يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۱۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
وکلای مناطق شمال غرب پاکستان امروز (چهارشنبه) در اعتراض به بمب گذاری انتحاری اخیر در مقابل یک دادگاه که هفت کشته برجای گذاشت، از حضور در جلسات دادگاه خودداری کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، منیب خان، یکی از اعضای جامعه وکلای منطقه‌ای گفت، این اعتراض تلاشی برای مجبور کردن دولت اسلام آباد برای تامین امنیت دادگاه‌ها است.

یکی از گروه های جدا شده از طالبان با عنوان "جماعة الحرار" مسئولیت این حمله را در روز سه شنبه برعهده گرفت که در آن سه عامل انتحاری به یک دادگاه در تانگی واقع در ایالت خیبر پختون خوا در شمال غرب پاکستان حمله کرده و باعث کشته شدن هفت تن شدند. این ایالت هم مرز با افغانستان است.

این حمله جدیدترین موج حملات شبه نظامیان در پاکستان است که از هفته گذشته 125 کشته برجای گذاشته و شامل بمب گذاری در یک زیارتگاه می شود که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت و 90 کشته برجای گذاشت.

ارتش پاکستان اعلام کرده که نیروی هوایی این کشور امروز مخفیگاه‌های شبه نظامیان را در خیبر پختونخوا مورد حمله قرار دادند و چند شبه نظامی را کشتند.

پاکستان بیش از یک دهه است که درگیر مقابله با شبه نظامیان مخالف است. در سال های اخیر، ارتش این کشور حملات گسترده‌ای را علیه مواضع طالبان در مناطق قبیله‌ای نشین هم مرز با افغانستان انجام داده است اما این شبه نظامیان نشان داده‌اند که هنوز هم می توانند در سراسر کشور دست به حملاتی بزنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها