أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۲۳۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه‌آهن کرمانشاه از اعلام تاریخ و زمان مشخصی برای بهره برداری از این پروژه طفره رفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، عباس آخوندی صبح امروز پنج شنبه در سفر به کرمانشاه از پروژه راه‌آهن کرمانشاه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران  ضمن تبریک ایام دهه فجر در خصوص این پروژه گفت: امیدواریم بتوانیم برای توسعه و آبادانی ایران هر چه قدر توان داریم به کار بگیریم.

وی افزود: راه‌آهن کرمانشاه یکی از پروژه‌های مهم و با حساسیت بالا برای مردم استان است. خوشبختانه در این چند وقتی که مسئولیت وزارت‌خانه را به عهده داریم وقت خوبی روی این پروژه گذاشته شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پروژه که باید از ملایر تا کرمانشاه بیاید، بخش ملایر تا ایستگاه فیروزانش به اتمام رسیده است و طی مدت زمان کوتاهی شاید بتوانیم بخش ایستگاه فیروزان آن را افتتاح کنیم، از ایستگاه فیروزان به سمت کرمانشاه هم کار زیر سازی آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مسیر فوق قطعات کوچکی از باغات مردم وجود دارد که امیدواریم بتوانیم آن قطعات کوچک را تملک کنیم که کارهای مالی آن در هفته گذشته انجام شد و می توانیم تملک آن قطعات کوچک را هم داشته باشیم.

آخوندی خاطر نشان کرد: از نظر زیرسازی، ۹۸ درصد کارهای زیرسازی به خوبی انجام شده است.

وی نکته بعدی را تامین ریل مورد نیاز پروژه دانست و گفت: خوشبختانه ما کل ریل را یک جا خریده ایم و از نظر تامین ریل هم مشکلی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ایستگاه راه آهن در کرمانشاه نیز گفت: خوشبختانه عملیات ساختمانی آن نیز به سرعت در حال انجام و پیشرفت است.

وی افزود: بحث ریل گذاری را هم از سمت کرمانشاه آغاز کرده ایم، امروز از سمت فیروزان هم ادامه خواهد داشت.

آخوندی ادامه داد: کارگاه، کارگاه بسیار زنده و فعالی است و هم مشاور و هم پیمانکار تمام تلاش خود را می کنند که بتوانند به وعده هایی که داده شده عمل شود و مردم عزیز کرمانشاه بتوانند از این خدمت مهم که می تواند در جهت توسعه کرمانشاه نقش مهمی ایفا کنداستفاده کنند.

وی نکته بعدی در خصوص کرمانشاه را محل استقرار ایستگاه عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما این بود که ایستگاه درنزدیکترین نقطه به شهر باشد و در داخل شهر باشد، که خوشبختانه ایستگاه در داخل شهر طراحی شد و نکته بسیار بسیار مهمی است و از اینجا تا فرودگاه کمتر از ۲ کیلومتر فاصله داریم و یک ترمینال اتوبوس نیز در این نزدیکی مستقر می کنیم که بتوانیم حمل و نقل ترکیبی را هم داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ایجاد حمل و نقل ترکیبی به این منظور است که اگر مسافرین بخواهد با ریل بیاید و با اتوبوس یا هواپیما  مسیر را ادامه دهند، این سیستم حمل و نقل ترکیبی را داشته باشیم و این یک اتفاق بسیار خوب و مبارکی است که در حوزه کرمانشاه داشته ایم.

آخوندی گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه یک شهر بسیار بزرگی است، ایده ای که ما داریم شهرسازی ریل پایه است و به همین خاطر ما ایستگاه را وارد شهر کرده ایم و قاعدتا باید بتوانیم بعدها برای حمل و نقل داخل کرمانشاه و همچنین حمل و نقل حومه کرمانشاه- با توجه به اینکه ایستگاه داخل شهر کرمانشاه می آید- حمل و نقل حومه ای برای کرمانشاه با ریل را هم پیش بینی کنیم که قاعدتا در برنامه های آتی باید مورد توجه قرار گیرد و نکته بسیار بسیار مهمی است

وی افزود: این ریل قاعدتا باید به سمت خسروی برود تا بتوانیم به ریل عراق متصل شویم. مشکل قطعه ای که از کرمانشاه به خسروی است – از کرمانشاه به سمت اسلام آباد برود و از اسلام آباد به خسروی- هم حل شده است و کارگاه آن قطعه هم فعال شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم همزمان که ما به اینجا آمده ایم بتوانیم یک شدتی به توسعه و اجرای بحث اسلام آباد و خسروی بدهیم.

وی افزود: اتفاقات بزرگی برای کرمانشاه در حال رخ دادن است و فارغ از بحث ریل که اصلی ترین کاری است که باید انجام دهیم، بحث هایی در مورد جاده هم است و پس از بازدید اینجا از برخی جاده ها و محورهای استان هم بازدید می کنیم.

آخوندی در پایان در پاسخ به اینکه تاریخ افتتاح راه آهن کرمانشاه چه زمانی خواهد بود گفت: حالا دیگران چه تاریخی اعلام کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها