أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۴۲۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
پس از گذشت چند روز از حمله‌ گسترده برخی از هنرمندان به مسعود فراستی در ارتباط با فیلم «گشت2»، این منتقد سینما بالاخره به منتقدانش پاسخ داد.
به گزارش پایگاه 598، پس از حواشی پیش آمده در ارتباط با صحبت‌های مسعود فراستی منتقد شناخته شده سینمای ایران در کمیسیون فرهنگی مجلس در ارتباط با جشنواره فیلم فجر امسال و حمله برخی از هنرمندان و اهالی سینما به فراستی بابت این اظهارنظرها، سایت جام‌جم آنلاین به سراغ او رفته و گفت‌وگوی کوتاهی را در ارتباط با این ماجرا با او داشته که در ادامه می‌خوانید:   

انتقادی به شما وارد است ـ فارغ از این‌که شما نظر خود را درباره فیلم‌ها می‌گویید؛ این که فیلمی خوب است یا بد -اما‌می‌گویند شما ادبیاتی را وارد نقد کرده‌اید که به سینما آسیب می‌زند...

اشتباه می‌کنند که چنین حرفی می‌زنند آنها سواد ندارند و نمی‌توانند جواب نقد را بدهند برای همین دو تا کلمه را می‌گیرند و روی آن مانور می‌دهند.

شما زمان نقد فیلم‌ها از کلمات سطحی استفاده می‌کنید در حالی که در هیچ کجای دنیا از این ادبیات برای نقد فیلم استفاده نمی‌کنند.

استفاده می‌کنند! مگر شما از همه دنیا خبر دارید.. . .

چرا در هنگام نقد فیلم‌ها از واژه‌های متین و درست استفاده نمی‌کنید؟

نشد ! واژه متین یعنی چی؟!

شما درباره فیلم «گشت ارشاد2» نقد دارید، من هم فیلم را دیده‌ام و نقدهایی بر فیلم دارم اما زمانی که شما از واژه‌های سطحی استفاده می‌کنید، حرفتان را کسی نمی‌پذیرد. شما می‌توانستید به این فیلم یک نقد علمی داشته باشید که حرفتان را همه بپذیرند.

شما الان داری من را نصیحت می‌کنی؟

نصیحت نمی‌کنم، می‌گویم شما ادبیاتی را وارد نقد سینما کرده‌اید که هم به نقد و هم به سینما آسیب می‌زند، چرا از این ادبیات استفاده می‌کنید؟ می‌خواهید این ادبیات را به یک جریان تبدیل کنید؟

شما من را نمی‌شناسید، منتقد نیستید و آن طرف را هم نمی‌شناسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
فقط سفسطه و مغلطه ..خوب مرد حسابی گیرم نصیحتت کرد ..تو جواب خودتو بده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها