يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۵۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
فتاح خطاب به مدیران استانی کمیته امداد:
بکارگیری امکانات، اموال، دارائی‌ها و نام کمیته امداد امام خمینی(ره)در رقابت‌های انتخاباتی و حتی مشارکت در انتشار اطلاعیه‌ها و امثال آن و هرنوع اقدام دیگر له یا علیه نامزدهای انتخابات شرعاً و قانوناً خلاف و ممنوع است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابلاغیه ای را خطاب به مدیران استانی خود صادر کرده که بدین شرح است.

باسمه تعالی
مدیران کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان‌ها
موضوع:انتخابات
با سلام و احترام
توجه شما و همه همکاران را به نکاتی در خصوص انتخابات سال 1396جلب می‌نمایم. امید است با هوشیاری کامل و تعهد انقلابی به تذکرات تصریح شده عمل نمائید.

انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی اراده مردم به ویژه محرومین و مستضعفین در تعیین سرنوشت مسائل کلان کشور است. حضور مردم در صحنه انتخابات و مشارکت حداکثری ایشان مهم‌ترین عامل در تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی به ویژه مبارزه با فقر و محرومیت و توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه خدماتی است که وظیفه ذاتی نهاد انقلابی کمیته امداد امام خمینی(ره)می‌باشد.

همان‌گونه که مطلعید انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار خواهد گردید.

موارد لازم الاجراء و مستلزم دقت و رعایت و توجه جدی به شرح ذیل است:

1.حفظ حقوق و کرامت محرومین:
مراقبت جدی و پیشگیری از بهره‌برداری ابزاری و سیاسی از محرومیت‌های مادی و غیرمادی خانواده‌های تحت پوشش، در جریان رقابت‌های انتخاباتی از سوی گروه‌ها، احزاب و جناح‌ها و هرنوع تشکل صنفی، خصوصی و یا مشابه آن نظیر سرکشی‌های تبلیغاتی از منازل محرومین تحت پوشش.

2. پرهیز از همراهی و دخالت در امور شبهه‌ناک:
مراقبت و پرهیز جدی از ورود به برنامه‌ها و اموری که به دلیل آغاز آن امور در مقطع انتخابات و مقارنت آن با رقابت‌های انتخاباتی، شائبه بهره‌برداری سیاسی از نیازهای مادی و اقتصادی مردم به ویژه از محرومین را داشته و یا آن را تقویت می‌کند. نظیر اقدامات احتمالی سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور برخوردار بوده و تحت عناوین مختلف در مقطع انتخابات فعالیت‌های خود را به شکل شبهه‌ناکی تشدید می‌نمایند.

3.ممنوعیت بکارگیری امکانات، اموال، دارائی‌ها و نام کمیته امداد امام خمینی(ره):
بکارگیری امکانات، اموال، دارائی‌ها و نام کمیته امداد امام خمینی(ره)در رقابت‌های انتخاباتی و حتی مشارکت در انتشار اطلاعیه‌ها و امثال آن و هرنوع اقدام دیگر له یا علیه نامزدهای انتخابات شرعاً و قانوناً خلاف و ممنوع است.


4.جلوگیری از اختلال در روند خدمت‌رسانی به محرومین:
به منظور جلوگیری از اختلال در روند خدمت رسانی به محرومین ترتیبی اتخاذ شود تا توزیع هرنوع کالا و خدمات حداکثر تا یک‌ماه مانده به انتخابات یعنی تا 29 فروردین ماه 1396 صورت پذیرد. از آن تاریخ به بعد تا پایان روز 29 اردیبهشت 1396 ارائه هرنوع خدمات و کالا به صورت گسترده و عمومی ممنوع است.(بدیهی است که استثنائاً در شرایط خاص کمک موردی ضروری و غیر پیش‌بینی شده و غیرقابل تعویق به ویژه در مورد غذا و دارو تنها پس از اخذ مجوز از مر کز مجاز می‌باشد.)

5.مساعدت به مجریان و ناظرین انتخابات:
در صورت درخواست مساعدت مجریان و ناظرین انتخابات (وزارت کشور و شورای نگهبان)در زمینه نیروی انسانی، خودرو و یا امکانات سخت افزاری مورد نیاز در انتخابات، ادارات کل استان‌ها موظفند مطابق ضوابط و مقررات جاری همکاری لازم را به عمل آورند.

6.حراست و نظارت:
ادارات حراست و نظارت و رسیدگی به شکایات استان‌ها موظفند مراقبت لازم را جهت پیشگیری از هرگونه دخالت سازمانی کارکنان رسمی، پیمانی و غیررسمی به نام کمیته امداد امام خمینی(ره)در رقابت‌های انتخاباتی به عمل آورده و مطابق ضوابط و مقررات با افراد خاطی برخورد نمایند. در این گونه موارد کارکنان رسمی و پیمانی به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی و به همکاری کارکنان غیررسمی خاتمه داده شود.

7. برای اجتناب از شائبه سوء استفاده از امکانات امداد، آن دسته از همکاران رسمی، پیمانی و غیررسمی که مایل به نامزدی در انتخابات های پیش رو هستند، موظفند تا پایان سال 95 درخواست کتبی خود مبنی بر خاتمه همکاری با امداد را به مدیران شهرستان ها و یا مدیرکل استان تسلیم نمایند. بدیهی است در این مورد درخصوص مدیران امداد امام(ره) که قصد نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند؛ ملاک قانون انتخابات است.

8. اطلاع رسانی و شفاف سازی:
فعالیت ادارات کل استان‌ها در جهت اجرای صحیح و دقیق و متعهدانه موارد فوق بهترین راه تقویت اعتماد عمومی به کمیته امداد و ترغیب آحاد مردم به مشارکت گسترده در انتخابات است. لذا روابط عمومی استان‌ها موظفند سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز را به شکل مناسب به همکاران و مردم اطلاع رسانی نمایند.

سید پرویز فتاح


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها