برای شرکت‌های آمریکایی نداریم؟! و اگر قرار است تصمیم سیاسی و غیرتخصصی نگیرند، چرا در موضوع اخیر دخالت کرده و نظری خلاف منافع و عزت ملی گرفته‌اند؟ در واقع اصل آن موضع‌گیری غلط بود نه اصرار به عدم جبران آن به بهانه عدم ورود به موضوعات سیاسی و غیرتخصصی.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها