أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۳۳۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
برآوردها از وجود بالغ بر ۱۱ هزار کانال‌ تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی بالای ۵۰۰۰ عضو در سطح کشور حکایت دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرده است که ما به دنبال ایجاد یک فضای سالم و ایمن برای کاربران و خانواده‌ها هستیم و انتظار می‌رود تا سال آینده بتوانیم تا حدودی با ایجاد یک فضای محدود سالم و ایمن برسیم. 

او اخیرا با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۵۰۰۰ دنبال‌کننده و الزام آنها به ثبت در وزارت ارشاد  اعلام کرده که تاکنون ۴۷۰۰ کانال و گروه با بیش از ۵۰۰۰ عضو ثبت رسمی شدند.

به گفته سید مرتضی موسویان این کانال‌ها و گروه‌ها مورد حمایت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند و برآوردها از وجود بالغ بر ۱۱ هزار کانال‌ تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی بالای ۵۰۰۰ عضو در سطح کشور حکایت دارد.

بر این اساس تنها این کانال‌ها و گروه‌های ثبت‌شده اجازه تبلیغات دارند. علاوه بر آن، این کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی ثبت شده می‌توانند با درخواست از وزارتخانه مجوز تاسیس واحد فرهنگی دیجیتال دریافت کنند.

 از سوی دیگر رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معافیت مالیاتی این شبکه‌ها و گروه‌های مجوزدار خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها وزارتخانه خدمات دیگری همچون تسهیلات کسب و کار، آموزش رایگان و ...را نیز به آنها ارائه خواهد داد.

اما سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز می‌توانند پس از انجام فرآیند ثبت قانونی از این مزایا بهره‌مند شوند  و به گفته مسوولان، همه این اقدامات با هدف ساماندهی محتوای دیجیتالی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وزارت ارشاد در خصوص گروه‌ها و شبکه‌های زیر ۵۰۰۰ عضو نیز اعلام کرده که از نظر این وزارتخانه منعی وجود ندارد و برای ثبت این کانال‌ها و شبکه‌ها نیز آمادگی وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها