أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۳۳۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری ضمن معرفی گزینه جدیدش برای وزارت کار، ضمن حمله لفظی به رسانه های مخالفش در این کشور، باز هم اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه برای معرفی نامزد جدیدش برای وزارت کار، در نشست خبری حاضر شد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «فقط میخواهم الکس اکاستا را برای وزارت کار معرفی کنم. او توانایی‌های خوبی دارد و می‌تواند وزیری عالی باشد.»

ترامپ گفت: «رسان‌ها به شدت ریاکار شده‌اند. حقیقتا سطح بی‌ریایی رسانه‌ها به حدی غیرقابل کنترل در آمده است. من انتخاب شده‌ام که سیستم ورشکسته کنونی را درست کنم. البته باید بگویم برخی رسانه‌ها واقعا خالصانه دارند کار می‌کنند اما بخش اعظم آن‌ها اینطور نیستند.»

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «من یک ویرانه را به ارث برده‌ام هم از منظر داخلی و هم از منظر خارجی. وضعیت خارجی را ببینید وضع خاورمیانه را. وضع کره شمالی را. به شما قول می‌دهم به آن خواهیم پرداخت.»

جانشین باراک اوباما با اشاره به حضور تروریست‌های داعشی در عراق و سوریه، گفت که داعش را هم از دولت سابق آمریکا به ارث برده است.

دونالد ترامپ در ادامه بار دیگر ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد.

او گفت: «علیه ایران که از دولت قبلی سوءاستفاده می‌کرد و بزرگترین حامی دولتی تروریسم است، تحریم‌های تازه‌ای وضع کردیم.»

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «در خارج از کشور به دنبال جنگ نیستیم، دنبال صلح هستیم. اما صلح از قدرت به دست می‌آید. در داخل هم من به دنبال امنیت هستم.»

وی افزود: «برخی از اقداماتی که من انجام می‌دهم، محبوب نیست، اما برای امنیت کشور لازم هستند.»

ترامپ با لحنی که دلخوری او از مخالفانش در آمریکا را نشان می داد، گفت: «سال‌هاست که سیاستمداران دروغ می‌گویند تا انتخاب شوند، اما من اینجا هستم تا وعده‌هایی را که داده‌ام عمل کنم.»

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «اقدامات قاطعانه‌ای انجام داده‌ایم تا تروریسم اسلام افراطی را خارج از کشور نگه داریم.»

ترامپ تصریح کرد: «رسانه‌ها حقیقت را نمی‌گویند، چون می‌دانند که من می‌خواهم به وعده‌هایم عمل کنم. اگر تلویزیون را نگاه کنید، تصور می‌کنید که در دولت آشفتگی برقرار است، اما واقعیت این است که دولت دارد مانند یک ماشین منظم کار می‌کند.»

وی اعلام کرد که هفته آینده یک فرمان اجرایی جدید صادر خواهد کرد تا کشور را «به نحوی فراگیر» در برابر تهدیدات حفظ کند

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: «برای ریشه‌کن کردن فساد از واشنگتن، من فرمانی برای ممنوعیت 5 ساله لابی‌گری کارکنان کاخ سفید برای دولت‌های خارجی صادر کردم.»

ترامپ همچنین تاکید کرد که دولت او گام‌هایی را برای لغو و جایگزین کردن طرح خدمات درمانی اوباما که «یک افتضاح» بود، برداشته‌ است.

وی در انتقاد از مواضع دولت‌های پیشین آمریکا در قبال دیگر کشورها گفت که همه کشورهای دنیا «به جز دو سه کشور دارند از ایالات متحده سوءاستفاده می‌کنند. چندین دهه است که اینطور است، اما دیگر اینطور نخواهد بود.»

ترامپ ضمن رد کردن جنجال‌ها در آمریکا بر سر روابط و مواضع او در قبال روسیه گفت که شاید این «خبرهای جعلی توسط افرادی از دولت اوباما منتشر شود».

او ادامه داد: «اطلاعات محرمانه همین‌طور دارد از کاخ سفید درز می کند. رسانه‌ها باید از این کار شرمگین باشند و البته کسانی که این اطلاعات را درز می‌دهند.»

وی به خبر اخیر روزنامه آمریکایی نزدیک به دموکرات‌ها واکنش نشان داد. ترامپ گفت که گزارش نیویورک تایمز در مورد ارتباط ستاد تبلیغاتی من با روسیه، «خبر جعلی و جوک» است.

خبرنگاری از ترامپ درباره استعفای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی او سوال کرد.

او گفت: «ژنرال فلین مرد خوبی است، اما من از او خواستم استعفا دهد و او هم این کار را انجام داد. چراکه او حقیقت را به مایک پنس (معاون رئیس‌جمهور) نگفته بود».

ترامپ که بارها عصبانیت و دلخوری اش را بابت درز اطلاعات محرمانه از کاخ سفید ابراز داشت، گفت که ابتدا این موضوع را در مکالمه تلفنی با رئیس جمهور مکزیک مشاهده کرد و پس از آن در رابطه با مکالمه‌اش با نخست وزیر استرالیا.

وی از حاضران در نشست خبری سوال کرد که اگر این مسائل درز پیدا کرده، وقتی در حال مواجه شدن با مسائل مهمی مثلا در قبال خاورمیانه یا کره شمالی باشد، ممکن است باز هم اطلاعات محرمانه درز پیدا کند.

خبرنگار دیگری باز هم از موضوع ارتباط ترامپ با روسیه سوال کرد که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که او هیچ معامله، توافق و کاری با روسیه نداشته است.

وی باز هم رسانه‌های منتقد را هدف قرار داد و گفت: «دیگر سی‌ان‌ان را نگاه نمی‌کنم، آنقدر که مملو است از خشم و نفرت. شبکه‌های دیگر را نگاه می‌کنم.»

ترامپ ادامه داد: «ویکی‌لیکس اطلاعاتی از این دست را منتشر می‌کند که هیلاری (کلینتون) در مناظرات فریب‌کاری کرده و سوالات را داشته. اما کسی در این مورد صحبت نمی کند. اطلاعاتی که ویکی‌لیکس، که با آن هم رابطه‌ای ندارم، منتشر می‌کند، طبقه‌بندی‌شده نیست.»

در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، خبرنگار سی‌ان‌ان از ترامپ به دلیل استفاده از لقب «اخبار جعلی» برای این شبکه انتقاد کرد.

ترامپ در پاسخ گفت: «لحن شبکه شما پر از تنفر است. فاکس نیوز را ببینید که چقدر محترمانه صحبت می‌کند. در میزگردهایی که در شبکه شما پخش می‌شود، تمام کارشناسان علیه من صحبت می‌کنند، البته خوشبختانه آمار بازدیدتان رو به افول است.»

خبرنگار سی‌ان‌ان به ترامپ گفت که «شما به شبکه ما گفته‌اید خبر جعلی.» رئیس جمهور آمریکا جواب داد: «نه، عوضش می‌کنم و می‌گویم "خبر خیلی جعلی".»

خبرنگار دیگری از اقدامات اخیر روسیه از قبیل اقدامات موشکی روسیه، رهگیری هواپیمای آمریکایی توسط جنگنده های روسی و حضور یک کشتی روسی در نزدیکی آب‌های آمریکا سوال کرد.

ترامپ گفت: «خوب من می‌توانم آن کشتی روسی را که در 30 مایلی ساحل ماست هدف قرار دهم. اما کنار آمدن با روسیه چیز خوبی است.»

او افزود: «می‌گویند ترامپ می‌خواهد با روسیه کنار بیاید. خوب مگر چیز بدی است؟ این مسئله مثبتی است، نه یک چیز منفی.»

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به معیارهای دوگانه رسانه‌ها علیه او و دولتش در قیاس با دولت قبل و هیلاری کلینتون در قبال روسیه هم حرف زد.

ترامپ گفت: «هیلاری رفت و آن دکمه پلاستیکی مضحک را دست گرفت و از ریست صحبت کرد (اما کسی چیزی نگفت).»

اشاره او به اقدام نمادین هیلاری کلینتون در زمان وزارت خارجه اش در فشار دادن دکمه «ازسرگیری روابط آمریکا و روسیه» بوده است.

خبرنگار باز هم سوال کرد «آیا هیچ پاسخی به این اقدامات روسیه نمیخواهید نشان دهید؟»

ترامپ گفت که او هیچ وقت خواهان صحبت کردن درباره اقدامات نظامی نیست. او گفت: «ما یک قدرت هسته‌ای هستیم، روسیه هم هست. می‌دانید، در جلسات توجیهی اطلاعاتی به من گفته‌اند که هلوکاست هسته‌ای با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. بنابراین کنار آمدن با آن‌ها چیز مثبتی است.»

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که او هیچ وقت خواهان صحبت کردن درباره مسائل این چنینی نیست مثلا «خواهان صحبت کردن درباره مواضعش درباره ایران نیست چرا که آن‌ها نباید بدانند ما چه کار خواهیم کرد.»

ترامپ گفت: «نمی‌گویم که می‌خواهم با کره شمالی چه کنم. نمی‌گویم که می‌خواهم با ایران چه کنم. می‌دانید چرا؟ چون آن‌ها نباید بدانند.»

خبرنگاری در نشست از او سوالی درباره نژادپرست بودن و ضد یهودی بودن رئیس جمهور آمریکا سوال کرد سوالی که سبب عصبانیت ترامپ شد.

ترامپ ضمن رد این اتهام زنی و در جواب فریادهای خبرنگار که همچنان در حین سخنان رئیس جمهور حرف می زد، گفت: «ساکت باش. ساکت باش. ساکت باش.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت او «کمتر از هر کس دیگری» گرایشات یهود‌ستیزانه و نژادپرستانه دارد. وی گفت: «از این اتهام و این سوال متنفر هستم. ببینید که دیروز نخست‌وزیر (بنیامین) نتانیاهو، بی‌بی، در مورد من چه گفت.»

در ادامه سوال و جواب ترامپ و خبرنگار بی‌بی‌سی هم از نکات قابل تامل و جالب این کنفرانس خبری بود.

ترامپ سوال کرد: «خبرنگار کجایی؟»

خبرنگار جواب داد: «بی‌بی‌سی.»

ترامپ در پاسخ با لحنی کنایه آمیز گفت: «این (رسانه) هم یکی از خوب‌هاست.»

این اظهارنظر ترامپ سبب شد که خبرنگار بی‌بی‌سی، رسانه خودش را «بی‌طرف، آزاد و منصف» بخواند.

رئیس جمهور آمریکا با لحن کنایه آمیزش جواب داد: «بله، درست مثل سی‌ان‌ان».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
تو کجای این جهانی که واسه همه میخواهی تصمیم بگیری؟؟؟؟؟؟؟ مطمئن باش که مردم امریکا از انتخابشان پشیمان خواهند شد مثل ایران چون چوپونی چند تا گوسفند رو هم نمی تونی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها