أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۲۳۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
كارگردان سينما و تلويزيون در گفت و گو با ٥٩٨ مطرح نمود:
جمال شورجه كارگردان سينما و تلويزيون اظهار داشت: جشنواره فجر نيز به نوعي از ديدگاه دولتمردان نشات مي گيرد و هر طيفي كه بر سر كار باشد همان ديدگاهها و افراد خود را در مناصب مختلف به كار مي گيرد. در حال حاضر نيز جناح نزديك به اصلاح طلبان بر سركار بوده و آنها هم تا حد زيادي غرب زده هستند و به جاي نگاه به داخل ، چشم اميدي به غرب دارند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جمال شورجه، كارگردان سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر پايگاه ٥٩٨ در خصوص كيفيت سي و پنجمين دوره جشنواره فيلم فجر اظهار داشت: بنده تنها سه فيلم ويلايي ها، زير سقف دودي و رگ خواب را مشاهده كردم كه كيفيت قابل قبولي داشت و البته برخي ديگر از فيلمها ضعيف بوده و در ميانه هاي فيلم سالن را ترك نمودم چراكه عمدتا داراي قصه هاي تلخ، ضعيف و كم كشش بودند. فيلمي كه نتواند در همان ٢٠-٣٠ دقيقه اول با مخاطب ارتباط عاطفي و تصويري برقرار نمايد نميتواند فيلمي موفق تلقي شود.

وي درخصوص فيلم ويلايي ها بيان داشت: اين فيلم به عنوان اولين كار خانم قيدي به عنوان كارگردان، بسيار فيلم خوبي بود و خيلي خوب توانسته بود حس و حال مادران و همسران رزمندگان دفاع مقدس را به نمايش در آورد اما به نظر بنده قصه با پاياني تلخ همراه بود عليرغم اينكه از لحاظ كارگرداني، بازيگري، طراحي صحنه و تصويربرداري اثري بسيار درخشان بوده و حس و حال آن فضا مانند دلشوره خانواده رزمندگان در منطقه ويلايي ها را به خوبي به نمايش در آورده بودند.

شورجه ادامه داد: رويكرد قصه به گونه اي بود كه ما آن شجاعت و سلحشوري بانوان در هشت سال دفاع مقدس را به اندازه كافي در فيلم تماشا نكرديم و شادابي و طراوت زندگي در زمان جنگ در فيلم مشاهده نشد.



اين كارگردان افزود: منظور از شادابي همان شور و شوق شهادت طلبي مردم ما در زمان جنگ بود كه جزئي از وجود مردم و جهاد ما شده بود.علي اي حال اين فيلم به عنوان كار اول يك سروگردن بالاتر از بسياري كارها بود و قطعا مي بايست در ميان نامزدهاي بهترين كارگرداني قرار مي گرفت كه متاسفانه چنين اتفاقي صورت نپذيرفت و جاي خالي آن احساس مي شود.

شورجه در خصوص وجود افراد دو تابعيتي در ميان داوران جشنواره فيلم فجر اظهار داشت: متاسفانه افراد دو تابعيتي نه تنها در ميان هنرمندان بلكه در ميان سياستمداران نيز مشاهده مي شوند و اين طور كه عنوان شده است ٥ نفر از اعضاي هيئت داوران داراي تابعيت دوگانه هستند و حتي من شنيده ام كه دبير جشنواره نيز تابعيت دوگانه دارند. اساسا اين موضوع جلوه خوبي ندارد علي الخصوص كه تابعيت دوم از كشور متخاصمي همچون آمريكا باشد.



وي افزود: اين مسئله نقيصه اي در جامعه ما است چراكه امنيت ايران از هرلحاظ در دنيا بي نظير است اما متاسفانه برخي افراد همچون هنرمندان تابعيت كشور ديگري را پذيرفته اند و اين موضوع نه تنها افتخار نيست بلكه براي يك فرد ايراني عيب محسوب مي شود.

شورجه گفت: البته لازم به ذكر است كه وقتي برخي از سياستمداران ما همواره نگاه خود را براي حل مشكلات به غرب معطوف كرده و عزت را در اروپا و امريكا و ذلت را در داخل مي بينند طبيعتا هنرمندان نيز با تاسي از اين نوع نگاه، همين رويه را در پيش مي گيرند و به غرب و اروپا به چشم مدينه فاضله نگاه مي كنند.

ايشان تصريح كردند: علي اي حال اين نگاه بدي است كه در جامعه ما وجود دارد و بايد پذيرفت كه بخشي از مسئولان و مديران به شدت غرب زده هستند و به جاي اتكا بر توانمندي هاي مردم ، كماكان چشم اميد خود را به غرب دوخته اند.

کارگردان "شب دهم" ادامه داد: جشنواره فجر نيز به نوعي از ديدگاه دولتمردان نشات مي گيرد و هر طيفي كه بر سر كار باشد همان ديدگاهها و افراد خود را در مناصب مختلف به كار مي گيرد. در حال حاضر نيز جناح نزديك به اصلاح طلبان بر سركار بوده و آنها هم تا حد زيادي غرب زده هستند و به جاي نگاه به داخل ، چشم اميدي به غرب دارند.

شورجه با بيان اينكه "افراد زيادي هستند كه تابعيت دوگانه نداشته و لياقت حضور در اين مناصب را دارا هستند" خاطرنشان كرد: قاعدتا دست اندركاران و چنين داوراني از همين جناح و مطابق سليقه مسئولان دولتي، وزارت ارشاد و سازمان سينمايي انتخاب شده اند و مي توان گفت كه از كوزه همان برون تراود كه در اوست!



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها