يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۲۵۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
عضو كميسيون امنيت ملي در گفتگو با ۵۹۸ مطرح کرد:
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور، عضو كميسيون امنيت ملي در مجلس دهم تصريح كرد: متاسفانه دولت ما نيز از موضع قاطع و محكمي وارد نشده است اين در حالي است كه بعضي از كشورها كه ترامپ عليه آنان مواضع تندي را اتخاذ كرده بود، پاسخ جدي و محكمي به وي دادند ولي متاسفانه دولتمردان ما چنين رفتاري را صورت ندادند لذا به نظر بنده اين رفتار در راستاي همان رفتار سازش گرايانع گذشته مي باشد.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور، عضو كميسيون امنيت ملي در مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار سياسي پايگاه ٥٩٨ در خصوص مواضع انفعالي دولت يازدهم دربرابر لفاظي هاي دولت جديد آمريكا عليه ايران اظهار داشت: دونالد ترامپ تنها نسبت به ايران مواضع هجومي خود را اتخاذ نكرده است بلكه نسبت به بسياري از كشورها و اقوام دنيا چنين رفتاري را صورت داده است.

وي ادامه داد: اين رفتارها به اين دليل است كه ايشان از نظر ريشه اي نژاد پرست، از نظر شخصيتي مستبد و ديكتاتور و از نظر اخلاقي فاسد و درنده خو است و ما ديديم كه با مهاجران و همچنين ايرانيان چه برخوردي را انجام داد در نتيجه مي توان گفت كه ترامپ چهره بدون روتوش آمريكا است.



ذوالنور تصريح كرد: متاسفانه دولت ما نيز از موضع قاطع و محكمي وارد نشده است اين در حالي است كه بعضي از كشورها كه ترامپ عليه آنان مواضع تندي را اتخاذ كرده بود، پاسخ جدي و محكمي به وي دادند ولي متاسفانه دولتمردان ما چنين رفتاري را صورت ندادند لذا به نظر بنده اين رفتار در راستاي همان رفتار سازش گرايانه گذشته مي باشد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت و دستگاه ديپلماسي كشورمان بايد قوي تر و قاطع تر از حيثيت و عزت انقلاب اسلامي و مردم دفاع كند. بسياري از دلسوزان نظام و سياستمداران نيز معتقدند كه دولتمردان بايد جدي تر و قوي تر با ياوه گويي هاي رئيس جمهور جديد آمريكا مقابله نمايد.

ذوالنور ادامه داد: در ديپلماسي اين يك اصل است كه اگر يك طرف از موضع ضعف برخورد كند باعث جري تر شدن طرف مقابل مي شود مخصوصا وقتي طرف مقابل دشمني مانند امريكا باشد كه در عرصه هاي مختلف دشمني آنها با ما به اثبات رسيده است بنابراين ديپلماسي يك جنگ است و تعارف بردار نيست.

وي تصريح كرد: طبق اين اصل هر چقدر ما كوتاه بياييم آمريكايي ها جري تر مي شوند بنابراين ما بايد محكم در مقابل دشمن بايستيم تا چنين اتفاقي صورت نگيرد. از طرفي رفتار ترامپ قابل پيش بيني نيست پس باتوجه به دو مسئله فوق طبيعتا ما به مواضع انقلابي ، حكيمانه و عزتمتدانه نياز داريم تا طرف مقابل احساس نكند در برابر ديوار بدون حفاظي قرارداشته و هرجور دلش خواست رفتار كند.

ذوالنور گفت: اگرچه اين موضوع به اين معني نيست كه ما مواضع هجومي نسبت به تمام مردم دنيا و دولتها اتخاذ كنيم بلكه بايد در دفاع از منافع كشورمان، مواضع هجومي اتخاذ كنيم.

وي درپايان خاطرنشان كرد: موفق ترين پدافند، آفند است و وقتي طرف ما از  روي جنگ با ما وارد شده است ما نيز بايد هجومي برخورد كنيم و اگر از باب دوستي با ما رفتار نمود مانيز دوستانه نسبت به برخورد خواهيم كرد بنابراين اگر ديپلماسي ما ، ديپلماسي تهاجمي باشد ما مي توانيم گليم خود را از آب بيرون بكشيم و اگر انفعالي رفتار كنيم بايد هميشه منتظر هجمه هاي بعدي باشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
دولت عاقل است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها