أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۳۸۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
رئیس انجمن آماتور ایران با بیان اینکه شی نورانی دیده شده در برخی استانهای کشور ربطی به فضاپیمای پرتاب شده آمریکا ندارد ، جزئیات مشاهده اشیا نورانی در کشور را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598، مسعود عتیقی در گفت و گو با میزان با اشاره به انواع مختلف اشیا پرنده ، اظهار داشت: اشیا  پرنده ناشناخته که در کشور به عنوان اشیا پرنده نورانی و در کشورهای غربی به نام  UFO از آنها نام برده می شود از میانه دهه 1950 میلادی به بعد به ویژه در غرب مطرح شده و پرداختن به موضوع اشیا نورانی نیازمند طبقه بندی است.
 
وی ادامه داد: در نگاه اول به دلیل عدم آشنایی عمومی با دانش ستاره شناسی و عدم شناخت اجرام آسمانی گزارش هایی از دیدن شی نورانی در آسمان ارسال می شود که ناشی از دیدن اجرام آسمانی پر نور نظیر سیاره ناهید است و گاها وجود ابر در آسمان باعث می شود که فرد گزارش دهنده حرکت ابر را به حساب حرکت جسم گذاشته و آن را متحرک ببیند.


 
به گفته رئیس انجمن نجوم آماتور ایران در گروه دوم  اجرامی قرار می گیرد که ساخته دست بشر بوده و حاصل تکنولوژی هستند هواپیما ، فضا پیما و موشک ها گاهی با عنوان شی پرنده غیر معمول گزارش می شود.
 
عتیقی با بیان اینکه در گروه سوم المانهای پروازی جاسوسی قرای می گیرند تاکید کرد: به دلیل ماهیت ساختاری یا ابراز خاص به صورت نورانی در آسمان ظاهر می شود که گاها طی چند سال گذشته، گزارش هایی واصل شده است.
 
وی گروه چهارم را بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی دانست و افزود: هر چند بر اساس آمار و احتمالات ریاضی وجود موجودات با ساختار متفاوت از انسان و هوشمند محتمل است اما بر اساس بررسی های انجام شده این موضوع بسیار دور از نظر است که چنین موجوداتی به زمین وارد شده باشند چرا که در یک نگاه ساده می توان گفت قطعا با تکنولوژی که این موجودات در اختیار دارند که توانسته اند به کره زمین بیایند اگر موجودات خوبی باشند با بشر ارتباط برقرار کرده و اگر آنها را بد تلقی کنیم با این تکنولوژی که در اختیار دارند قادر به آزار رساندن به موجودات زمینی هستند ولی تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه نشده است.
 
عتیقی در مورد شی نورانی که شامگاه گذشته در کشور مشاهده شد، گفت: در مورد شی نورانی دیده شده در شامگاه یکشنبه می توان اینگونه گفت که عکس ها و تصاویر همسانی نداشته و گاها در برخی فیلم ها حرکت شی نورانی عمودی و در برخی افقی است.
 
وی با رد فرضیه مشاهده اجرام فضاپیمای آمریکایی گفت: اگر چه فضاپیمای آمریکا روز گذشته پرتاب شده است اما نقطه پرتاب و مقصد این فضا پیما نسبت به کشور ما با توجه به تصاویر گزارش شده این احتمال را بسیار ضعیف می کند که اشیای نورانی دیده شده در کشور مربوط به آن فضاپیما باشند.
 
وی ادامه داد: در برخی ویدئوها حرکت شی نورانی بسیار مشهود بوده و به مثابه حرکت هواپیما در افق دوردست است و با توجه به این موضوع فضاپیما سرعت خفیف تر و آهسته تر دارد. در هر حال تا زمان دریافت عکس ها و تصاویر متحرک موثق نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.
 
وی از مردم خواست به اخبار فضای مجازی توجه نکرده و اخبار رسمی را در این رابطه از خبرگزاری ها،‌وب گاه انجمن آماتور و دیگر وب سایت های علوم  نجومی و فضایی دریافت کنند تا با تصاویر پر ابهام فرضیات اشتباه مطرح نشود.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه امام حسین (ع) سالها است به اشیا نورانی پرنده توجه کرده و در این رابطه تحقیقاتی را انجام داده است افزود: این دانشگاه با رویکرد علمی به اشیا پرنده نورانی آماده دریافت مقالات ،‌تصاویر و پژوهش های اساتید و محققان علاقمند کشور است که در این رابطه سالهای متمادی مطالعه و تحقیق داشته است.
 
به گفته عتیقی در سال 96 حاصل این پژوهش ها در کنفرانس تخصصی و علمی ارائه و بررسی می شود.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها