کد خبر: ۴۱۲۱۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
اخلاق غربی جایگزین آموزش‌های دینی می‌شود
دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اجرایی شدن سند2030 از سال 96 گفت: این سند قرار است از کودکستان تا دانشگاه اخلاق را جایگزین آموزش‌های دینی کند و این همان اخلاق سکولار است.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام علی کشوری سه‌شنبه‌ شب در نشست حوزه انقلابی و الگوی اسلامی پیشرفت در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه اظهار کرد: اگر حوزه انقلابی به معنای واقعی تبیین شود حوزه‌های علمیه از انزوا خارج خواهند شد، انزوا این نیست که مردم به ما احترام بگذارند یا نه، اینکه دیگران برای جامعه دینی برنامه‌ریزی کنند و حوزه نظاره‌گر باشد، انزوا است.

وی با اشاره به سه دیدگاه مختلف در رابطه با مفهوم حوزه انقلابی گفت: براساس دیدگاه نخست، طلبه و حوزه انقلابی در مقابل حوادث و اتفاقات داخل و خارج از کشور موضع‌گیری می‌کند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موضع‌گیری درباره طلاق تا شهادت ایت‌الله نمر، ربای بانکی و برجام را مصداق دیدگاه نخست خواند و افزود: براساس این دیدگاه، طلبه درباره همه مسائل اظهار نظر می‌کند و می‌گوید سوره توبه آیین‌نامه ارتباط با خارج و کشورهای بیگانه است.

حجت‌الاسلام کشوری در تشریح دیدگاه دوم گفت: بر این اساس دیدگاه، علاوه بر موضع‌گیری مقابل حوادث، نیازمند بازخوانی اندیشه انقلاب هم هستیم چراکه برای موضع‌گیری‌ها باید پشیبانی فکری داشته باشیم.
 وی  با بیان اینکه باید درباره اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اندیشید و بازخوانی کرد، تصریح کرد:  اینکه تفاوت بین دیدگاه‌های امام امت و رهبری با دیگر مراجع در عرصه اجتماعی و سیاسی چیست؟ و چه چیزی موجب به وجود آمدن انقلاب اسلامی شده‌است؟ باید از سوی حوزه استخراج شده و درجامعه تبیین شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اذعان به اینکه دیدگاه دوم طرفدار کمتری دارد، اظهار داشت: دیدگاه دوم می‌گوید جریان فکری امام خمینی(ره) جریان نو و جدیدی است که باید روی آن کار کرد.
 حجت‌الاسلام کشوری تصریح کرد: برخی‌ها خیال می‌کنند در حوزه فقط رسایل و مکاسب است و در مقابل عده‌ای  شیخ را رد می‌کنند، هر دو در اشتباه هستند چراکه به نظر من شیخ شبیه یک بتون است که برای کندن آن باید استخوان خورد کرد، شیخ زحمات زیادی کشیده‌است ولی می‌توان آن را نوآوری کرد.

وی به دیدگاه سوم اشاره کرد و افزود: موضع‌گیری در مسایل جامعه و بازخوانی اندیشه‌های انقلاب کافی نیست بلکه طلبه باید مسایل جامعه را بشناسد و برای انها جواب دینی پیدا کند برای مثال در رابطه با ربای بانکی باید طلبه انقلابی، هم موضع‌گیری کند و هم برای از بین بردن آن برنامه داشته و پاسخگو باشد.
 حجت‌الاسلام کشوری دیدگاه سوم را بهتر و برابر با الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی دانست و افزود: برنامه الگوی پیشرفت اسلامی براین نکته تأکید دارد که جامعه باید با الگو های اسلامی پیش رود نه با نظریات غربی.
 وی از شناسایی یکصد مساله بدون پاسخ دینی خبر داد و گفت: برای پاسخگویی به این سؤالات جلساتی برگزار شده و جواب‌ها براساس آموزه‌های دینی بازخوانی شده و اعلام می‌شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با طرح سوالی مبنی براینکه با 42 درصد طلاق تهران باید چه کار کرد؟ گفت: فروپاشی خانواده مقدمه‌ای برای نابودی دین است که دشمن برای آن برنامه دارد، از بین بردن آرامش خانوده زمینه را برای از بین بردن الگوی دینی فراهم می‌سازد .

وی با اشاره به اجرایی شدن سند2030 از سال 96 گفت: این سند قرار است از کودکستان تا دانشگاه اخلاق را جایگزین آموزش‌های دینی کند و این همان اخلاق سکولار است.
 حجت‌الاسلام کشوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید مفاهیم‌اش اسلامی باشد، اذعان کرد: در حال حاضر آرم سازمان‌ها، جمهوری اسلامی ولی محتوایش غربی است.
وی سند 20300 را خطرناک‌تر از برجام خواند و گفت: این سند به جای مسایل اسلامی، اخلاق غربی را اجرایی می‌کند؛ امروزه مسایل جنسی را به بهانه جلوگیری از ایدز و  ... به مدارس و کودکستان‌ها آورده اند.
 نشست حوزه انقلابی و الگوی اسلامی پیشرفت به همت پایگاه بسیج طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها