أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۴۵۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
رهبران معارض سوری با بیان اینکه سازمان ملل به طور عمد حضور معارضان داخل در ژنو 4 را نادیده گرفته می‌گویند: آمریکا با ناکام گذاشتن تلاش های سیاسی ایران و روسیه به دنبال روبه رو کردن مستقیم ایران با ترکیه است.

به گزارش پایگاه 598، «الیان مسعد»، رئیس هیات معارضان داخل سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: سازمان ملل بارها به طور عمدی معارضان داخل را برای حضور در نشست هایی که تحت نظارت این نهاد برای گفت وگوی بین سوری ها برگزار می شود، نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد: سازمان ملل هنوز هم وابسته به تصمیم های آمریکاست و به دنبال راه حل جدی و عادلانه برای بحران سوریه نیست.

مسعد رفتارهای «استفان دی میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در قبال معارضان داخل را غیرشفاف خواند و گفت: در شرایطی که اصل عدالت و برابری بین گروه های معارض برای حضور در ژنو 4 رعایت نشده هرگز راه حلی برای بحران سوریه دست نخواهد آمد.

رئیس هیات معارضان داخل سوریه گفت: دی میستورا و در پس آن سازمان ملل و کسانی که او را تحریک می کنند اصلا به قطعنامه 2254 که دعوت به حضور برابر گروه های معارض در گفت وگوهای سوری-سوری می کند، توجهی نمی کنند.

نقش معارضان داخل سوریه نادیده گرفته شده است

وی تاکید کرد: نادیده گرفتن نقش هیات معارضان داخل در نشست های ژنو 2 و ژنو 3 از سوی سازمان ملل، پایبندی این نهاد بین المللی به خط مشی آمریکا در قبال بحران سوریه را ثابت می کند و مانعی بر سر ایجاد راه حل بحران سوریه است.

مسعد مرحله پیش روی بحران سوریه را پیچیده تر خواند و گفت: به نظر می رسد که معاندان سوریه برای ژنو 5 و بعد از آن آماده می شوند به گونه ای که ترکیه را به سمت اشغال شهر الباب طی توافقی با داعش کشانده و ضمن گسیل کردن تروریست های بیشتری به مناطق شمال سوریه، تروریست های جنوب سوریه را برای ایجاد موازنه های میدانی به موازات پیشروی های ارتش سوریه تحریک کرده اند.

معارض سوری ضمن پیش بینی فیصله یافتن آتش بس در سوریه طی مرحله پیش رو گفت: تروریست ها به آتش بس پایبند نخواهند بود و ترکیه هم زیر همه تفاهم های خود که با ایران و روسیه امضا کرده است، خواهد زد.

ضرورت توافق روسیه و آمریکا قبل از رفتن به ژنو

مسعد تاکید کرد: رفتن به پای میز مذاکره در حالی که بین روسیه و آمریکا در مقام نمایندگان 2 محور درگیری در خاک سوریه تفاهمی وجود ندارد، فایده ای نخواهد داشت بخصوص که آمریکا در حال حاضر از طریق ایادی خود به دنبال تسلط بر مناطق نفت خیز سوریه است.

معارض سوری  گفت: در شرایطی که کفه ترازو به نفع ارتش سوریه و متحدانش سنگین شده است باید منتظر نتیجه نبرد باشیم تا راه حل عادلانه ای برای همه به دور از مداخله های آمریکا ترسیم کنیم.

ژنو 4 وقت هدر دادن است

«میس کریدی»، دبیر کل جبهه معارض دموکراتیک سوریه نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: مخالفان داخل حضور در ژنو 4 را رد کردند چون فرستاده ویژه سازمان ملل به هیات ریاض فرصت سلطه طلبی بر معارضان را داده بود.

وی افزود: از آنجایی که هدف از برگزاری این دور گفت وگوهای سوری-سوری در ژنو ضربه زدن به فرایند استانه و تلاش های مشترک ایران و روسیه برای توقف آتش بس در سوریه بوده است، از گروه های معارض به صورت برابر برای حضور در ژنو 4 دعوت به عمل نیامد.

کریدی تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا و روسیه بر سر راه دستیابی به راه حل بحران سوریه به تفاهم نرسند، برگزاری دوره های پی در پی مذاکرات ژنو تنها وقت هدر دادن است.

معارض سوری گفت: تسلط دولت آمریکا بر هیات ریاض از طریق عربستان کاملا آشکار است و نمی توان گفت که چنین هیاتی بر اساس اصول ملی عمل کرده و به دنبال منافع سوریه است.

وی افزود: اینکه مخالفان ریاض تصور می کنند مذاکرات ژنو باید قدرت در سوریه را به آنها و نه غیر آنها تحویل بدهد خنده دار است، چرا که این ارتش سوریه است که در حال پیشروی در مناطق تحت سیطره تروریست هاست و این مخالفان هیچ نماینده واقعی در سوریه نداشته و هیچ نفوذی بر هیچ کدام از گروه های شبه نامیان از جمله شبه نظامیان ارتش ازاد ندارند بنابراین بر چه اساسی خواهان تحویل قدرت از دولت سوریه هستند.

آمریکا درصدد ناکام گذاشتن ژنو 4 است

معارض سوری هدف معارضان ریاض از طرح چنین خواسته هایی تعطیل کردن گفت وگوهای سوری -سوری خواند و گفت: توقف این گفت وگوها اول و آخر به نفع آمریکاست چون دولت آمریکا که از مذاکرات آستانه اخراج شد به خوبی می داند که با تحرکات ارتش سوریه در جبهه های مختلف نبرد، ایادی آن قدرت عمل را در میدان از دست داده اند.

کریدی، آمریکا را مسئول ناکام گذاشتن تلاش های روسیه برای حل سیاسی بحران سوریه خواند و گفت: تماس دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اردوغان قبل از برگزاری نشست اخیر آستانه در همین راستا بوده تا ترکیه سطح مشارکت خود در این مذاکرات را که به منظور تثبیت آتش بس با حضور ترکیه در جمع تضمین دهندگان آتش بس بوده، کاهش بدهد.

توطئه آمریکا برای رویارویی مستقیم ایران و ترکیه

معارض سوری گفت: آمریکا می خواهد ترکیه و ایران را به درگیری مستقیم با یکدیگر سوق بدهد همان گونه که در جنگ ایران و عراق روی داد تا همه منطقه به آتش کشیده شود.

دبیر کل جبهه دموکراتیک سوریه درخواست پیشتر دی میستورا برای حضور بیشتر زنان در جمع هیات معارض سوری را به سخره گرفت و گفت: وقتی ریاست هیات های معارض سوریه در ژنو را اشخاصی از قبیل محمد علوش، تروریست مرتبط با رژیم ال سعود برعهده  دارند دی میستورا چگونه انتظار دارد که شبه نظامیان تکفیری چنین خواسته ای را بپذیرند، بنابراین دی میستورا با جانبداری از جبهه تکفیری ها هرگز به ماموریت خود به درستی عمل نکرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها