أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۴۱۹۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
وزارت بهداشت در آستانه سال نو، طی بخشنامه‌ای خواستار قطع داروی صدها هزار بیمار اعتیادی شده که اسامی آنها توسط مراکز درمان اعتیاد وارد سامانه «آیداتیس» نشده است!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزارت بهداشت اخیرا سامانه‌ای را به نام «ایداتیس» راه اندازی کرده که قرار است اطلاعات بیماران اعتیادی کل کشور در آن ثبت شود.

 امید حسینی پزشک درمانگر اعتیاد درباره عملکرد و امنیت این سامانه گفت: وارد کردن نام و نام خانوادگی و کد ملی بیماران در یک سامانه توسط وزارت بهداشت که امکان نفوذ هم دارد امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

 

حسینی ادامه داد: با توجه به امکان هک شدن این سامانه، افشای اطلاعات 800 هزار بیمار معتاد که بسیاری از آنها کارمند و مغازه‌دار و ... هستند باعث بی‌اعتمادی بیماران به نظام سلامت و عدم مراجعه آنها به مراکز درمان اعتیاد می‌شود و این بیماران ناچارند به سراغ عطاری‌ها، شبکه مواد مخدر یا توزیع غیر قانونی داروهای مخدر بروند زیرا در آنجا مشخصات آنها ثبت و فاش نخواهد شد!

حسینی درباره راهکار جلوگیری از این مشکل گفت: در کشورهای دیگر کد چند رقمی برای هر بیمار تعریف می‌شود که به جای نام و نام خانوادگی و کارت ملی در سامانه‌ها ثبت می‌شود و این کد از روی اطلاعات هویتی بیمار ایجاد میشود.

 

این کارشناس اعتیاد معتقد است با توجه به جنبه‌های حقوقی موضوع از جمله ممنوعیت افشای اسرار بیمار توسط پزشک و جرم بودن آن پزشکان نمی‌توانند نام و نام خانوادگی و کد ملی بیماران را در سامانه وارد کنند ولی وزارت بهداشت بدون توجه به مشکل قانونی این عمل و عواقب امنیتی آن تهدید کرده که داروی بیماران اعتیادی را در آستانه سال نو قطع خواهد کرد.

 برخی معتقدند تعدادی از مدیران نجومی بگیر که مورد عتاب قرار گرفته‌اند با این اقدام درصدد انتقام‌گیری و ایجاد ناامنی و نارضایتی در کشور هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها