يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۲۷۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
سوال شریعتمداری درباره امضای قرارداد با سوئد بدون رعایت حجاب در خاک ایران؛
دیروز در اقدامی غیرمنتظره و سؤال‌برانگیز، مراسم امضای قراردادهای تجاری میان ایران و سوئد به جای مراکز رسمی کشورمان در منزل سفیر سوئد برگزار شد. امضای قرارداد تجاری در منزل سفیر سوئد، این تردید را پیش می‌کشد که -خدای نخواسته و با عرض پوزش- مبادا برخی از دولتمردان کشورمان حرف‌های در گوشی! و محرمانه‌ای! داشته‌اند که نمی‌خواسته‌اند به گوش برخی دیگر از مسئولان نظام برسد و آنان را ملزم به پاسخگویی و توضیح کند! ان‌شاءالله که اینگونه نباشد!
به گزارش پایگاه 598، حسین شریعتمداری طی مطلبی در روزنامه کیهان نوشت: دیروز در اقدامی غیرمنتظره و سؤال‌برانگیز، مراسم امضای قراردادهای تجاری میان ایران و سوئد به جای مراکز رسمی کشورمان در منزل سفیر سوئد برگزار شد. در این مراسم، نخست‌وزیر سوئد و هیئت همراه وی و تعدادی از وزرای کشورمان و معاونان آنها و تنی چند از فعالان اقتصادی حضور داشتند.


براساس یک اصل شناخته شده دیپلماتیک، قراردادها و مقاوله‌نامه‌ها و... در مراکز رسمی کشور میزبان امضاء می‌شود و انتقال آن به منزل سفیر کشور میهمان نه فقط با روال جاری و تعریف شده سیاسی مغایرت دارد، بلکه تحقیر کشور میزبان  را نیز به دنبال دارد  و دولتمردان محترم باید توضیح بدهند که با چه انگیزه‌ای به این اقدام تحقیرآمیز تن داده‌اند؟ در این خصوص گفتنی است؛

1- عکس‌های منتشر شده از مراسم مورد اشاره، نشان می‌دهد که خانم‌های عضو هیئت همراه نخست‌وزیر سوئد بدون حجاب در مراسم حضور یافته‌اند و گفته می‌شود نخست‌وزیر و سفیر سوئد برای حضور بدون حجاب این خانم‌ها اصرار داشته‌اند که مراسم در منزل سفیر سوئد انجام بپذیرد! این استدلال صرفنظر از صحت و سقم آن به یک بهانه شبیه است و نمی‌تواند توجیه کننده مراسم مزبور باشد چرا که خانم‌های حاضر در مراسم می‌توانستند مراسم یاد شده را که بیشتر به یک «کولتل پارتی» شبیه است بدون حضور وزرا و دولتمردان کشورمان در منزل سفیر برگزار کنند. اما سیاستمداران سوئدی می‌دانسته‌اند که، حضور مسئولان بلندپایه دولتی در مراسم یاد شده می‌تواند نشانه بی‌احترامی مسئولان کشورمان به قوانین اسلامی باشد،که اینگونه نیز بوده است!
2- برگزاری مراسم امضای قراردادها در منزل سفیر سوئد، به جای مراکز رسمی و دولتی، می‌تواند این توهم را به دنبال داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران توان حفظ امنیت مراسم را نداشته است و به این علت مراسم در منزل سفیر صورت گرفته است! یعنی القای ناامنی در ایران اسلامی، آنهم در حالی که جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور منطقه و یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. آیا مسئولان دولتی کشورمان با حضور در مراسم یاد شده، آشکارا به ملت ایران و نظام اسلامی اهانت نکرده‌اند؟!

3- امضای قرارداد تجاری در منزل سفیر سوئد، این تردید را پیش می‌کشد که -خدای نخواسته و با عرض پوزش- مبادا برخی از دولتمردان کشورمان حرف‌های در گوشی! و محرمانه‌ای! داشته‌اند که نمی‌خواسته‌اند به گوش برخی دیگر از مسئولان نظام برسد و آنان را ملزم به پاسخگویی و توضیح کند! ان‌شاءالله که اینگونه نباشد!

4- اقدامی مشابه آنچه در منزل سفیر سوئد انجام گرفته است در طول تاریخ، نه فقط در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری سابقه نداشته و کشورهای میزبان، اینگونه حرکت‌ها را نقض حاکمیت خود تلقی کرده و هرگز به آن تن نمی‌دهند.

اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان یک نمونه-تأکید می‌شود که فقط یک نمونه- از امضای قرارداد در خانه سفیر یک کشور میهمان را سراغ دارند، لطفاً به آن اشاره کنند و اگر سراغ ندارند - که به یقین ندارند- باید توضیح بدهند که با چه مجوزی دست به تحقیر ملت و نقض حاکمیت ملی زده‌اند؟!

5- و بالاخره؛ دولت یازدهم و دستگاه دیپلماسی آن، با اقداماتی نظیر امضای قرارداد در منزل سفیر، ارسال پیام دیپلماتیک از طریق ایمیل و توئیت و مذاکره در حال قدم زدن و... به این تردید جدی دامن زده است که قصد دارد روابط دیپلماتیک را از میدان و عرصه قابل کنترل و نظارت به عرصه‌های غیرقابل نظارت و بیرون از میدان دید مسئولان عالی‌رتبه‌تر بکشاند! ایمیل و توئیت و قدم زدن و برپایی مراسم رسمی حوزه‌های دولتی در منزل سفیر و... از همین دست روابط دیپلماتیک غیرقابل ارزیابی و نظارت است. نیست؟ اگر هست- که هست- چه کسی و یا کدام قانون چنین اجازه‌ای را به آنها داده است؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۲۵
۷
یاد خون شهدا باشیم که تا عمر داریم به آنها بدهکاریم. عزت خودتون رادر راستای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی حفظ کنید.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
نویسنده ناراحت نشو اونی که منفی داده تازه از امین آباد اومده.
ناشناس
-
۱۱:۲۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۲۰
۶
عزت پاسپورت ایرانیه دیگه. خداحافظ ... کلید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۲۱
۶
سلام . دشمنان مي خواهند كودتاي موج بي حجابي را با همين كارها شروع و مقدمات عادي سازي بي حجابي را شروع كنند .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۲۰
۵
نقوذ که شاخ و دم ندارد
پاسخ
حجت
-
۱۲:۵۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۲۳
۵
این اقایان خودشان این نوع جلسات را دوست دارند و دلشان برای این جور مجالس لک زده است چرا این پیشنهاد را قبول نکنند عزت مردم و ایران و انقلاب یعنی چه خ ون شهدا یعنی چه این ارزشها برای این اقایان معنا ندارد برای اینها غرب معنا و ارزش دارد و فرهنگ غربی با ارزش است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
مگه میشه تحصیل کرده گان غرب پشت به فرهنگ آنها کنند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۲۱
۵
تا كي انتخابات بعدي شود و اين لكه هاي ننگ از سر كشور دورشوند ؟!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۶
۱۷
سفارت هرکشور به منزله خاک آن کشور است.
لذا اعتراض مورد ندارد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
تو ... دیگه سفارت خاک اون کشوره دیدیم چطور این غربیهای وحشی به سفارتهای ما احترام می گذارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
منزل سفیره نه سفارت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
اولاً اینجا سفارت نبوده و منزل سفیر بوده ( رزیدانس سفیر)
ثانیاً حضور مسئولین ایرانی دراین گونه میهمانی ها چه توجیه شرعی دارد .اگرقرار است این گونه حضورها بدون ایراد باشد پس اون جوانانی که در پارتیهای مختلط شرکت میکنند نیروی انتظامی بیجا میکند دستگیر میکند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
ای اقا خواستم منفی ده ثبت کنم اشتباه مثبت دادم
اشتباه منفی منفی
سفیر وقتی سفیر است که ارزش های کشور مبدا را حفظ کند
نمی شود کسی از امریکا به عنوان سفیر بیاید در کشوری و ارزش های امریکا را رها کند و سنگ کشور مقصد را به سینه بزند و کسی کار به کارش نداشته باشد ، سفارت که ارث پدرش نیست رعایت نکرد عزل می شود
سفارت مساله شخصی نیست
به علاوه خانه سفیر است نه سفارت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
اقا این همه می گوید تاریخ مشروطه بخوانید تاریخ مشروطه
مظفرالدین بی کفایت وام کلان گرفت و از حق مملکت سفر اروپا رفت
در روزنامه هاعکس های خوشگذرانی ها از بیت الحال ان زمان به تصویر کشیدند
مردم خشمگین شدند و علما وساطت کردند
حال گور پدر خرج این مهمانی اصلا عددی نیست
در ایام فاطمیه هم نباشد
غلط کرد هرکس ارزش های این مملکت را حفظ نکرد و نام سفیر بر خود گذاشت
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۹
۳
ناشناس باشناسنامه !!!!! قانون راکامل وخوب بخوان ... مسئولان ما آنجا چه می کردند ؟؟؟؟ مسئولان در ایام فاطمیه ، ای کاش داستان دوری کردن آن حضرت از یک کور را بیاد می آوردند ... نه از هول در کاسه بیافتند !!!!!!!!!!
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۱۲
۲
امام این روزها را میدید که میگفت نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد و امروز انقلاب به دست نامحرمان افتاده است که اینگونه در برابر دشمنان خوار و ذلیلند و به دوستان پرخاش میکنند . باید بر حال نظام و مملکت گریه کرد که چنین وزیران خودباخته ای دارد و چنین اسیر دست اروپائیانی شده اند که راه نفوذ و از بین بردن قدرت ایران را در اشاعه فساد میدانند .
پاسخ
ملت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
نامحرمان و نااهلان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
۳
۰
اگه ریس جمهور هم در این مجلس حضور پیدا می کرد جای تعجب نداشت چون وقتی انسان به جای توکل به خدا و اعتقاد داشتن به این که قدرت مطلق خداست به در یوزگی پیش اجانب رفت بدتر از این تحقیر ها هم اتفاق می افتد
پاسخ
یک جانباز ازخراسان شمالی اسفراین
-
۲۰:۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
۴
۰
ظاهرا"شما از این دولت خیلی انتظار بیجا دارید#ما که خیلی وقت است از تدبیر و کلید ناامید شدیم #شما انتظار دارید که بروند بدرد گورخواباها برسند انتظاربیجای است #اینها اگر از غارت بیت المال اضافه بشن به پارتی شبانه سفرای خارجی میروند #از آن بیشتر توقع نداشته باشید #ازطرف یک ترسو
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
۳
۰
حضور در خانه سفير حكم كشورش را دارد و هر كاري بخواهند مي كنند. حال اينكه چرا در كشور جمهوري اسلامي ايران مسئولان ما در چنين مجالسي براي يك امر رسمي شركت مي كنند جاي تعجب دارد. و الا آنها حلال و حرامشان با ما فرق دارد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها