يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۲۰۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه بخشی از مشکل ریزگردهای استان خوزستان منشاء داخلی دارد و بخشی نیز مربوط به منشاء خارجی است، گفت: برای بخش داخلی باید راهکار فوری طراحی شود و برای بخش خارجی باید با طرف خارجی مذاکرات لازم انجام شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: اسحاق جهانگیری  در جلسه رسیدگی به مسئله ریزگردهای استان خوزستان که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، نمایندگان سازمانهای برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست، استاندار و مدیران استان خوزستان برگزار شد، از وزیر جهاد کشاورزی خواست در اسرع وقت مسئولی را برای پیگیری و دنبال کردن پروژه مقابله با ریزگردهای این استان منصوب کند.
 
معاون اول رییس جمهور خواستار بسیج همه امکانات استان خوزستان برای کمک به پروژه مقابله با پدیده ریزگردها شد و افزود: سازمان بسیج مستضعفان همواره برای اجرای طرح هایی نظیر بیابانزدایی و جنگل کاری اعلام آمادگی کرده است و توانمندی نیروهای بسیج استان خوزستان نیز می تواند در خدمت طرح مقابله با ریزگردها قرار گیرد.
 
معاون اول رییس جمهور از استاندار خوزستان و معاونین وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست جلسات مستمر برای انجام هماهنگی های لازم و پشتیبانی از برنامه های مقابله با ریزگردها برگزار کنند تا راهکارهای نحوه حمایت از این پروژه در برنامه ششم توسعه مشخص شود.
 
وی افزود: لازم است برای اقدامات و برنامه های بلند مدت در مقابله با پدیده ریزگردها، منابع مورد نیاز در بودجه سالانه دیده شود اما فعلا از محل منابع موجود، اعتباراتی برای شروع کار تخصیص داده شود تا اقدامات کوتاه مدت نظیر مالچ پاشی، انتقال آب در صورت امکان و پوشش گیاهی هرچه سریعتر آغاز شود.
 
 جهانگیری افزود: تمرکز اصلی در گام نخست بر روی 30 هزار هکتار از مناطق بحرانی معطوف شود و در مراحل بعدی نقاط دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد و گزارش اقدامات بصورت مستمر ارائه شود تا در صورت لزوم تصمیمات مقتضی در دولت اتخاذ گردد.
 
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: برنامه مقابله با ریزگردهای استان خوزستان باید به صورت طرحی ضربتی و فوری از سوی استاندار و وزارت جهاد کشاورزی دنبال شود و سازمان برنامه و بودجه نیز تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح را دنبال کند تا هر چه سریعتر دغدغه مردم استان خوزستان تا حد امکان مرتفع شود.
 
جهانگیری همچنین با اشاره به مشکل آب و فاضلاب استان خوزستان و حجم بالای اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های آبرسانی این استان گفت: به دلیل شرایط ویژه این استان، باید با نگاه ویژه به دنبال تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح ها باشیم و لازم است سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو بر اساس جدول زمانبندی و طبق اولویت برای تامین اعتبار مورد نیاز از محل فاینانس ، بودجه سالانه، صندوق توسعه ملی و سایر راهکارها منابع مورد نیاز را تامین کنند.
 
در این جلسه گزارشی از کانون های فرسایش خاک با منشا داخلی و خارجی ارایه شد و توضیحاتی نیز درباره مطالعات روش های مدیریت هر یک از کانونها به طور مجزا ارائه گردید.
بر اساس این گزارش 30 هزار هکتار از اراضی استان کانونهای بحرانی را تشکیل می دهد و طبق نقشه پراکنش کانونهای ریزگرد استان خوزستان، در مجموع حدود 350 هزار هکتار از اراضی نیازمند مقابله با پدیده ریزگردها است.
 
وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست ضرورت تدوین برنامه جامع و بلند مدت را برای حل مشکل ریزگردها مورد تاکید قرار داد و گفت: باید کار پوشش گیاهی را برای مناطق بحرانی آغاز کنیم تا از فرسایش خاک جلوگیری شود و در عین حال کارهای کوتاه مدت نظیر مالچ پاشی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
 
در این جلسه مقرر شد وزیر جهاد کشاورزی فردی را به عنوان مسئول پروژه مقابله با ریزگردهای استان خوزستان انتخاب کند و استانداری خوزستان و سازمان برنامه و بودجه نیز با جدیت موضوع را دنبال کنند و تا زمان تدوین برنامه جامع و بلند مدت و نیز تعیین منابع مالی مورد نیاز، اقدامات فوری و کوتاه مدت در مناطق بحرانی از محل اعتبارات موجود آغاز شود و این پروژه به صورت ضربتی و فوری با بسیج همه امکانات استان تا رفع دغدغه مردم استمرار یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها