يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۴۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
رئیس دادگاه عمومی بخش ارزوئیه در استان کرمان از کشف و انهدام 2000 لیتر مشروبات الکلی دست ساز که به طرز ماهرانه ای در زیر زمین استتار شده بود،در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: عنایت الله دهقانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: طبق گزارش‌های واصله مبنی بر فعالیت های مشکوک یک از مجرمان سابقه دار در این شهرستان، این موضوع در دستور کار این حوزه قضائی قرار گرفت.

دهقانی بیان کرد: پس از رصد های صورت گرفته و تکمیل تحقیقات، با حضور ماموران اطلاعات و آگاهی شهرستان ارزوئیه منزل متهم مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت که دو عدد تانکر حاوی دوهزار لیتری مشروبات الکلی دست ساز کشف و منهدم شد.

وی با بیان اینکه تانکرهای مذکور به صورت ماهرانه جاسازی شده بودند،افزود: در حین بازرسی از منزل متهم، مامورین به لوله کشی مشکوکی برخورد کردند که به حیاط خانه متهم ختم می‌شود.

این مقام قضایی با بیان اینکه پس از حفاری زمین حیاط یک تانکر هزار لیتری مشروبات الکلی دست ساز کشف شد، گفت: با توجه به بوی الکل متصاعد شده احتمال وجود تانکر دیگری می رفت،که با ادامه جست و جوها یک تانکر دیگر نیز کشف و منهدم گردید.

دهقانی گفت: در این بازرسی از منزل متهم تعدادی مدارک جعلی و دوربین مداربسته مسروقه نیز کشف و ضبط گردید و متهم31 ساله جهت سیر مراحل قانونی هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

رئیس دادگاه عمومی بخش ارزوئیه با اشاره به ماده 702تعزیزات و مجازات ها ی بازدارنده ،گفت: بر طبق این قانون هرکس که مشروبات الکلی را بسازد، بخرد، بفروشد یا در معرض فروش قراردهد یا حمل یا نگهداری کند یا در اختیار دیگری قراردهد به شش ماه تا سه سال حبس و تا هفتاد و چهارضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان پنج برابر ارزش عرفی(تجاری) کالای یادشده محکوم می شود.

این مقام قضائی تصریح کرد: با توجه نزدیکی آغاز سال نو و شروع مراسمات شادی و جشن‌ها شهروندان نسبت به وقوع نابهنجاری ها حساس باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوکی که برهم زننده و مخل امنیت است سریعا پلیس را در جریان کار قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها