يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۵۴۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
معاون اول رییس جمهوری مطرح کرد:
همه اقداماتی که در دولت در بخش سیاسی، اقتصادی و اجرایی صورت می گیرد ، تحت مدیریت رییس جمهوری است و ایشان برای پیشرفت مسایل کشور وقت کافی می گذارند و مدیریت جدی به خرج می دهند ./ نگذاریم به خاطر چهارنفر که توجهی به منافع ملی ندارند مشارکت مردم کمرنگ شود و دولت تدبیر و امید خود را متعهد به قانون ، شرع واخلاق می داند تا انتخابات قانونمند برگزار کند .
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بعد از ظهر شنبه در همایش سراسری مجریان انتخابات 1396 که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه انتخابات دستاورد بی بدیل نظام است ، گفت: صندوق رای هم به اعتبار زیادی گویاترین زبان در سخن گفتن با نظام است و نظام نیازمند است اعتماد مردم را به سمت خود جلب کند و بهترین صحنه برای این موضوع صحنه انتخابات است.

جهانگیری افزود: نظام می تواند با جلب اعتماد مردم کار آمدی خود را که کار آمدی نظام و مقبولیت و مشروعیت نظام است به نمایش بگذارد و نظامی که کار آمد نباشد مقبولیت لازم خود را از دست داده است .

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم نخبگان به صحنه بیانید و حضور آنها و حضور گروه های مرجع می تواند به مشارکت انتخابات کمک کند و با مشارکت مردم فرصت های جدیدی ایجاد خواهد شد و امنیت وثبات افزایش می یابد و تهدیدات وآسیب ها کاهش می یابد .

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به راهپیمایی مردم در 22 بهمن ماه سال جاری ، گفت: حضور ملت چقدر فضا را تغییر داد؛ بنابراین با مشارکت در انتخابات چه فرصتهای طلایی که پیش روی کشور ایجاد نخواهد شد .

جهانگیری افزود: باید تلاش کنیم درک مشترک میان مردم و دولت فراهم کنیم و شما مجریان رابطه دولت ومردم هستید و هرچه تعامل شما با ملت بیشتر باشد شانس حضور مردم در انتخابات افزایش خواهد یافت .

وی اضافه کرد: وقتی مردم مطمئن شوند که آنها را فقط برای روز انتخابات نمی خواهند و مطالبات آنها مورد توجه قرار می گیرد حضور جدی تری خواهند داشت بنابراین باید سیاست همدلی وهمزبانی که جزء سیاست های جدی دولت است مورد توجه قرار گیرد .

معاون اول رییس جمهوری گفت: باید تلاش کنیم احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار حضور فعال در صحنه داشته باشند و اجازه ندهید عده ای افراد بی قانون آرامش انتخابات و جلسات سیاسی را برهم بزنند .

جهانگیری تصریح کرد: مگر می شود قبول کرد حزبی قانونی در دانشگاهی سخنرانی کند و چند نفر بروند وبگویند برهم می زنیم و گاهی معاون رییس جمهوری و یا وزیر می خواهد برای سخنرانی برود و گفته می شود ما نمی گذاریم؛ شما که هستید که اجازه نمی دهید ؟

وی افزود: این قبیل اقدامات جز در اوایل انقلاب توسط گروهک ها که اجازه نمی دادند سخنرانی ها برگزار شود صورت نمی گرفت؛ بنابراین همه گروهها باید فرصت داشته باشند .

معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: در این زمینه صحبت های مفصلی با مقام معظم رهبری داشته ام و همه جریانات سیاسی نزد مقام معظم رهبری مساوی هستند و ایشان به همه آنها علاقه مند است .

جهانگیری گفت: به عنوان دولت با قانون زندگی می کنیم و هر حزبی که طبق قانون مجوز داشته باشد باید امنیت آن را فراهم کنیم تا به فعالیتش ادامه دهد چرا که موجب افزایش نشاط سیاسی و مشارک حداکثری در انتخابات خواهد شد .

وی افزود: امروز نیازمندیم که انتخاباتی با مشارکت حداکثری برگزار شود چراکه خیلی از تهدیدات را این انتخابات دور می کند و فرصت های زیادی را برای کشور فراهم خواهد کرد .

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: نگذاریم به خاطر چهارنفر که توجهی به منافع ملی ندارند مشارکت مردم کمرنگ شود و دولت تدبیر و امید خود را متعهد به قانون ، شرع واخلاق می داند تا انتخابات قانونمند برگزار کند .

جهانگیری افزود: با شناختی که از همه همکاران دارم به فضل الهی با وجود وزیر عالم و دلسوز وباکفایت و همکاران ارجمند آن، قادرهستید چنین انتخاباتی را در تراز نظام برگزار کنید .

وی اضافه کرد: با برگزاری چنین انتخاباتی هم رهبری و هم مردم خوشحال خواهند شد و لازم می دانم تاکید کنم که همه اقداماتی که در دولت در بخش سیاسی، اقتصادی و اجرایی صورت می گیرد ، تحت مدیریت رییس جمهوری است و ایشان برای پیشرفت مسایل کشور وقت کافی می گذارند و مدیریت جدی به خرج می دهند .

معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: رییس جمهوری، هم جایی که موضوعاتی شبیه برجام باشد وارد می شود و هم جاهایی که به بنده محول می کند از ما جواب می خواهند
.
جهانگیری افزود: به عنوان مثال در موضوع خوزستان به رغم اینکه بنده برای رسیدگی به این استان رفته بودم ولی خودشان به استان رفتند تا از نزدیک اقدامات صورت گرفته و پیشرفت های حاصله را مشاهده کنند .

وی با بیان اینکه انتخابات آزمونی برای اقتدار جمهوری اسلامی و اعتماد به نظام و کارآمدی دولت است، افزود: کارنامه وزیر و کارکنان و مجریان انتخابات وزارت کشور در برگزاری انتخابات درخشان است چرا که درانتخابات سال 94 کسی نتوانست کمترین خدشه ای بر عملکرد آن وارد کند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: مهمترین ویژگی انتخابات این است که مشارکت حداکثری مردم و سالم ترین رقابت سیاسی به عنوان مهمترین هدف در نظر گرفته می شود.

جهانگیری با بیان اینکه مهمترین حق مردم، حق حاکمیت به سرنوشت است اظهار داشت: انقلاب اسلامی چکیده خواسته ملت بود که مردم توانستند با حضور خود حاکمیت خود را بر کشور اعمال کنند و انتخابات بر دوش حاکمیت مردم مهمترین ابزار است.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: خوشبختانه قانون اساسی کشور به گونه ای تنظیم شده که از انتخاب رهبری تا دهیاری ها با رای مستقیم و با واسطه یا بدون واسطه مردم انتخاب می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
۱
۰
آقای محترم اگرواقعاً در فصحبتهایت صادق هستی استعفاء بده تا ننگ این دزدی ها و زمین خواری ها یقه ت را نگرفته است.
ضمن اینکه یک عکس از زمانی که آمدی سرکار و یک عکس هم از امروزت را کنار هم بگذار ببین غصه نانمردم چقدر پیرت کرده است.
نه تو بلکه همه مسئولین از غصه نان و فکر و خیال مردم پیرتر از سابق شدهاند .بعضی ها هم که آنقدرپیر شدهاند که گویا رشد جوانی خود را دوباره شروع کرده اند .
ولی بدان در فردای قیامت روی بعضی از چهره ها آتش و کثافت خواهد گرفت امروز خواهد گذشت همانطوری که امروزها تا کنون گذشته اند. فردای قیامت را عشق است که باید جواب ظلمهایی که به ملت شهید پرور کرده اید بدهید.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
داداش جان اینهایی که نوشته اید مال آدم های با غیرت است نه ...... اراذل.
4 ساله
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
اتفافا کسانی که در دوره قبل بخاطر اعتقاد نداشتن به کاندیداها شرکت نکردند برای رای نیاوردن مجدد این دولت شرکت خواهند کرد .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
جهانگیری اگر راست میگی چرا خودت نمی روی؟؟؟ از قانونی که مجلس تصویب کردتا شما جاده ویلایی را که در یک روستا خریده بودید و آسفالته نبود وبا تصویب این قانون استاندار مکلف شدن آن را آسفالت نماید بگم ؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها