أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۳۷۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
نویسنده و پژوهشگر مسائل سیاسی فرانسوی گفت: مردم فرانسه از واقعیت آنچه در سوریه درحال وقوع است، بی‌‌اطلاع هستند.
به گزارش پایگاه 598، «فرانسوا بلو»، نویسنده و پژوهشگر مسائل سیاسی فرانسوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، تصریح کرد: مردم خاورمیانه و شرق آسیا که نگاهی دورا دور به کشور فرانسه دارند، تصور می‌کنند این کشور واقعا کشوری دموکراتیک است و مردم در آن آزاد و مستقل زندگی می‌کنند.

این نویسنده فرانسوی در ادامه افزود: در مواردی نمی‌توانید تصور کنید، چه شکاف‌هایی داخل جامعه فرانسه و در میان محافل سیاسی به چشم می‌خورد و چه بهره برداری‌هایی از رسانه‌ها در راستای اهداف سیاسی و منافع حزبی صورت می‌گیرد و به موازات آن چه اخبار دروغین و شایعاتی که جامعه فرانسویان و داخل کشور را فرا نمی‌گیرد.

بلو افزود: اوج این جنگ روانی – رسانه‌ای در فرانسه علیه سوریه جریان داشت و این موجب می‌شود، افکار عمومی از حقایق امور بی‌اطلاع باشد و آنچه در حقیقت جریان دارد، به مخاطب انتقال داده نشود، به همین دلیل من تاکید می‌کنم که مردم فرانسه از واقعیت آنچه در سوریه درحال وقوع است، بی‌‌اطلاع هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی معتقد است، فرانسه نمی‌تواند خودسرانه وارد پرونده سوریه و یا معادلات و محاسبات منطقه‌ای حاکم بر خاورمیانه شود چون بازی در عرصه میدانی و سیاسی این پرونده‌ها از اصول و قواعد پیچیده و خاصی تبعیت می‌کند و بر این اساس اجازه ورود به صحنه به هر بازیگر بین المللی نمی‌دهد، بنابراین در این شرایط فرانسه تنها می‌تواند، یکی از بازیگران تابع در این معادلات دشوار و پیچیده‌ منطقه‌ای باشد.

این نویسنده فرانسوی تاکید کرد: حکومت فرانسه به مردم خود دروغ می‌گوید و در این امر چنان تبحری پیدا کرده که گستره حملات رسانه‌ای و روانی و دروغ‌پردازی و شایعه پراکنی‌هایش را به تمام قضایا و مسائل و موضوعات تعمیم داده است.

بلو درباره سیاست ترامپ گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات و پیروزی ترامپ همه منتظر آغاز دوران ریاست جمهوریش بودند و دیدیم که چگونه آن «فهرست شرم‌آور» را صادر کرد.

وی با بیان اینکه ترامپ با انتشار آن فهرست، اوج حماقت سیاسی آمریکا را به نمایش گذاشت، گفت: در حالی‌که سوال اصلی همچنان بی‌پاسخ مانده بود که آیا واقعا این فهرست مانع نفوذ تروریست‌ها به آمریکا خواهد شد.

بلو درباره رویکرد ترامپ در قبال ایران نیز گفت، اطمینان دارم او خیلی زود با حقایق امر در خصوص ایران مواجه خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها