يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۳۲۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
دبیرکل حزب «همبستگی ملی دموکراتیک» سوریه:
دبیرکل حزب «همبستگی ملی دموکراتیک» سوریه گفت: بحران سوریه اگرچه به آرامی و کُندی اما رو به پایان و حل شدن است.
به گزارش پایگاه 598، «سلیم خراط»، دبیرکل حزب «همبستگی ملی دموکراتیک» سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تصریح کرد: سوریه با تکیه بر دپیلماسی آرام و به دور از بحران‌آفرینی در منطقه بر توطئه آمریکا و غرب و متحدین منطقه‌ایش پیروز خواهد شد و از ماهیت هریک از طرف‌های دخیل در بحران آگاه است.

وی با بیان اینکه رهبران سوریه می‌دانند، چگونه با همه طرف‌ها همکاری داشته باشند، سیاست را هنر عینیت بخشیدن به غیر ممکن‌ها توصیف کرد و افزود: هم اکنون حفظ منافع مهم‌ترین اصل حاکم بر عرصه بین المللی است، لذا نه دوستی تا ابد دوست می‌ماند و نه دشمنی تا ابد دشمن.

خراط با بیان اینکه تحرکاتی پنهانی بین روسیه و آمریکا در جریان است، افزود: هر دو این کشورها دارای منافعی در سوریه هستند و منافع آنها اکنون ایجاب می‌کند، بحران سوریه پایان یابد، موضعی که پیامدهای بسیاری بر کشورهای منطقه از جمله رژیم صهیونیستی خواهد گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که بشار اسد از امکان پایان بحران سخن گفت، این سخن در بطن خود پیام‌های بسیاری دارد از جمله اینکه پشت درهای بسته توافقاتی درحال بدست آمدن است، با این حال پیروزی از آن سوریه است و به نظر می‌رسد، بحران سوریه پایان یافته آنچه جریان دارد تدارک برای سوریه بعد از بحران است.

 دبیرکل حزب «همبستگی ملی دموکراتیک» سوریه درباره طرح مناطق امن دونالد ترامپ در سوریه نیز گفت: طرح مجدد ایده تشکیل چنین مناطقی تلاش برای جلب رضایت برخی طرف‌هاست چون حقایق امور تاکید می‌کنند که بحران سوریه اگرچه آرام و کُند اما در مسیر حل شدن گام برمی‌دارد، لذا طرح ایجاد مناطق امن بدون اشراف و نظارت دمشق بر آنها هیچ معنا ومفهومی ندارد.

خراط با تاکید بر اینکه مسکو و واشنگتن در تمام پرونده‌ها به توافق رسیده و درحال ترسیم راه‌های خروج از بحران هستند، افزود: اگرچه اظهارات ضد و نقیضی از سوی ترامپ به گوش می رسد، اما هیچ‌گاه چارچوب‌های سیاست خارجی آمریکا را زیر پا نخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب در راستای منافع و اهداف لابی صهیونیستی عمل می‌کنند، خاطر نشان کرد: از حمایت و پشتیبانی روسیه در طول بحران سوریه تشکر می‌کنیم، با این حال می‌دانیم که مسکو دارای مناسبات و همچنین منافعی مشترک با ترکیه است که به سادگی تغییر نخواهد کرد، بویژه آنکه آنکارا همچنان سودای پیوستن به اتحادیه اروپا را دارد که به هر طریق درصدد تحقق آن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها