يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۳۶۸۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که ایران ثبات را در یمن، بحرین و عربستان با چالش مواجه کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، "مولود چاوش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان درباره سوریه گفت: باید مذاکرات ژنو برای رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه از سر گرفته شود.

وی افزود: باید با اندیشه‌ای که داعش به کمک آن در حال مبارزه است مقابله کنیم و می‌بایست از نیروهای عراقی که در حال شکست دادن داعش هستند حمایت شود. ترکیه قدرت و دقت کافی برای شکست داعش را در اختیار دارد.

چاوش اغلو اضافه کرد: مقامات عراق باید  دردها و رنج‌هایی را که مالکی در عراق ایجاد کرد درمان کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه به موضوع یمن نیز پرداخت و گفت که از راه حلی که بر اساس طرح کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در یمن است حمایت می‌کنیم.

چاوش اوغلو گفت: باید به منافع ملیتی در لیبی فکر کنیم و ترکیه ضد هرگونه تقسیم بندی بر اساس دینی و طائفه‌ای است.

وی اضافه کرد: سیاست‌های طائفه‌گری ایران صلح را در بسیاری از کشورها با مشکل مواجه کرده است. ایران تلاش دارد که دو کشور شیعی در سوریه و عراق ایجاد کند و ایران با مداخله‌گری‌های خود ثبات را در یمن و بحرین و عربستان با چالش مواجه کرده است.

چاوش اوغلو گفت: پس از شهر الباب سوریه قصد داریم که شهر الرقه در سوریه را بازپس بگیریم. سنی‌های عرب در الرقه نباید میان داعش و نیروهای شیعی و نیروهای کردی یکی را برگزینند.

وی افزودک ترکیه با روسیه درباره سرنوشت اسد اختلاف دارد و مذاکرات آستانه قزاقستان جایگزینی برای مذاکرات ژنو نبوده بلکه مسیری رو به جلو به شمار می‌آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها