يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۳۲۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
به‌رغم اینکه برخی از والدین فکر می‌کنند که فرزندان زیر ۷ سال آنها متوجه خیلی مسائل نمی‌شوند، آنها در سنین بسیار حساسی قرار گرفته اند. در واقع تا حدود ۷ سالگی از مهم‌ترین سنین رشدی انسان‌ها برای شکل گیری شخصیت آنها است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه آرمان: به‌رغم اینکه برخی از والدین فکر می‌کنند که فرزندان زیر ۷ سال آنها متوجه خیلی مسائل نمی‌شوند، آنها در سنین بسیار حساسی قرار گرفته اند. در واقع تا حدود ۷ سالگی از مهم‌ترین سنین رشدی انسان‌ها برای شکل گیری شخصیت آنها است.
 
اگر والدین به طریقه درست با فرزندشان برخورد کنند و اعتماد به نفس آنها را بالا ببرند، می‌توان انتظار داشت که آینده خوبی هم در پیش روی آنها قرار دارد در غیر این صورت نباید به دنبال موفقیت‌های چشمگیر آنها بود. بعد از اینکه والدین با نوع برخورد صحیح خود با فرزندشان، توانستند حس مثبتی را در آنها نسبت به خودشان ایجاد کنند، یعنی در واقع حرمت نفس و عزت نفس فرزندان را بالا ببرند، فرزندان نیز به اعتماد به نفس دست پیدا می‌کنند. اعتماد به نفس یعنی اینکه فرد به خودش ایمان دارد و مطمئن است که می‌تواند کارهای مثبتی را انجام دهد. افرادی که دارای اعتماد به نفس هستند دارای ویژگی‌های زیر هستند: ۱- خود را با ارزش و دوست داشتنی می‌دانند. ۲- از زندگی لذت می‌برند و خود را لایق خوشبختی می‌دانند و در رسیدن به آن تلاش می‌کنند. ۳- همانی هستند که می‌خواهند. ۴- در حل مشکلات توانایی تفکر منطقی را دارند. ۵- در ارتباط با دیگران راحت و بدون اضطراب هستند و کاری را که می‌دانند درست است بدون ترس و دلهره انجام می‌دهند. ۶- تحمل شکست بدون تسلیم شدن را دارند.

احساس اعتماد به نفس در فرزندان

والدین با انجام دادن یکسری کارهای بسیار ساده می‌توانند احساس دوست داشتن خود و اعتماد به نفس را در فرزندانشان ایجاد کنند. این راهکارها به شرح زیر هستند. ۱- حتما با فرزندانتان تماس و ارتباط چشمی داشته باشید. هنگامی که فرزندتان خواستار صحبت با شما هست، با تمام وجود به حرف‌هایش گوش بدهید و با تماس چشمی که با او برقرار می‌کنید، او را متوجه این مساله کنید که شنیدن حرف‌هایش برای شما مهم است. محبت کردن به فرزندتان را هیچ‌گاه فراموش نکنید. کمبود محبت می‌تواند از فرزند شما یک انسان ناتوان بسازد. با توجه به آن نیازی که فرزندتان دارد به او محبت نمایید۲- زمانی که فرزندتان کارهای مثبتی را انجام می‌دهد، نسبت به او عکس العمل نشان دهید. به او بفهمانید که متوجه انجام کارهای خوب او شده اید. ۳- محیط زندگی فرزندتان را به گونه‌ای فراهم کنید تا بتواند توانایی‌ها و استعدادهایش را بشناسد. همچنین سعی کنید مداوم توانایی‌هایش را یادآوری نمایید. ۴- در برابر کارهای مثبت و توانایی‌هایش به او جایزه بدهید. جایزه‌ها را همیشه مادی انتخاب نکنید. جوایز معنوی تاثیر بیشتری را بر روی فرزند شما می‌گذارد. به طور مثال با او کارتون تماشا کنید. ۵- حتما برای فرزندتان وقت بگذارید. در طول یک روز به گونه ای برنامه ریزی کنید تا بتوانید زمان مناسبی را در اختیار فرزندتان باشید. بازی کردن، نقاشی کردن، کارتون تماشا کردن، ورزش کردن، پارک رفتن، کوهنوردی، خرید رفتن و... می‌توانند از جمله کارهایی باشد که فرزندتان دوست داشته باشد با مشارکت شما انجام بدهد. ۶- حس استقلال و مستقل بودن را در فرزندتان ایجاد کنید. کودکان از حدود ۴ سالگی دوست دارند مستقل باشند. وظیفه والدین این است که استقلال در چهارچوب و با حد و مرز را به فرزندشان بدهند. به طور مثال می‌توانید ۳ مدل غذا را برای ناهار انتخاب کنید و از فرزندتان بخواهید از بین این ۳ مدل یکی را انتخاب کند و یا در هنگام خرید لباس خودتان چند دست لباس را انتخاب کنید و از او بخواهید از بین آن چند دست لباس یکی را انتخاب کند. این گونه هم صلاح و مصلحت خودتان را در نظر گرفته اید و هم نظر فرزندتان را پرسیده اید و او را مهم تلقی کرده اید. ۷- محبت کردن به فرزندتان را هیچ‌گاه فراموش نکنید. کمبود محبت می‌تواند از فرزند شما یک انسان ناتوان بسازد. با توجه به آن نیازی که فرزندتان دارد به او محبت نمایید. با انجام دادن این راه کارهای ساده می‌توانید در بالا بردن اعتماد به نفس فرزندتان سهم مهمی را داشته باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها